728 x 90

واکنش خطیب‌زاده در مورد ضرب‌الاجل به رژیم برای پایان مذاکرات وین و ابعاد احتمالی نظامی هسته‌یی رژیم

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه رژیم
خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه رژیم

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم در مورد مذاکرات وین گفت که پرونده ادعا‌های سیاسی آژانس در مورد ابعاد احتمالی نظامی هسته‌یی رژیم (pmd) باید بسته شود و رژیم هیچ ضرب‌الاجلی را قبول نمی‌کند و اکنون گفتگو‌های وین به موقعیت تصمیم‌های سیاسی جدیدی از جانب آمریکا و طرف‌های غربی رسیده است.

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم ۸اسفند ۱۴۰۰ گفت:

«ما الآن در موقعیتی قرار داریم که گفتگوهای وین به‌نقطه تصمیم‌گیریهای جدی سیاسی توسط ایالات متحده و طرفهای غربی رسیده. ما در خصوص سؤالات سیاسی که یا ادعاهای سیاسی که آژانس در خصوص برخی اقدامات دور در ایران مطرح کرده که از نظر ما محلی نداشته است پاسخ‌ها داده شده و باید بسته بشه یا به تعبیری نباید مجرایی برای فشار‌های سیاسی آتی باز نگه که این اشتباه رو داشته باشه که از این مجرا می‌تونند فشاری بگذاره. چه در حوزه رفع تحریم‌ها و اخذ تضامین ضروری در همه این حوزه‌ها ما در نقطه‌ای قرار داریم که بیش از این‌که احتیاج به گفتگو و مذاکره‌ای بیش از این باشه احتیاج به یک تصمیمات سیاسی در برخی پایتخت‌های اروپایی به‌ویژه واشنگتن نیاز داریم. اگر طرف‌های مقابل به خطوط قرمز معقول و مشروع جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارند اگر این تصمیمات سیاسی را بگیره مطمئن باشند که در کوتاه‌ترین زمان؛ جمع‌بندی توافق ممکن است.

سفر آقای دکتر باقری به تهران هم سفر عادی هست مثل همه سفرهایی که ایشون انجام دادند برای مشورت و اخذ دستورالعملها برای بازگشت به وین سفر انجام شده.»

سؤال: این‌که ادعا شده بود که ضرب‌الاجلی رو آمریکایی‌ها دادند درسته؟

خطیب‌زاده: هیچ ضرب‌الاجلی را جمهوری اسلامی ایران از هیچ‌کسی نپذیرفته.

 

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم گفت که پیش‌نویس توافق وین آماده شده، اما آمریکا در سه موضوع اصلی تصمیم نگرفته است. وی هم‌چنین روز ۹اسفند گفت که در چند روز گذشته چند جلسه در شورای عالی امنیت و نزد رئیسی در مورد مذاکرات انجام شده و باقری پس از آن راهی وین شده است. وی هم‌چنین گفت:

الان ما در نقطه‌ای قرار داریم که فکر می‌کنیم ابهامی برای واشنگتن و برای اروپاییها در خصوص این خطوط قرمز وجود نداره قطعاً ما از خطوط قرمز خودمان عبور نمی‌کنیم پیش‌نویس به‌صورت مشترک آماده شده و پیش نویسی هستش که بالای ۹۷ -۹۸ درصدش به‌صورت مشترک نگاشته شده ما در وین نیستیم تا متن جدیدی را .... از برجام مذاکره کنیم ما در وین هستیم تا مطمئن بشویم آنچه که در سال۲۰۱۵ یکبار مذاکره شده توسط قطعنامه ۲۲۳۱ تأیید شده این بار بدرستی توسط ایالات متحده و کشورهای تروئیکای اروپایی اجرا میشه من اطمینان می‌دهم که ما هیچ چیزی بیشتر از تعهدات برجامی نپذیرفتیم.

 

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ ۹اسفند میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات اتمی وین روز یکشنبه گفت: توافق &#۳۹;تقریباً به‌طور قطع هفته آینده یا قبل از پایان هفته آینده منعقد خواهد شد.

اولیانوف افزود: من بسیار امیدوار بودم که مذاکرات تا پایان فوریه به پایان برسد. اولیانوف افزود: مسائل و سؤالات باقی مانده ظریف و پیچیده هستند و باید به‌طور کامل و سریع به آنها پرداخته شود.

 

موسوی سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس رژیم اعلام کرد: توافق احیای برجام از نظر حقوقی برای تصویب پیش‌نویس توافق با ۱+۴ نیازی به تصویب مجلس ندارد.

مجلس رژیم دو هفته پیش با صدور بیانیه‌یی شش شرط برای احیای برجام تعیین کرده بود که از جمله در آن آمده بود دولت موظف است انجام تعهدات غربی را به مجلس گزارش کند تا در صورت تأیید و تصویب مجلس نسبت به گامهای کاهشی در زمینه هسته‌یی اقدام کند. (خبرگزاری حکومتی انتخاب ۹اسفند)

در همین حال، عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس رژیم روز ۸اسفند آمادگی رژیم را برای رفع نگرانی کشورهای غربی اعلام کرد و گفت: اون فکت شیتهایی که دادیم پیپر‌هایی که ما دادیم پیشنهاداتی که ما دادیم اینها را ما پیشنهاد کردیم و طرف غربی هم قبول کرده بود مذاکره روی اینها را ما حاضر هستیم در قبال همکاری برای رفع نگرانی‌های غربی‌ها از فعالیت‌های هسته‌یی‌مان عرضم به حضورتان ما حاضر هستیم این همکاریها را بکنیم برای نگرانی اونها... (خبرگزاری حکومتی دانشجو ۸اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ab92adb-0cd4-4b96-98ef-8f321acf7b61"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات