728 x 90

فاکس نیوز: افشای سایت فوق سری هواپیماهای بدون سرنشین ایران توسط گروه مخالف

سایت فوق سری هواپیماهای بدون سرنشین ایران
سایت فوق سری هواپیماهای بدون سرنشین ایران

فاکس نیوز روز شنبه ۲۲ اریبهشت‌ماه در خبری نوشت: افشای سایت فوق سری هواپیماهای بدون سرنشین ایران که توسط سپاه پاسداران، نیابتی‌های تروریست مورد استفاده قرار می‌گیرد....

فاکس نیوز نوشت: سازمان مجاهدین خلق ایران، یک گروه مقاومت ایرانی گزارشی را به فاکس نیوز دیجیتال ارائه داد که شواهدی از یک سایت هوایی بدون سرنشین فوق سری در جمهوری اسلامی ایران، در شمال شهر قم در منطقه گنجینه ارائه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای استفاده از "انواع هواپیماهای بدون سرنشین" در پایگاه، از جمله سری مهاجران، ساخته شده توسط صنعت هوانوردی قدس، آموزش دیده‌اند. کارمندان صنعت هوانوردی قدس هم‌چنین از این سایت برای آموزش گروه‌های کوچکی از فعالان نیابتی حزب‌الله و هم‌چنین اعضای گروه‌های نیابتی ایران از سوریه، یمن و عراق برای استفاده از سکوی پهپاد مهاجر-۴ استفاده می‌کنند.

فاکس نیوز افزود: شورای ملی مقاومت ایران بر اساس اطلاعات مجاهدین خلق به فاکس نیوز دیجیتال گفت که این سایت زمینه اثبات هواپیماهای بدون سرنشین مهاجر-۴، مهاجر-۶ و مهاجر-۱۰ است.

علیرضا جعفرزاده، معاون دفتر شورای ملی مقاومت در واشنگتن دی سی، به فاکس نیوز دیجیتال گفت: "هفت ماه پس از درگیری منطقه‌ای، آشکار شده است که رژیم در تهران"سر مار" جنگ و صادرات تروریسم در خاورمیانه است. به این ترتیب، دولتهای غربی باید به جای سازش و تعامل در برخورد با تهران، قاطعیت خود را اعمال کنند و آن را برای فعالیت‌های بدخواهانه خود پاسخگو کنند.

پهپاد مهاجر-۴ ایرانی که توسط صنایع هوایی قدس ساخته شده و در فرودگاه گنجینه آزمایش شده است، بر اساس اسناد آنلاین فرماندهی آموزش و دکترین ارتش آمریکا به‌طور گسترده‌ای گسترش یافته است (از طرف شورای ملی مقاومت ایران).

یک آشیانه جدید ۳۰ در ۴۰ متری در سال ۲۰۲۰ به سایت آزمایش پهپاد در ۱۰ کیلومتری شمال شهر قم اضافه شد. صنعت هوانوردی قدس، یک نهاد تحریم شده، اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای نیابتی ایران را در این سایت آموزش می‌دهد (شورای ملی مقاومت ایران).

محل آزمایش پهپاد در گنجین، ایران، جایی که هواپیمای بدون سرنشین سری مهاجران آزمایش می‌شود، و نیروهای نیابتی ایران در عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آموزش دیده‌اند. این باند فرودگاه از سال ۲۰۰۷ تاکنون دو بار گسترش یافته است. در حال حاضر ۱۵۰۰ متر طول دارد، هواپیماهای بدون سرنشین بزرگتر می‌توانند در سایت آزمایش شوند (شورای ملی مقاومت ایران).

مجاهدین خلق اسناد و تصاویر هوایی را به فاکس نیوز دیجیتال ارائه دادند که نشان می‌دهد سایت قم در سال‌های اخیر چگونه گسترش یافته است. بر اساس اسناد ترجمه شده‌ای که مجاهدین خلق از سازمان املاک و مستغلات و زمین نیروهای مسلح ایران ارائه کرده‌اند، این سایت برای اولین بار در فوریه ۲۰۰۵ به‌عنوان زمین آزمایش پهپاد پیشنهاد شد. در ماه مه ۲۰۰۶، ۱۸۰۰ هکتار (بیش از ۴۴۰۰ هکتار) زمین در نزدیکی قم به وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح تحویل داده شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/85ed25b8-677c-47d3-98a7-b90662add5f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات