728 x 90

داستان گوجه فرنگی در دیکتاتوری آخوندها

گوجه فرنگی
گوجه فرنگی

در سلسله خبرهای گرانی اجناس، اکنون نوبت گرانی گوجه فرنگی شده است!

گوجه فرنگی یکی از معدود غذاهای ارزان قیمتی است که زحمتکشان و کم‌درآمدها با آن، نان و پنیر شام و ناهارشان را اندکی رنگین کرده و سختی فرودادن نان و پنیر را با چاشنی گوجه فرنگی اندکی قابل‌تحمل می‌کنند، اما حالا گوجه فرنگی هم در کنار دیگر اقلام گران‌قیمتی قرار گرفته که یک‌شبه از دسترس فرودستان خارج شده است!

در تهران، قیمت یک کیلو گوجه فرنگی در میدانهای تره‌بار حدود ۲۵هزار تومان شده است. اما در میوه‌فروشی‌ها همان گوجه ۲۵تومانی با ۴۰هزار تومان در اختیار خریدار قرار می‌گیرد! و در هر مغازه قیمتها متفاوت است، در آخرین روزهای هفته اول آذر، قیمت گوجه فرنگی گلخانه‌یی تا کیلویی ۷۰تومان و حتی بیشتر هم بالا رفت!

این در شرایطی است که کل گوجه فرنگی مورد نیاز بازار ایران در یک ماه معادل ۱۲۰هزار تن است. قیمت گوجه فرنگی در آخرین سال دولت قبلی حدود ۳۱۵ درصد افزایش یافت، یعنی تقریباً ۴برابر شد، و اکنون در دومین سال دولت رئیسی جلاد، باز هم گران‌تر شده است!

وضعیتی که نشان می‌دهد تمامی دولتهای دیکتاتوری آخوندها در مورد قیمتها کارکرد یکسانی دارند، دولتهایی تماماً فاسد و چپاولگر که حتی به نان و پنیر و گوجه فرودستان هم رحم نمی‌کنند تا روزی که مردم پاسخ نهایی دیکتاتور را بدهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/11a58cdc-4582-43d5-b70a-6998811119c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات