728 x 90

وال استریت ژورنال: بلینکن وعده پاسخی سریع و قاطع به ایران می‌دهد، آیا بایدن حمایت خواهد کرد؟

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

وال استریت ژورنال، روز ۳آبان درباره هشدار روز گذشته آنتونی بلینکن در سازمان ملل به رژیم ایران نوشت: بلینکن وعده پاسخی سریع و قاطع را می‌دهد، اما آیا بایدن از آن حمایت خواهد کرد؟
واستریت ژورنال در سرمقاله خود می‌نویسد: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه هشدار داد که ایالات متحده به هر گونه حمله به نیروهای آمریکایی از سوی ایران یا نیروهای نیابتی آن «سریع و قاطعانه» پاسخ خواهد داد. این یک پیام خوشایند با هدف بازدارندگی ملاها در تهران و عوامل آنها است. اما آیا رئیس‌جمهور خط قرمزی را که به نظر می‌رسد ترسیم می‌کند، اجرا خواهد کرد؟ کاری که تاکنون نکرده است.
بلینکن در سازمان ملل گفت: «ایالات متحده به‌دنبال درگیری با رژیم ایران نیست. ما نمی‌خواهیم این جنگ گسترده شود. اما اگر ایران یا نیروهای نیابتی آن به پرسنل آمریکایی در هر جایی حمله کردند، اشتباه نکنید. ما از مردم خود دفاع خواهیم کرد».

اظهارات وزیر خارجه آمریکا تندترین هشدار آمریکا به رژیم ایران تاکنون و از سوی بلندپایه‌ترین مقام آمریکایی است. آنها فراتر از هشدارهای مبهم قبلی پرزیدنت بایدن در مورد نباید هستند تا حزب‌الله یا ایران را از دخالت در جنگ حماس و اسراییل منصرف کنند... .
یک مقام ارشد دفاعی این هفته خاطرنشان کرد که وقتی این افزایش در فعالیت‌ها و حملات در خاورمیانه را مشاهده می‌کنید، اثر انگشت ایران در همه جای آن وجود دارد. پیآمد آشکار سخنان بلینکن این است که اگر نیروهای آمریکایی مورد حمله قرار گیرند، ایالات متحده با نیروی نظامی پاسخ خواهد داد. گزارشهای متعدد حاکی از آن است که نیابتیهای ایران در حال برنامه‌ریزی حملات بیشتری به مواضع ایالات متحده در خاورمیانه هستند.
بایدن بدون شک هشدار «خط قرمز» باراک اوباما به سوریه در سال۲۰۱۲ در مورد استفاده از تسلیحات شیمیایی را به‌خاطر می‌آورد که با عبور بشار اسد از آن اجرایی نشد. پیامدهای آن شکست بازدارندگی و پیگیری شامل مداخله ولادیمیر پوتین برای نجات رژیم اسد و سپس تهاجم او به کریمه و شرق اوکراین بود...
رژیم ایران از نیروهای نیابتی خود برای آزمایش عزم ایالات متحده استفاده می‌کند. نیابتیها هر چه بیشتر حمله کنند بدون این‌که ایران بهایی را بپردازد، احتمال این‌که ایران خطرات را افزایش دهد بیشتر می‌شود. تناقضی که آقای بایدن باید بداند: ثبات‌بخش‌ترین اقدام برای منطقه، بازگرداندن آمریکا به‌عنوان یک قدرت بازدارنده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74548a91-bb6f-4054-8a11-bc413956cb7d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات