728 x 90

آمریکا: مذاکرات آتش‌بس غزه به بن‌بست رسیده است

جان کربی
جان کربی

آمریکا اعلام کرد مذاکرات غزه بر سر آتش‌بس و آزادی گروگانها به بن‌بست رسیده است. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه ۲۱ اردیبهشت (۱۰ مه) در ارتباط با جریان "ناموفق"مذاکرات غزه در قاهره ابراز تأسف کرد و گفت"دیدارها فعلاً به پایان رسیده و مذاکرات دچار بن‌بست شده است".

کربی با این حال ا​ظ​هار امیدواری کرد "هنوز توافق ممکن است" و تلاش می‌شود تا دو طرف متقاعد شوند مذاکرات را ادامه دهند.

کربی هم‌چنین گفته است عملیات اخیر اسراییل در نزدیکی گذرگاه مرزی غزه و مصر در رفح برای تصرف گذرگاه مرزی انجام گرفته است. او از اسرائیلی‌ها خواست گذرگاه مرزی را به روی کمکهای بشردوستانه باز کنند.

هم‌زمان با این سخنان کربی "وال‌استریت ژورنال" به‌نقل از مقامات مصری گزارش داد که مذاکره‌کنندگان قصد دارند مذاکرات را در اوایل هفته آینده در قاهره یا دوحه پایتخت قطر از سر بگیرند.

مذاکرت میان اسراییل و حماس بر سر توقف جنگ و آزادی گروگانها که روز شنبه ۴ مه (۱۵ اردیبهشت) در قاهره، پایتخت مصر آغاز شده بود بی‌نتیجه خاتمه یافت.

اسرائیل و گروه حماس در به "بن‌بست رسیدن" این مذاکرات همدیگر را متهم کردند. اسراییل با پایان این مذاکرات عملیات نظامی خود را در شرق رفح آغاز کرد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4d1bdefb-a241-497e-b4b7-b75947f71e73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات