728 x 90

واشنگتن پست: حملات هوایی آمریکا علیه شبه‌نظامیان یک تغییر سیاست از زمان دولت ترامپ می‌باشد

حملات هوایی آمریکا به شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران در مرز سوریه و عراق
حملات هوایی آمریکا به شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران در مرز سوریه و عراق

واشنگتن پست روز ۱۱تیرماه در گزارشی از حملات آمریکا به شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در مرزهای سوریه و عراق نوشت: حملات هوایی آخر هفته آمریکا [علیه شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران] در مرز عراق و سوریه نشان‌دهنده یک تغییر از زمان دوران ترامپ می‌باشد. دولت بایدن قصد دارد تا در واکنش به حملات شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران با نیروی نظامی واکنش نشان دهد.

مقامات آمریکایی گفتند حتی اگر کسی از پرسنل آمریکایی کشته یا مجروح نشود آمریکا [در قبال حملات شبه‌نظامیان] با قدرت واکنش نشان خواهد داد.

یک مقام بلندپایه دولت بایدن گفت: «ما مسئولیت داریم که نشان دهیم حملات علیه آمریکاییان عواقبی با خود خواهد داشت چه این حملات تلفات داشته باشد و چه نداشته باشد. به رژیم ایران از طریق کانالهای دیپلماتیک [از جانب آمریکا] گفته شده است: «اگر شما به ما حمله کنید، ما واکنش نشان خواهیم داد»... این یک تغییر سیاست از زمان دولت ترامپ می‌باشد. در دوران ترامپ کشته شدن پرسنل آمریکایی منجر به واکنش نظامی می‌شد. مقامات بلندپایه در دولت بایدن معتقدند سیاست دولت ترامپ در این‌رابطه نتیجه کمی در بازداشتن موجی از حملات موشکی علیه تأسیسات آمریکا در عراق داشت و این حملات از سال۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به‌شکل قابل توجه‌یی افزایش یافت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab8cf125-9178-41a1-861e-bc6f73f72481"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات