728 x 90

هیاهو و تشتت در تله اتمی

وحشت آخوندها
وحشت آخوندها

رژیم در تبلیغاتش ادعا می‌کند که با شانه خالی کردن از تعهداتش در برجام، اقتدار را به نظام برگردانده و همهٔ باندها و عناصر آن پشت این تصمیم قرار دارند. این ادعا به این معنی است که بین باندهای حاکم وحدت برقرار شده و دیگر شاهد حملات باندی و رودررویی در عرصه تصمیم های حیاتی نخواهیم بود. اما جمعه بازارهای خامنه‌ای در سراسر کشور عکس این موضوع را نشان داد.

نمایش جمعه روز ۲۰اردیبهشت ۹۸عرصه نمایش شکاف درون حاکمیت بعد از افتادنش در تله اتمی و ابراز هراس از پیامد‌های آن بود.

 

نعل وارونه

در تهران آخوند علی اکبری وحشت از نفرت مردم از سیاست‌های هسته‌یی رژیم را به دشمن نسبت داد و گفت:‌ «عمده مسأله یک جنگ روانی شناختی است با هدف رخنه در اراده ملی مردم عزیز ما، عمده مسأله این است که می‌خواهند القا کنند که جمهوری اسلامی در شرایط محاصره سختی گرفتار شده. می‌خواهند القا کنند وضعیت مردم ما وضعیت بحرانی است، می‌خواهند القا کنند که شرایط در جمهوری اسلامی شبیه به شرایط مسلمانان در شعب ابی طالب است. این یک مغالطه تاریخی است اگر بنا بر شبیه سازی هم باشه ما در شرایطی مانند جنگ احزاب قرار داریم».

 

نترسید، نفوذی‌ها بترسند!

اما آخوند ماندگاری در جمعه‌بازار مشهد قبل از علم‌الهدی به صحنه آمد و اذعان کرد که موضوع جنگ روانی نیست بلکه وحشت سراسری در میان عناصر و کارگزاران حکومتی است به‌طوری که در یک جمله مجبور شد هفت بار بگوید نترسید: «آی امت اسلامی نترسید، آی مسئولان نترسید، قوه مجریه نترسید از آمریکا و اروپا و اسراییل، آی مجلسیها نترسید، اف.ای.تی.اف را امضا نکنید، نترسید آی مسئولان نترسید، امت اسلامی نترسید خدا می‌گوید نترسید نه من بچه طلبه!».

در نمایش جمعه ۲۰اردیبهشت مشهد آخوند علم‌الهدی به بریدگی بخشی از کارگزاران و مسئولان حکومت و ترسشان از جنگ با دشمن اذعان کرد و گفت: «امروز اگر بناست جامعه ما در مقابل دشمنی که با جنگ نرم جنگ اقتصادی را شروع کرده است آرایش جنگی داشته باشد، مردم آرایش جنگی داشته باشند، باید مدیران و مسئولان از مردم جلوتر در آرایش جنگی شرکت کنند.

آنها باید این آرایش جنگی را مدیریت کنند نه که آنها عقب‌تر از مردم باشند.اگر شما فرمانده این آرایش جنگی نیستید و اگر مدیر این آرایش جنگی نیستید بروید کنار ول کنید، کسی که لایق است بیاید تو، کسی که حاضر است در این آرایش جنگی شرکت بکند بیاید تو؛...مقام معظم رهبری فرمودند آرایش جنگی داشته باشیم پس در درجه اول برادران و خواهران این آرایش جنگی باید به‌وسیله دستگاههای مدیریتی سیاست‌گذاری تصمیم‌گیری ما باشد».

آخوند دژکام امام جمعهٔ خامنه‌ای در شیراز هم با این ادعا که اجرا نشدن تعهدات برجامی «مورد تأیید همهٔ جریانهاست»، اما چند جمله بعد به شکاف درونی اذعان کرد و گفت:« عده‌یی نفوذی ممکن است باشند که روحیه انقلابی را ضعیف می‌کنند و به آنها نیز می‌گوییم که سکوت مردم به‌دلیل حفظ جایگاه نظام است.نفوذی‌ها بترسند که مشت فولادین ملت به همراه دست خدا نفوذی‌های داخلی را به همراه اربابان آنها نابود کنند».

 

واقعیت تشتت و سراسیمگی

به‌رغم این‌که حاکمیت آخوندی مدعی است با موضوع خروج آمریکا از برجام و فشارهای سیاسی و اقتصادی این کشور خصوصا فشارهای هفته اخیر با اقتدار و وحدت برخورد می‌کند، اما در جای جای حرفها و مواضع پادوهای خامنه‌ای در این نمایشات تفرقه، تشتت و سراسیمگی نمایان است.

اما گماشته‌های خامنه‌ای به ناگزیر و از سر استیصال نعل وارونه می‌زنند و ضعف را قدرت، و تشتت و تفرقه را وحدت به خورد نیروهای وارفته خود می‌دهند.

از آنجا که نظام ولایت هیچ راه‌حلی هم برای خروج از این وضعیت بحرانی را ندارد شرایط برایش خطیر تر و تشتت درونی‌اش بیشتر می‌شود.

بنابراین به‌رغم این‌که ادعا می‌شود در تله اتمی بین باندهای حاکم وحدت برقرار شده است، اما واقعیت صحنه تشتت هر چه بیشتر است

سخنان آخوند احمد علم‌الهدی خطاب به روحانی و دولتش که می‌گوید« شما فرمانده این آرایش جنگی نیستید و اگر مدیر این آرایش جنگی نیستید خب بروید کنار ول کنید»، گویای تعمیق شقه وشکاف درونی حاکمیت است.

شقه‌ای که باعث تضعیف موقعیت رژیم و تقویت موضع مردم در مقابل آن است.

 

درد بی‌درمان بی‌راه‌حلی

واقعیت این است که رژیم آخوندی راه‌حل واقعی برای برون‌رفت از بحرانها ندارد و به همین دلیل است که به گفتاردرمانی و امیددرمانی روی می‌آورد و یا در ترس وحشت خامنه‌ای صحبت از آرایش جنگی می‌کند. در حالی‌که چند وقت قبل به صراحت گفته بود که جنگ نمی‌شود.

اما آرایش جنگی‌ خامنه‌ای قبل از این‌که متوجه طرف حساب اصلی‌اش در خارج یعنی دولت آمریکا باشد، متوجه مردم ایران در داخل است.

آن‌چنان که آخوند علم‌الهدی در نمایش جمعه ۱۳اردیبهشت ۹۸در مشهد تصریح کرد آرایش جنگی مورد اشاره خامنه‌ای آرایش جنگی در مقابل جوانان شورشی است که به‌گفته او می‌خواهند به«جان نظام» بیفتند: « اینها که آرایش جنگی گرفتند آرایش جنگی را با نیروهایی گرفتند که اینها بتوانند در داخل کشور علیه انقلاب بار بیاورند و آن نیروهایی که آنها می‌توانند علیه انقلاب بار بیاورند و آنها را به جان انقلاب بیندازند امیدشان به این نسلی است که امروز دارد توی عرصه می‌آید».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f21e6f4-6efb-497f-8fb9-77f5738f43a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات