728 x 90

آزادي 7 گروگان,

کنوانسیون جوامع ایرانیان در آلمان - قسمت سوم

-

 -
-






کریستیان سیمرمان، مدیر دفتر حقوق‌بشر و امور اقلیتها در برلین

متشکرم. من افتخار می‌کنم که می‌توانم این‌جا در کنار شماباشم. زنده باد مقاومت ایران، زنده باد سازمان مجاهدین خلق.
من به‌طور خاص خوشحال هستم که می‌توانم بعد از این جوانان صحبت کنم، به‌دلیل این‌که آنها آینده هستند، آینده شما آغاز شده است. و این رژیم است که در نقطه پایانی خود به‌سر می‌برد. کسی که اجازه چنین قتلهای بزدلانه‌ای را می‌دهد و یا به آن دست می‌زند، خودش را خارج از محدوده بشریت قرار می‌دهد.
این جنایت علیه بشریت است و این عمل نشان‌دهنده پایان آنهایی است که چنین اقدامی انجام می‌دهند، و من می‌بینم که ما، شما و ما، پیروز می‌شویم. ما تسلیم نخواهیم شد. و من به‌طور خاص از خانم دکتر بلورچی تشکر می‌کنم. شما در کنار درد خودتان به یک نکته دیگر هم اشاره کردید. شما یادآوری کردید دهها هزار تن را که جسم خودشان را برای آزادی و دموکراسی فدا کردند. روح آنان در این‌جا با ماست. من می‌توانم به شما تضمین بدهم، این انسانها نمرده‌اند. آنها این‌جا در کنار ما هستند و ما در کنار آنان هستیم. و من خوشحال هستم که می‌توانم با شما صحبت کنم، و من خطاب به شما هم صحبت می‌کنم، شما اعتصاب‌غذا کنندگان. شما موفق می‌شوید! من همواره به دوستانم در لیبرتی فکر می‌کردم. اما این‌که بتوانم یک روزی آنها را از نزدیک ببینم و این مردان و زنان را در مسیرشان همراهی بکنم برایم یک افتخار است. و ما در مسیر صحیح قرار داریم. به این دلیل که اتفاقاتی خواهد افتاد و اتفاقاتی باید رخ دهند.
رئیس‌جمهور آمریکا، من صحبتم را قبل از هر کسی خطاب به شما می‌کنم. بعد از صحبتهای فرزند خانواده کندی، پاتریک کندی، که ما امروز دیدیم، یکی از بزرگترین خانواده‌های ایالات متحده، که در کنار ما ایستاده است، الآن به این پی بردم که آمریکاییها رئیس‌جمهوری دارند که ظاهرأ این شجاعت را ندارد که کاری را که وظیفه اوست انجام دهد. یعنی ارائه کمکهای انسان دوستانه به کسانی که آمریکا به آنها قول کمک و حفاظت داده بود.
در این روزها مالکی نزد شما می‌آید. اجازه ندهید که او برود! اطمینان حاصل کنید که این 7 گروگان قطعاً آزاد شوند. تا در معرض خطر مرگ، شکنجه و زندان قرار نگیرند. مطلقاً هیچ دلیلی برای زندانی کردن آنها وجود ندارد. نکته بعدی در مورد دوستانمان در لیبرتی است. این وظیفه ایالات متحده است که از این انسانها حفاظت کند. ای لعنت بر شما.
به‌عنوان یک آلمانی و به‌عنوان یک فعال حقوق‌بشر می‌گویم که این وظیفه ما آلمانیهاست، برای پایان دادن به دیکتاتوریها تلاش کنیم، چون ما هم از یکی از بدترین دیکتاتورها آزاد شده‌ایم چون کسی هیتلر را به تسلیم شدن وا نداشت، او را باید شکست می‌دادند.
این مبارزه قطعاً که آسان نیست، اما باید پایداری کرد و من همواره خوشحال هستم، نه تنها خوشحال، بلکه افتخار می‌کنم با انسانهایی کار کنم که این ظرفیت پایداری، این قدرت و انرژی را دارند و همواره به راهشان ادامه می‌دهند. انسانهایی که هرگز تسلیم نمی‌شوند. فقط می‌توانم به شما بگویم، ادامه بدهید! من از این بابت از شما سپاسگزارم. اینها جنایت علیه بشریت است و طبق قانون اساسی ما و مطابق قانون جزا می‌بایست این موضوع را به دادگاه کشاند. چرا دادستان کل فدرال در شهر کارلسروهه حتی به این فکر نیافتاده است که مالکی و سایرین را بالاخره به دادگاه لاهه بکشاند؟ این وظیفه ماست. حقوق‌بشر پایه ایی‌ترین حقوق می‌باشد و آنها متعلق به همه انسانها در این دنیا می‌باشد. و خود را وقف آن کردن باارزشترین کاریست که می‌توان کرد. من فقط یک فعال کوچک حقوق‌بشر در برلین هستم که امیدوار است بتواند کمی کمک‌کار باشد، اما بیش از هر چیزی ترجیح می‌دهم که شما را تقویت کنم و به شما کمک کنم. چون شما الگوی ما، مشعل ما و خوشبختی ما هستید.
با تشکر از شما

حسین نیاکان- انجمن حمایت از زندانیان سیاسی
35روز بعد از 10شهریور، انجمن حمایت از زندانیان سیاسی به خود می‌بالد که دانش‌آموز مکتب زندانیان سیاسی هم‌چون فرمانده زهره قائمی، ژیلا طلوع، فاطمه کامیاب، مریم حسینی، و هزاران زندانی سیاسی که با رسا ترین صدا به تسلیم و عجز نه گفتند.
به روح پر فتوح شهدای قهرمان 10شهریور درود می‌فرستیم که این‌چنین با خون خود حق را برجسته و منور ساختند.
ما در همبستگی با عزیزانی که درد جانکاه اعتصاب‌غذا را بر خود هموار کرده‌اند تا آزادی گروگانها و امنیت و حفاظت لیبرتی محقق شود اعلام می‌کنیم که برای تحقق خواسته‌های برحق آنان لحظه‌ای از پای نخواهیم نشست و با رساترین صدا به دولت آلمان می‌گوییم که نباید بی‌اعتنا نسبت به جنایتهای مالکی که برای ماندن در قدرت دست به هر عمل شنیعی می‌زند به روابط خود با او کمافی السابق ادامه بدهد و چشم را بر این جنایات ببندد. دولت آلمان باید برای آزادی گروگانها اقدام کند. همین حالا! همین حالا همین حالا
سلام بر آزادی درود بر رجوی

مجید باقری- انجمن عدالت
به‌نام ایران و به‌نام شقایقهای شهید در اشرف
در گذار از سالهای دشنه و دشنام رژیم آخوندی و روزهای عصر غارت و مماشات غربیها و تکرار شلاق برگرده اسیران و حکم سنگسار و اعدام آزادگان هنگام رقص خوکها با عمامه‌های سیاه و سفید، بر منبرهای بلاهت و سفاهت جمهوری ننگ و نفرت آخوندی بر بی‌شمار جنایات خود علیه آنچه ایران و ایرانی است و مقاومت افزود.
آخوندهای جنایتکار با حمله به شهر اشرف و کشتاری فجیع 52تن از پاکبازترین عاشقان ایران با دستان بسته، و گروگانگیری بزدلانه 7تن از آنان به خیال خام خود می‌خواست شعله مقاومت را که کانون آن را در اشرف است خاموش کند، غافل از این‌که روشنی خانه مقاومت در دل میلیونها ایرانی است و خاموشی ناپذیراست.
متأسفانه در یک ماه سکوت و بی‌عملی سازمان ملل و دولت آمریکا و رسانه‌های بین‌المللی واکنش جدی به این جنایت فجیع انجام نگرفته و هنوز استقرار کلاه آبیهای سازمان ملل در اطراف لیبرتی برای جلوگیری از حملات مجدد محقق نشده و خانواده‌های ما هم‌چنان در خظر روزمره قرار دارند
با درود به همه شهدای راه آزادی و سلام به دستان عاشقی که در ایران، لیبرتی یا هرگوشه‌ای از این جهان خاکی به نام مجاهد از روز و پنجره باز سخن می‌گویند. مطمئنم که مرتجعان و نواله جویانشان با روزی دو سه چند سردفتری تزویر و ریا قادر نخواهند بود که این نسل‌کشی را ادامه دهند

محمدعلی محرابی ـ جامعه متخصصان غرب آلمان
با سلام به ارواح 52 شهید قهرمان اشرف و درود به 7 قهرمان اسیر در دست جانیان خامنه‌ای جلاد که توسط مزدوران آدمکش مالکی جنایتکار به اسارت گرفته شده‌اند.
درود به رهبری انقلاب نوین، مسعود و مریم
از طرف جامعه متخصصان غرب آلمان مفتخرم که در این گردهمایی با شکوه حمایت همه‌جانبه خودمان را از خواسته‌های بر حق رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران اعلام کنم.
جای آن دارد که از همه حامیان و وجدانهای بیدار خارجی و به‌خصوص آلمانی تشکرات و قدردانی خود را اعلام کنیم.
شما وجدانهای بیدار در واقع نمایندگان واقعی مردم هستید، درود بر شما.
سلام بر خلق، سلام بر آزادی

حسین یعقوبی- مرکز همگرایی مهاجرین در اشتوتگارت
یاران مقاومت،
دوستان عزیز،
35روز از آن سحرگاه خونین که ٥٢ قهرمان مجاهد خلق، ٥٢ عا شق شرزه و زیباترین شقایقهای باغ مقاومت به خون غلتیدند، می‌گذرد
یاد و خاطره این ستارگان شب کوب ما را در پیوندی پولادین با رهبری این مقاومت سترگ تا سرنگونی رژیم جنایتکار حاکم بر ایران یک لحظه آرام نخواهد گذاشت.
اما سخنی کوتاه با آنان که با بی‌عملی خود عملاً راه این فاجعه انسانی را هموار کردند.
دولت ایالات متحده که بر طبق تمامی معاهدات شناخته شده بین‌المللی مسئول حفاظت از ساکنان بی‌دفاع و غیرمسلح اشرف بود و با تک‌تک نفرات قرارداد حفاظت امضاء کرده بود، در مقابل این جنایت هولناک خفقان گرفته وعملا هیچ اقدام عملی انجام نداده است.
مخاطب دوم من سازمانی است که خود را به ناحق سازمان ملل‌متحد میپندارد.
در مقابل این بی‌عدالتی باید با صدای بلند فریاد کشید ننگ بر شما ای حامیان دروغین حقوق‌بشر! ننگ بر شما ای کسانی که شرافت خود را در مقابل چند بشکه نفت به تاراج می‌گذارد!
اما این را هم بدانید، که مجاهدین و مقاومت ایران ریشه در قلوب مردم ایران دارند و ما یاران این مقاومت تا آخرین نفس در کنار رهبر تاریخی این مقاومت می‌ایستیم وبا بکار گرفتن تمام امکانات دموکراتیک خود حقوق برحق اشرفیان قهرمان را یعنی حفاظت برای قهرمانان خلق، و آزادی هفت گروگان قهرمان را بر بام جهان فریاد می‌کشیم.
درود بر قهرمانان اشرف در لیبرتی
مرگ بر رژیم سفاک آخوندی و رئیس‌جمهور قاتلش روحانی

آیدا افراسیابی انجمن دانشجویان و جوانان ایرانی غرب آلمان
شهادت 52نفر از مجاهدین برای ما بسیار دردناک و تکاندهنده است. سختترین لحظات دیدن صحنه‌های شهادت رحمان و یاسر بود. آخر آنها همکلاسیها و همبازیهای دوران کودکی ما بودند. آنها با این‌که از رفاه کامل برخوردار بودند، زندگی و همه دوست داشتنیهای خود را رها کردند و عشق و انگیزه بالاتری را به‌عنوان هدف زندگی خودشان انتخاب کردند. عشق به آزادی ایران و ایرانیان.
زندگی رحمان، یاسر که از همین جا رفتند و ناصر و حسن که از داخل ایران به اشرف رفته بودند همیشه برای ما بسیار انگیزاننده بود. اما شهادتشان اوج قله فداکاری آنها بود. آنها اگر‌چه بسیار جوان بودند اما برای همه ما آموزگاران عشق به میهن، فداکاری هستند. سرداران شجاعی که تمام‌عیار از حقیقتی که به آن ایمان داشتند، یعنی یک ایران آزاد، دفاع کردند. آنها دهسال در مقابل همه توطئه‌ها و فشارها، مقاومت کردند،

آذر سیدی انجمن دانشجویان و جوانان ایرانی غرب آلمان
هر ایرانی و هر انسان آزادیخواهی خود را مدیون این شهیدان می‌داند که ارزشهای آزادیخواهانه و انسانی را این طور بالا کشیدند. اما ما جوانان ایرانی به‌طور خاص خود را مدیون این قهرمانان جوان می‌دانیم. آنها برای نسل جوان ایرانی مشعل و چراغ راه شدند و درس تسلیم ناپذیری را به همه دادند.
ما برای ادامه راه آنها آماده هستیم و در این‌جا با تمامی‌توانمان برای حفاظت‌شان تلاش خواهیم کرد
هم‌چنانکه صبا گفته بود تا آخرش می‌ایستیم

فربد ماهوتچیان - انجمن دانشجویان و جوانان دموکراتیک ایرانی ـ شمال هامبورگ
من به‌عنوان یک جوون ایرانی، به این‌جا اومدم. تا همبستگی خودم و جوانان شمال آلمان را اعلام کنم، میدونید، یک جوون ایرانی باید انتخاب کنه، به هزار طرف کشونده میشه، یکی میاد میگه بابا بی‌خیال، سیاست چیز کثیفیه، بیا تو اروپا که زندگی می‌کنی بی‌خیال این حرفها باش، یکی دیگه میاد، میگه اصلاً تو ایرون خبری نیست، همه دارند در آرامش زندگی خودشونو پیش می‌برن، برو خودت ببین، خوب از این دو تا که نمی‌شه انتخاب کرد. یا باید سنگدل باشی، یا که کور، خدا رو شکر ما که این‌جا بزرگ شدیم، اما تربیت شده یک مقاومتی هستیم، که چهره واقعی این رژیم رو به ما نشون داد،
هم سن و سالای ما مثل حنیف، سعید، صبا، رحمان و نسترن، به ما ایستادگی رو درس دادن. درسی که تو هیچ دانشگاهی و تو مدرسه‌ای به ما یاد نمی‌دن. اشرف، پایداری و عشق به ایران رو از نو به ما نشون داد. بی‌سلاح و بی‌دفاع، تنها با آرمان، و ایمان خود، حریف خامنه‌ای و مالکی شدند. بعضیها میان میگند، کار مجاهدین دیدی تموم شد، اشرف رو ازشون گرفتن، بذارید جواب اونا رو با جمله‌ای از برادر مسعود بدم. که بیش از 30سال پیش در امجدیه می‌گفت، بعد از این همه خون دادنها، حتی یک ساختمون رو هم در تهران برای ما نذاشتند، گفتیم آقا اجاره میدیم، گفتن نمی‌شه، گفتیم آقا مهلت بدین، گفتن نمی‌شه، ای وای، ما که بند ساختمون نیستیم، کی کار ما بند بوده به در و پیکر، کار ما بند بوده به قلب و جگر.
اشرف را از ما نمیتونند بگیرند چرا که اشرف یک جا یا یک مکان نیست، اشرف یک عقیده، یک سمبل و یک فکر است. و همان‌طور که موسی می‌گفت، این فکر باقی ماندنی است. چون حقه، این فکر جای خودش رو در جامعه و تاریخ باز خواهد گذاشت. پس بیایید در تک‌تک قلبامون، هر کدوممون یک اشرف تازه بسازیم.

علی خطیب- شورای ایرانیان شهر کلن
سی و پنج روز از 10شهریور که در آن 52 اشرفی قهرمان با دلاوری خود آموزگاران درس درخشان زهره بودند می‌گذرد. آری، در آن سحرگاه خونین 52 اشرفی قهرمان یک درس ماندگار از خود برای تمامی اشرف‌نشانها در سراسر جهان به‌جا گذاشتند. درس شرف، درس فدا، درس وفای به عهد و درس پایداری قهرمانانه. درسی که فلسفه وجودی سازمان پرافتخار مجاهدین خلق ایران است.
ما اعضای شورای ایرانیان شهر کلن، با افتخار و سربلندی خود را جامعه اشرف‌نشانان دوران بعد از 10شهریور می‌دانیم و حمایت خود را از اعتصاب‌غذای هموطنان شریفمان در برلین و خواسته‌های برحق آنان که آزادی 7 گروگان اشرفی و استقرار کلاه آبیهای ملل‌متحد در کمپ لیبرتی برای تأمین حفاظت اشرفیها می‌باشد اعلام می‌کنیم. ما برای تحقق این خواسته‌ها در اسرع وقت از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نخواهیم کرد. با تمام توان صدای اعتصاب‌کنندگان در سراسر آلمان خواهیم شد و همینجا از تمامی هموطنانی که صدای ما را می‌شنوند می‌خواهیم که از هر طریق ممکن این صدا را به رسانه‌های جمعی برسانند تا به‌نحو گسترده‌یی انعکاس پیدا کند.
به امید روزی که ولایت‌فقیه سرنگون شود و هیچ آخوند جنایتکار و ستمکاری در ایران این زیباترین وطن باقی نماند و چشم مردم ما به دیدن شیر همیشه بیدار خود و مهر تابان خود روشن شود و آزادی و آبادی به میهن بازگردد

بهمن بیات - جامعه ایرانیان در بوخوم- مونستر
در سی وپنجمین روز اعتصاب‌غذای برای آزادی گروگانهای اشرفی، جامعه ایرانیان بوخوم ـ مونستر در آلمان به روان پاک 52قهرمان شهید درود می‌فرستد و همبستگی خود را با اعتصابیون لیبرتی تجدید و اعلام می‌کند تا زمانی که تمامی 7 گروگان اشرفی آزاد شوند و حفاظت قهرمانان اشرفی در لیبرتی به‌طور کامل تأمین گردد هرگز از خواسته‌های عادلانه خود کوتاه نمی‌آید.
ما از دولت آلمان انتظار داریم و خواهان آن هستیم که ادامه روابط اقتصادی این کشور با دولت مالکی را مشروط به آزادی گروگانها، تأمین حفاظت اشرفیها و رعایت حقوق‌بشر در این کشور نماید جامعه بین‌المللی و از جمله دولت آلمان در قبال امنیت و حفاظت اشرفیها مسئولیت قانونی و اخلاقی دارد که باید به آن عمل کند و نمی‌توانند در عین جنایات روزمره‌ای که در ایران و عراق و سوریه روی می‌دهد به تجارت خون ادامه بدهند این بیشرافتی و بی‌پرنسیبی است و هرگز وجدان بشریت آن را نخواهد بخشید هم‌چنان‌که سکوت در مقابل جنایات هیتلری نیز هرگز در تاریخ بخشیده نشدند.
ما با صدای بلند از روز اول روی کارآمدن روحانی گفتیم که از درون این رژیم فاسد هیچ تغییری متصور نیست. تغییر در ایران فقط و فقط با سرنگونی این رژیم ددمنش و قرون‌وسطایی در تمامیت آن و با تمامی جناحهایش به‌دست می‌آید. ما هم بر همین خواسته پای می‌فشاریم و از آن کوتاه نخواهیم آمد.
در نفی این رژیم ما خواهان تغییر دموکراتیک با خانم مریم رجوی هستیم. ما خواهان ایرانی آزاد و به دور از هر نوع استبداد هستیم و به آخوندها می‌گوییم کور خواندید اگر فکر کردید که با شهادت 52 قهرمان اشرفی می‌توانید مجاهدین را نابود کنید. ما آن‌چنان‌که رهبر انقلاب گفت یک، دو، سه، 100 و 1000 اشرف در سراسر ایران خواهیم ساخت و همین اشرفیها و اشرف‌نشانان شما را به زباله‌دان تاریخ خواهند افکند.

مرگ بر اصل ولایت‌فقیه
زنده باد آزادی، زنده باد رجوی

زهره محسنی
با سلام به روح ارواح پاک 52 فروغ آزادی کهکشان زهره
با درود به مجاهدان لبیرتی و یارانشان در سراسر جهان و با سپاس فراوان از برگزارکنندگان کنوانسیون اتحادیه جوامع ایرانی مقیم آلمان و پیام همبستگی آنان با مجاهدین لیبرتی و متحصنان و اعتصاب‌غذا کنندگان.
ما اعتصاب‌غذاکنندگان از دولت آمریکا و سازمان ملل‌متحد و دولتهای اروپایی می‌خواهیم که با اهرمهای فشار خود دولت جنایتکار نوری مالکی را وا دار سازند تا هر چه سریعتر 7 گروگان اشرفی آزاد شود و سازمان ملل هم با استقرار نیروهای کلاه آبی خود در زندان لیبرتی مانع از یک کشتار دیگر شود.
به‌نمایندگی از اعتصاب‌غذاکنندگان در این‌جا اعلام می‌کنم تا تحقق این خواسته‌مان هم‌چنان به تحصن و اعتصاب‌غذای خود ادامه خواهیم داد.

زهرا رفیعی انجمن زنان دموکراتیک ایرانی ایالت هسن
من می‌خواهم از این‌جا به عزیزانمان در لیبرتی بگم گرچه ما اسما مادریم ولی درس وفاداری، گذشت، عشق، ایمان، فداکاری بی‌حد را ما از شما آموختیم ما در برابر شما هیچیم
به شما افتخار می‌کنیم به امید شما زنده هستیم و بدانید شما ما را، بچه‌ها ی ما نوه‌های ما را به آینده روشن امیدوار می‌کنید ما به شما افتخار می‌کنیم و صدای شما در سراسر جهان خواهیم بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97a9c33c-61ac-4b4e-b0e4-320261832219"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات