728 x 90

جنگ و دعوا بر سر کابینه و منصوبان رئیس‌جمهور نورسیده

عارف و قائم پناه
عارف و قائم پناه

سگ‌دعوا بر سر کابینه و منصوبان رئیس‌جمهور نورسیده

تهدید عارف و قائم‌پناه به برکناری و احضار به دستگاه قضایی

به‌خاطر فرزندان دو تابعیتی

به‌دنبال استعفا و برکناری ظریف در زیر ضرب حملات باند غالب به‌خاطر تابعیت آمریکایی فرزندش، خبرگزاری حکومتی صابرین نیوز تحت عنوان خداحافظی قریب‌الوقوع عارف و قائم‌پناه از دولت نوشت: بنابر اطلاع موثق، وحید عارف فرزند محمدرضا عارف، تابعیت آلمان را کسب کرده است و طبق قانون انتصاب مشاغل حساس و تأکید نهادهای نظارتی، اشتغال عارف غیرقانونی است.

بنابر اطلاع‌های موثق دیگر، فرزند محمدجعفر قائم‌پناه هم ساکن یک کشور اروپایی است و او هم از قطار دولت پیاده می‌شود.

تلگرام صابرین نیوز روز ۲۴مرداد افزود: باید دید عارف و قائم‌پناه به قانون تمکین می‌کنند یا به دستگاه قضایی احضار می‌شوند.

شنیده می‌شود که سه معاون رئیس‌جمهور، عارف، دبیری و قائم‌پناه بدون اخذ تاییدیه نهادهای امنیتی حکم مسئولیت گرفته‌اند.

 

روزنامه کیهان خامنه‌ای ۲۴مرداد درباره دوتن از وزرای پیشنهادی پزشکیان نوشت: در میان وزرای معرفی شده به مجلس افرادی با سابقه فتنه‌گری دیده می‌شوند. مسأله‌ای که خط قرمز نظام است. از این‌رو، مجلس می‌بایست از اعتماد به فتنه‌گرانی که در آستانه نفوذ به دولت هستند، پرهیز کند.

کیهان از محمدرضا ظفرقندی و احمد میدری وزرای پیشنهادی پزشکیان برای وزارتخانه‌های بهداشت و کار نام برده است.

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ارتجاع در مصاحبه با تلویزیون رژیم در بررسی کارنامه همتی وزیر پیشنهادی پزشکیان برای وزارت اقتصاد گفت:

تلویزیون رژیم-۲۲ مرداد ۱۴۰۳:

از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ که مهم‌ترین مسئولیت ایشون بوده شاخص تورم از ۲۴درصد در انتهای دوره ایشون به حدود ۵۵درصد رسیده که البته باز این متفاوت است مثلاً تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده از ۳۳ و هشت دهم به ۱۰۳درصد رسیده، همین تورم دوازده ماهه برای کالاهای مصرفی و خدمات در انتهای مسئولیت ایشون ۵۱ و هشت دهم درصد بوده یعنی ما بیشترین تورم رو در انتهای مسئولیت ایشون داشتیم که البته بعداً هم متأسفانه یکی دو سال ماندگار شد... ... ... . دوم رشد نقدینگی است ما متأسفانه در دوران مسئولیت ایشون رشد نقدینگی از ۲۰ممیز پنج دهم درصد در انتها به نزدیک ۴۰درصد رسید که البته برخی آمار بانک مرکزی تا ۴۵درصد را هم در انتهای دولت آقای روحانی اعلام می‌کنه که خوب مستحضرید که این رقم در طول سه سال بعد به نزدیک به ۲۳ تا ۲۴درصد الآن رسیده... ... … ایشون مثلاً در خصوص بحث ارز ۴۲۰۰ خب ما در خصوص ارز ۴۲۰۰ من مصاحبه آقای صالح‌آبادی رئیس بانک مرکزی رو می‌خوانم که در زمان خود ایشون مدیرعامل یکی از بانک‌های کشور بودند ایشون می‌فرمایند دولت در سال ۹۹ فقط ۴میلیارد دلار درآمد ارزی داشته ده میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ را تأمین اعتبار کرده یعنی شش میلیارد دلار رو که اون زمان ماها مصاحبه می‌کردیم و این رو انذار می‌دادیم و آقای همتی می‌آمدند از این دفاع می‌کردند که این‌طور نیست آقای صالح‌آبادی می‌گه شش میلیارد دلار ارز رو در سال ۹۹ از طریق بازار نیمایی و غیره تأمین کردند که خود این یکی از پایه‌های پولی است... ... . اسم آقای همتی وقتی میاید یعنی چی؟ یعنی تورم ۵۵درصد یعنی ریزش بورس و بدبخت شدن مردم، یعنی بالا رفتن اجاره‌بها

 

روزنامه حکومتی ستاره صبح وابسته به باند اصلاحگران نظام ۲۳مرداد ۱۴۰۳ به‌نقل از یک پژوهشگر حکومتی نوشت:

روی سخنم با پزشکیان است که به‌نظر نویسنده کابینه‌اش شبیه به یک شرکت تعاونی است تا وفاق ملی، این کابینه نمی‌تواند به وعده‌های انتخاباتی ایشان عمل کند، کسی که علناً گفته است به دولت پزشکیان رأی نخواهد داد که معنی این سخن یعنی افکار او را قبول ندارد چگونه می‌خواهد به وعده‌های پزشکیان عمل کند!

استعفای ظریف نشان می‌دهد که به‌قول مثل فارسی: این درب دولت می‌خواهد بر همان پاشنه بچرخد که تاکنون چرخیده و ملت را به این روزگار در سیاست خارجی و داخلی دچار کرده است.

روزنامه دنیای اقتصاد ۲۳مرداد درباره حذف ظریف از منصب معاون راهبردی پزشکیان نوشت: اما پیاده شدن زود هنگام ظریف از قطار دولت چهاردهم، دو روایت دارد. نخست اختلافات پشت‌پرده در مورد انتخاب وزرا در شورای راهبری و دیگری فشارها به پزشکیان برای کنار گذاشتن ظریف از دولت‌. بر اساس روایت دوم حضور ظریف در کنار پزشکیان از همان روزهایی که رقابت انتخاباتی در جریان بود مورد خشم جناح رقیب بود. این خشم پس از انتخاب ظریف به‌عنوان رئیس شورای راهبری انتخاب وزرای دولت و حضور او در صدا و سیما بیشتر هم شد. در ادامه اعطای پست رسمی به او در دولت چهاردهم، ضربه نهایی را زد و فشارها را به پزشکیان و ظریف بیشتر کرد. از همین‌رو ظریف برای آن‌که فشار بیشتری به دولت وارد نشود پس از انتخاب نهایی وزرا تن به استعفا داد.

آخوند دژخیم پورمحمدی که رقیب پزشکیان در دور اول شعبده انتخاباتی بود ولی در کابینه پیشنهادی به او سهمی داده نشده است، در سگ‌دعوای قدرت و ثروت، درباره پزشکیان گفت: دیگران او را اداره خواهند کرد. یک تفکر منسجم برای اداره کشور ندارد. نه تجربه دارد و نه قدرت جمع بندی. آیا پزشکیان دو تا ملاقات سطح سیاسی داشته است؟ فقط مدیر یک بیمارستان بودن و معاون وزیر بهداشت یا مقطعی وزیر بهداشت بودن؛ این‌که نمی‌شود مسائل کشور را حل کرد.

(سایت دیده‌بان رژیم: ۲۳مرداد)

 

سایت حکومتی رویداد۲۴ خبر داد: کمیته انتخاب وزیر ورزش و جوانان اسامی ۹ نامزد را برای این سمت نهایی کرده بود ولی احمد دنیا مالی نماینده فعلی انزلی در مجلس که نامش در این فهرست وجود نداشت به‌عنوان وزیر جدید ورزش و جوانان برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی شد.

(سایت رویداد ۲۴ رژیم: ۲۳مرداد)

 

تقی آزاد ارمکی کارشناس حکومتی روز ۲۲مرداد ۱۴۰۳ نسبت به چشم‌انداز قیام و اعتراضات مردمی پس از رئیس‌جمهور شدن پزشکیان و آینده دولت جدید رژیم هشدار داد:

کارشناس حکومتی – ۲۲ مرداد ۱۴۰۳

تقی آزاد ارمکی استاد دانشگاه: به نظر من یک سرنوشت بدی برای آقای دکتر پزشکیان تو دوره جنگ پیش خواهد آمد و اون رو تو مرحله شروع به سقوط خواهد کشاند...

مجری رژیم: همین رو می‌خواستم بپرسم خواستم بپرسم آقای پزشکیان می‌تونه دوره‌اش رو تکمیل بکنه یا چند ساله خواهد شد...

ارمکی: اگه وارد جنگ بشویم و بعد هم منازعات گروه‌های سیاسی با کلید زدن اصلاح‌طلبان و اصول‌گراهای رادیکال این دو تا می‌تونند... منازعه کذایی در حوزه سیاست ایجاد کنند و دل‌مشغولی زیاد وقت زیاد نظام حکومت و حوزه امنیت رو و دولت رو بگیرند این دوتا اتفاق بیفته بله بیش از یک‌سال یک‌سال و خرده‌ای ما برای رئیس‌جمهوری نخواهیم داشت من نمی‌گویم رئیس‌جمهور کشته خواهد شد مثل آقای رئیسی کشته خواهد شد.

مجری: به کوه برخورد نمی‌کنه

ارمکی: خود آقای پزشکیان نا کارآمدی‌اش پیش خواهد اومد و جامعه اعتراض خواهد کرد بعد حکومت هم که میل داره خیلی زود زود به‌سرعت عبور کنه از آقای پزشکیان برگرده به حکومت یک جانبه‌گرا نظام سیاسی یکجانبه.

 

وزیر پیشنهادی پزشکیان برای وزارت نفت از کمیسیون انرژی مجلس ارتجاع رأی اعتماد نگرفت رسانه‌های حکومتی نوشتند امروز آخرین جلسه اعضای کمیسیون انرژی با محسن پاک‌نژاد وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت نفت برگزار شد و اعضای کمیسیون به او اعتماد نکردند. کمیسیون انرژی با ۱۶ رأی منفی و ۷ رأی مثبت به پاک‌نژاد برای نشستن بر صندلی وزارت نفت رأی اعتماد نداد (سایت تجارت نیوز رژیم: ۲۴مرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1550a81e-d72b-48c9-8973-9425d98741bf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات