728 x 90

وحشت از مجاهدین در سالگرد جنگ ضدمیهنی

پیشروی مجاهدین...
پیشروی مجاهدین...

عملیات فروغ جاویدان که بزرگ‌ترین عملیات سیاسی ـ نظامی ارتش آزادیبخش ملی ایران محسوب می‌شود، فاشیسم جنگ‌طلب دینی را وارد مرحله اجتناب‌ناپذیر سرنگونی کرد. با این‌که در یکمین سالگرد قیام سراسری، ۳۵سال از آن عملیات بزرگ می‌گذرد ولی هم‌چنان مسألهٔ درجهٔ اول فاشیسم دینی است. گاه و بیگاه به سراغ پرونده سرخ و آتشین این عملیات می‌رود و آن را می‌گشاید.

در سال۱۴۰۲ به‌رغم این‌که انتظار می‌رفت پس از دو ماه سپری شدن از سالگرد این عملیات، مرصاد‌خوانی‌های مهره‌های رنگارنگ حاکمیت به اتمام رسیده باشد ولی به بهانهٔ سالگرد جنگ ۸ساله با عراق، شاهد بازخوردهای مختلفی در این رابطه بودیم.

 

نگرانی از نفوذ مجاهدین به همدان!

پاسدار طلایی نیک سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

«در زمان مرصاد ما یک نگرانی امنیتی داشتیم که ممکن است (مجاهدین) از برخی از شیارها و از راههای فرعی وارد استان همدان و استان کرمانشاه که شده بودند چون ما همسایه بودیم با استان کرمانشاه وارد استان همدان شده باشند و بخواهند نفوذ کنند و به برخی از مراکز حساس ضربه وارد کنند یکی از کمکهایی که پایگاه شهید نوژه اون موقع به سپاه همدان کرد این بود که یک‌سری واحدهای پروازی را آماده کردند از هواپیما و بالگرد که گشت هوایی ما در استان برقرار کردیم من خودم در یکی از این گشتها چند ساعتی با عزیزان پایگاه شهید نوژه توی این گشت هوایی حضور داشتم و بعد در مرحله پاکسازی در مرصاد که ما به قرارگاه رفتیم نقش مؤثر و تمام کننده نیروی هوایی در عملیات مرصاد دیده شد» (شبکهٔ خبر رژیم. ۲مهر۱۴۰۲).

 

غافلگیر شدیم!

پاسدار فضلی: «وقتی که عراقی‌ها آمدند، تصور این‌که فلش اصلی دشمن برآورد سپاه برادر محسن هم همین است که عراقی‌ها ممکن است که به جنوب حمله کنند و همین اتفاق افتاد اما تصور این‌که عملیات مرصاد واقعاً پیش بیاید، تقریباً یک جورهایی می‌شود بگوییم که غافلگیری اتفاق افتاد. (مجاهدین). . مگر همچین ظرفیتی را واقعاً پیدا کردند؟ ولی بعد که بعد معلوم می‌شود (مجاهدین) آمدند و به کرمانشاه و کرند غرب و اسلام‌آباد رسیده‌اند و سعی هم ندارند اینها نیروهایشان را اینجا تجزیه بکنند» (سایت جماران. ۳۱شهریور ۱۴۰۲).

 

«مرصاد قلهٔ دفاع مقدس است!»

پاسدار خوشبخت: گزارشی در حوزه بنیاد حفظ آثار عرض بکنم. بنیاد حفظ آثار استان که حالا با توجه به شرایط خاص استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس مصوب شده که سه مرکز فرهنگی دفاع مقدس داشته باشد... چون به فرمایش آقای استاندار فرمودند که مرصاد قله دفاع مقدس است و عرض بکنم با توجه به این‌که در مسیر زائرین اربعین حضرت ابا عبدالله حسین قرار گرفته و امسال هم خدای متعال را شاکریم که استان کرمانشاه میزبان بخشی عظیمی از زائرین ابا عبدالله حسین بودند به این جهت نیاز هست که این مرکز توسعه پیدا بکند» (تلویزیون زاگرس رژیم. ۲۹شهریور ۱۴۰۲).

 

فروغ جاویدان ادامه دارد

چنین واکنش‌های هراس‌آلود در سالگرد جنگ توسعه‌طلبانه و رذیلانهٔ خمینی‌ساخته نشان می‌دهد که از ۳۵سال پیش تاکنون این رژیم در وضعیت سرنگونی قرار دارد. آثار سیلی‌های آتشین ارتش آزادیبخش ملی ایران بر بناگوش خمینی و ورثهٔ او هنوز التیام نیافته است. مهم‌تر از آن اذعان به کارآمدی و حقانیت یک استراتژی است که امروز در کسوت کانون‌های شورشی، روزانه و دم به ساعت جوانان ایران‌زمین را به پیوستن به مقاومت سازمان‌یافته برمی‌انگیزاند.

مجاهد شهید، حسینعلی نصرآزادانی، از قهرمانان عملیات فروغ جاویدان در وصیت‌نامهٔ خود نوشته بود:

«من آتشم، فرزند بمب و انفجار. من خشمم، فرزند انتقام. من جرقه‌ام، فرزند باروت. من مجاهدم، فرزند خلق قهرمان ایران که در ۳۰خرداد۶۰ متولد شدم، شمارهٔ شناسنامه‌ام بی‌نهایت، صادره از میدانهای رزم و نبرد بی‌امان علیه دجال زمان است. آری من یک مجاهدم، فرزند مسعود و مریم»

امروز کانون‌های شورشی از آن قهرمانان الهام می‌گیرند. آری، فروغ جاویدان ادامه دارد و بی‌گمان به هدف تعیین‌شدهٔ خود دست خواهد یافت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd68917b-215d-402a-88d1-d2593752b42f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات