728 x 90

وزارت بهداشت فلسطین: شمار کشته‌شدگان فلسطینی در غزه از ۳۰ هزار نفر گذشت

غزه جنگ‌زده
غزه جنگ‌زده

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد

شمار کشته‌شدگان فلسطینی در غزه از ۳۰ هزار نفر گذشت

و بیش از ۷۰ هزار ۴۰۰ نفر مجروح شده‌اند

العربیه

گلوله باران تجمع غیرنظامیان در ساحل غزه توسط اسرائیل

۱۰۰ کشته و ۱۰۰۰ مجروح بر جای گذاشت

دیدبان حقوق‌بشر سوریه

در حمله موشکی اسراییل به مراکز شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران

در حومه دمشق دو تن کشته و ۶تن به‌شدت مجروح شدند

 

وزارت بهداشت فلسطین روز پنجشنبه اعلام کرد شمار فلسطینیان کشته شده بر اثر حملات اسراییل به غزه از ۳۰ هزار تن گذشت. در این مدت بیش از ۷۰ هزار و ۴۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند به این ترتیب آمار قربانیان جنگ در غزه به بیش از ۱۰۰ هزار کشته و مجروح رسیده است.

خبرگزاری فلسطینی وفا خبر داد بامداد پنجشنبه، تانکهای اسراییلی مستقر در جاده ساحلی رشید در غرب شهر غزه، با مسلسلهای سنگین بسوی هزاران نفر از غیرنظامیانی که در انتطار رسیدن کامیونهای حامل کمکهای بشردوستانه بودند، آتش گشودند که منجر به کشته و زخمی شدن بسیاری از غیرنظامیان گردید.

العربیه در آخرین گزارش از این واقعه نوشت دست کم ۱۰۰ غیرنظامی در حمله اسراییل به میدان نابلس در ساحل غزه کشته و حدود ۱۰۰۰ تن مجروح شدند.

 

 

از سوی دیگر، رویترز گزارش داد: یک سخنگوی ارتش گفت: هیچ اطلاعی از گلوله‌باران اسراییل در این منطقه وجود ندارد.

هاآرتص به‌نقل از ارتش اسراییل نوشت: این حادثه در دست بررسی است.

هاآرتص: ۱۴۰۲۱۲۱۰

 ان‌. بی. سی نیوز: ۱۴۰۲۱۲۱۰

 

خبرگزاری وفا، گزارش داد: ریاست دولت فلسطین قتل‌عام صبح پنجشنبه توسط تانک‌ها و توپخانهٔ اسراییل علیه صدها غیرنظامی بی‌گناه را که منتظر رسیدن کامیونهای کمک‌رسانی در غزه بودند، به‌شدت محکوم کرد... ریاست دولت (فلسطین) بر اهمیت مداخله سریع تمام جهان برای توقف این تجاوز تأکید کرد.

 وفا: ۱۴۰۲۱۲۱۰

 

خبرگزاری وفا هم‌چنین گزارش داد: «محمود عباس رئیس (دولت فلسطین)، در مجموعه‌یی از نامه‌های مشابه به سران کشورها، نخست‌وزیران و مسئولان سازمانها و اتحادیه‌ها... بر رد صریح اصول اعلام‌شده توسط نتانیاهو... برای «روز بعد از جنگ» در نوار غزه از سوی دولت فلسطین تأکید کرد...

منبع: وفا: ۱۴۰۲۱۲۰۹

 

رویترز خبر داد گفتگو میان نمایندگان سازمان آزادیبخش فلسطین و حماس قرار است روز پنجشنبه در مسکو برگزار شود.

ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین که سازمان آزادیبخش را در این گفتگوها نمایندگی می‌کند گفت: امیدواریم در آنجا نتایج خوبی را در زمینه درک متقابل بین همه جناحها در مورد لزوم حمایت از یک دولت تکنوکرات بشنویم... وی افزود: البته ما انتظار نداریم در یک نشست ساده در مسکو معجزه‌ای اتفاق بیافتد، اما معتقدم این نشست باید با جلسات دیگری در منطقه و در یک تلاش جمعی دنبال شود.

رویترز: ۱۴۰۲۱۲۰۹

 

دیدبان حقوق‌بشر سوریه شامگاه چهارشنبه خبر داد در حمله موشکی اسر‌ائیل به دو ساختمان متعلق به حزب‌الله و دیگر شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در حومه دمشق، ۲نفر کشته و ۶ تن دیگر به‌شدت زخمی شدند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه افزود: حمله به این دو ساختمان که به فاصله ۶۰۰ متر از یکدیگر قرار داشتند و مراکز آموزشی شبه‌نظامیان بودند، چندین مفقود نیز در بر داشت.

 دیدبان حقوق‌بشر سوریه، العربیه: ۱۴۰۲۱۲۰۹

 

دیدبان حقوق‌بشر سوریه ظهر پنجشنبه ۱۰ اسفند نیز خبر داد اسراییل طی یک حمله به حومه دمشق، یک سامانه ضدهوایی و یک سایت رادار را هدف سه موشک قرار داد. ساعاتی بعد نیروی هوایی اسراییل یک کامیون متعلق به حزب‌الله لبنان را در روستای النهریه در جنوب غربی حمص هدف یک پهپاد قرار داد. در این حمله که در نزدیکی مرز سوریه و لبنان صورت گرفت، دست کم یک نفر کشته شده است.

دیدبان سوریه: ۱۴۰۲۱۲۰۹

 

آژانس خبرگزاری رسمی لبنان ضمن تأیید حملات اسراییل به مناطق صدیقین و کفرا افزود در این حملات دو نفر کشته و ۱۴ تن مجروح شده‌اند.

تلگرام ارتش اسرائیل، : ۱۴۰۲۱۲۰۹

 

 

در جریان استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، سناتور جیم ریش گفت: رژیم ایران عملیات خود را علیه آمریکا گسترش داده و حزب‌الله لبنان آماده ورود به درگیری است. حوثی‌ها توسط رژیم ایران تغذیه و هدایت می‌شوند. اکنون زمان تغییر مسیر است.

سایت کمیته خارجی سنا ۱۴۰۲۱۲۰۹

 

در جلسه استماع در سنای آمریکا هم‌چنین سناتور منندز، خواهان چند جانبه شدن تحریم‌ها و افزایش تحریم‌ها علیه رژیم ایران شد.

سایت سناتور منندز ۱۴۰۲۱۲۰۹

سناتور تاد یانگ عضو ارشد کمیته فرعی روابط خارجی سنا نیز با اشاره به رژیم آخوندی گفت: اثر انگشت خون آلود دولت اصلی حامی تروریسم در سراسر دریای سرخ دیده می‌شود.

 سایت سنای آمریکا ۱۴۰۲۱۲۰۸

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cced1e0-8eb4-4957-b7b9-2a677c90eea4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات