728 x 90

وال استریت ژورنال: ”فاز دوم“ گفتگوهای ایران کاملاً شکست خورد

آخوند جلاد ابراهیم رئیسی
آخوند جلاد ابراهیم رئیسی

به‌دنبال کنفرانس خبری آخوند جلاد رئیسی معمار قتل‌عام ۶۷ که تأکید کرد دولتش بر سر موشکهای بالستیک و حمایت از شبه‌نظامیان مزدور وابسته به رژیم کوتاه نمی‌آید، وال استریت ژورنال روز ۳۱خرداد در گزارشی نوشت: ”فاز دوم“ گفتگوهای ایران کاملاً شکست خورد.

در بخشهایی از گزارش وال استریت ژورنال آمده است:

اینهم از ”فاز دوم“ گفتگوهای اتمی ایران. ابراهیم رئیسی، تا ماه اوت در منصب خود (رئیس‌جمهور) قرار نخواهد گرفت اما روز دوشنبه وی اعلام کرد که دولتش بر سر موشکهای بالستیک یا حمایتش از نیروهای نیابتی که خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کنند، وارد مذاکره نخواهد شد.

دولت بایدن ایدهٔ فاز دوم را به‌عنوان چیزی که به‌دنبال اشتیاقش برای بازگشت به توافق اتمی ۲۰۱۵ خواهیم داشت، تبلیغ کرده است. عبارت وزیر خارجه آنتونی بلینکن برای آن ”بلندمدت‌تر و قوی‌تر“ بود.

حساب کردن روی یک توافق بعدی همواره مورد تردید بود. رژیم ایران خواهان بازگشت به توافق ۲۰۱۵ است تا آمریکا تحریم‌های پرزیدنت ترامپ را بردارد و ایران بتواند به دهها میلیارد دلار درآمدهای تجاری و سرمایه‌گذاری دسترسی پیدا کند. وقتی‌که اهرم تحریم‌ها نباشد، چرا باید رژیم ایران امتیازات دیگری بدهد؟. .

به عبارت دیگر، رئیسی انتظار دارد که آمریکا به توافق اوباما بازگردد که کمک خواهد کرد زرادخانه تسلیحات متعارف و تشویق تروریسم منطقه‌یی آن تأمین مالی گردد. همه آنچه که آمریکا گیرش می‌آید یک تأخیر در توانمندی ایران برای تولید بمب اتمی است هر چند که احتمالاً به‌صورت مخفی در حال ادامه تحقیقات برای ساختن یک بمب است.

پرزیدنت بایدن باید از انتخاب رئیسی، یک وردست خامنه‌ای، به‌عنوان راهی برای حفظ تحریم‌ها استفاده کند تا آن‌که رژیم ایران با توافقی موافقت کند که به‌طور واقعی برنامه تسلیحاتی و حمایتش از تروریسم را محدود سازد. بجایش، او کاملاً دنبال تکرار همان اشتباه فاحش سال۲۰۱۵ است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bea75778-17a2-4126-9b58-c73726643658"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات