728 x 90

هشدار ارتش آزادی سوریه به رژیم اسد

تسلیحات رزمندگان سوری
تسلیحات رزمندگان سوری

به گزارش اسکای نیوز یکی از فرماندهان ارتش آزادی سوریه به رژیم اسد و هم پیمانان مورد حمایت رژیم ایران هشدار داد که در صورت تهاجم به جنوب غرب سوریه که تحت کنترل اپوزیسیون است تهاجم کنند با آتشفشانی از گلوله روبرو خواهند شد.

به گزارش این منبع نسیم ابو عره فرمانده نیروهای جوانان سنی یکی از گروههای وابسته به ارتش آزادی سوریه  در جنوب این کشور گفته است : همگی ما در آماده باش کامل بسر می بریم و هنوز نیز به توافق  آتش بس در مناطق کاهش تنش التزام داریم  ولی در صورتیکه رژیم اسد بخواهد هر بخشی از بخشهای جنوب سوریه را مورد تهاجم قرار دهد با آتشفشانی از گلوله روبرو خواهد شد. او اضافه کرد که نیروهای اپوزیسیون سوریه شب گذشته  به یک کاروان نظامی که  برای عناصر اسد در منطقه خربت غزاله تجهیزات نظامی حمل می کرد تهاجم کرد و این تهاجم  تا نیمه شبه و نزدیکی صبح روز بعد ادامه داشت . او اضافه کرد که بمبارانهای رژیم اسد در نزدیکی روستای مسیکه پاسخ  رژیم به تهاجم دیگری بود که اپوزیسیون به نیروهای اسد کرده بود و درآن یکی از تانک های ارتش اسد منهدم شده بود. این فرمانده ارتش آزادی افزود نیروهای تقویتی که رژیم اسد به جنوب ارسال می کند هدفش فشار بیشتر بر روی اپوزیسیون است تا به خواسته های رژیم گردن بگذارند و قراردادهای آشتی پیشنهادی رژیم اسد را قبول کنند یا اینکه مواضع استراتژیکی این قسمت از سوریه شامل معبر مرزی نصیب واقع در مرز مشترک اردن و سوریه را به رژیم اسد تحویل دهند  در حالی که گروههای رزمنده سوری  عزم جزم کرده اند و از اصول انقلاب خود کوتاه نخواهند آمد و حتی یک وجب از خاک سوریه را به رژیم اسد نخواهند داد.

 

پاسخ رزمندگان به عناصر اسد

در همین رابطه  اورینت نیوز در تاریخ ۳۰ خرداد ۹۷ نوشت  طی تهاجم  به ستون شبه نظامیان اسد  در استان درعا در جنوب سوریه  یک افسر بلند پایه ارتش او به هلاکت رسیده است.

مازن احمد برکات

مازن احمد برکات

 

  گزارشگر اورینت در استان درعا در جنوب سوریه گزارش کرده بود   طی تهاجم گروههای رزمنده در ارتش آزادی سوریه در جنوب به خودرو نظامی شبه نظامیان اسد در شرق روستای مسیکه  با موشک ضد زره،  معتصم الحسن یکی از افسران بلند پایه ارتش اسد به همراه تعداد دیگری از شبه نظامیان همراه او کشته شدند . علاوه بر این گروههای رزمنده دوشنبه شب گذشته اعلام کردند به یک کاروان نظامی اسد که در آن شبه نظامیان وابسته به او حضور داشتند هنگامی که قصد داشت وارد منطقه درعا المحطه شود هدف تهاجم رزمندگان سوری قرار گرفت و با بجا گذاشتن تعدادی کشته و مجروح مجبور به عقب نشینی شد و به شهر ازرع  بازگشت.

مطالب مرتبط

رژیم ایران در باتلاق سوریه - گفتگو با دکتر سنابرق زاهدی

دیدار هیأت اپوزیسیون سوریه با وزارت‌خارجه انگلستان

تشکیل جبهه ملی برای آزادی سوریه

 
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a32f81d7-dfac-41f9-9967-d6453a891a5a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات