728 x 90

تشکیل جبهه ملی برای آزادی سوریه

تشکیل جبهه ملی برای آزادی سوریه
تشکیل جبهه ملی برای آزادی سوریه

 در حالیکه دخالت های رژیم ایران در کشورهای خاورمیانه عربی بویژه در سوریه و عراق و یمن و لبنان  توسط جامعه جهانی محکوم شده و بعنوان یکی از محورهای دوازده گانه شروط آمریکا برای این رژیم اعلام شده است ، رزمندگان سوری نیز با هدف اتحاد عمل بیشتر برای سرنگونی رژیم اسد و بیرون کردن مزدوران خارجی وابسته به رژیم ایران از جمله عناصر حزب الله لبنان و گروههای مشابه آن اقدام به ابتکار عملی جدید زدند.

به گزارش اورینت نیوز۸خرداد۹۷ تعدادی از گروههای رزمنده سوری در استان ادلب و حومه آن و نیز گروههای مسلح دیگری در حومه استان ساحلی لاذقیه در هم ادغام شده جبهه ملی برای آزادی را تشکیل داده اند.

  خبرگزاری آناتولی  نیز در ارتباط با تشکیل این جبهه نوشت :
به گزارش منابع اپوزیسیون سوریه، 11 گروه مخالف وابسته به ارتش آزاد سوریه واقع در ادلب و حما تحت عنوان "جبهه آزادی‌بخش ملی" متحد شده‌اند.

اطلاعیه جبهه ملی برای آزادی سوریه

این گروهها در اطلاعیه خود نوشته اند : ادغام جدید به دلیل مسؤلیت هایی بوده که احساس می کرده اند . این سازمان کار جدید که گروههای فیلق شام و لشکر های ساح لی اول و دوم و لشگر اول و دوم پیاده و ارتش آزاد ادلب و ارتش نمونه ، ارتش نصر ، شهدای اسلام داریا و تیپ آزادی و لشگر ۲۳ را تشکیل می دهند

سروان ابو حذیفه سخنگوی رسمی جبهه ملی برای آزادی گفت ساختار جدید از نظر گروههای تشکیل دهنده آن برای پرداختن به امور داخلی سوریه بوده است. و در پاسخ به این سؤال که آیا این جبهه هسته اولیه ارتش ملی در شمال سوریه خواهد بود سخنگوی جبهه گفت: تشکیل ارتشی ملی طرحی فراگیر برای شمال و جنوب سوریه  است .

این سخنگو در گفتگویی با اورینت نت گفت زبان اطلاعیه ما ساده و بدور از پیچیدگی بود . موضوع سرنگونی رژیم اسد از مهمترین اهداف تشکیل چنین جبهه ای بوده و اهداف انقلاب و اصول آن بر خلاف آنکه در بیانیه نیامده است از جمله اهداف تشکیل چنین جبهه ای بوده است.

و در ارتباط با دیدگاههای  جبهه جدید نسبت به آینده گروههای مسلح اپوزیسیون در مناطق دیگر مانند گروه درع الفرات و امکان ادغام آن در ساختار جدید یا تاسیس ارتش ملی سخنگوی جبهه ملی برای آزادی گفت : نظرگاههای جبهه ملی برای آزادی روشن است . این جبهه از تمامی گروههای مسلح اپوزیسیون دعوت می کند تا به این ساختار بپیوندند . درها به روی همه آنها باز است . او اضافه کرد که همکاری و هماهنگی با تمامی گروههای مسلح دیگر وجود دارد . او همچنین اشاره کرد که درهای این جبهه به روی گروههای مسلح غوطه مانند فیلق الرحمن و ارتش اسلام باز است تا به این تشکل جدید بپیوندند چرا که این گروهها از مهم ترین گروههای رزمنده در شمال سوریه هستند.

 جبهه ملی برای آزادی سوریه

جبهه ملی برای آزادی سوریه

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7497fa2e-0cc5-4ff4-a756-baf6adfa2ab4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات