728 x 90

نیویورک تایمز: بیانیه مشترک آمریکا و اروپا بر این ادعا که مذاکرات با رژیم ایران قطعاً از سر گرفته می‌شود، ترمز زد

بایدن و سران سه کشور اروپایی
بایدن و سران سه کشور اروپایی

نیویورک تایمز: بیانیه مشترک آمریکا و اروپا بر این ادعا که مذاکرات با رژیم ایران قطعاً از سر گرفته می‌شود، ترمز زد

به‌دنبال اجلاس مشترک رئیس‌جمهور آمریکا با سران سه کشور اروپایی، نیویورک تایمز ۸آبان۱۴۰۰ نوشت: در بیانیه مشترک سران آمریکا و تروئیکای اروپایی در رم، بر این ادعا که مذاکرات با رژیم ایران قطعاً از سر گرفته می‌شود، ترمز زده شد.

نیویورک تایمز افزود: هر چند رژیم ایران بارها گفته است که هرگز به یک حکومت دارای تسلیحات هسته‌یی تبدیل نخواهد شد، اما آنچه مشخص است، رژیم ایران در آستانه عبور از نقطه کلیدی است، زیرا تقریباً اورانیوم غنی شده کافی برای ساخت یک بمب اتمی را انباشته است...

واشنگتن پست: بایدن به متحدان کلیدی اروپایی پیوست تا فشار علیه رژیم ایران را بالا ببرد

واشنگتن پست روز ۹آبان در گزارشی از دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با سران سه کشور اروپایی نوشت: بایدن روز شنبه به متحدان کلیدی اروپایی پیوست تا فشار علیه رژیم ایران برای احیای مجدد توافق اتمی جهت محدود ساختن برنامه اتمی این رژیم را بالا ببرد... بایدن و رهبران کشورهای اروپایی در بیانیه مشترک خود خطاب به رئیسی تأکید کردند که باید فوراً تغییر مسیر بدهد و قبل از این‌که به نقطه برگشت‌ناپذیر برسیم، به مذاکرات برگردد.

وال استریت ژورنال: بایدن و رهبران اروپایی نسبت به گسترش برنامه اتمی رژیم ایران هشدار دادند

وال استریت ژورنال روز ۸آبان نیز نوشت: بایدن و رهبران اروپایی در بیانه خود نوشتند: از زمانی که مذاکرات هسته‌یی با رژیم ایران متوقف شده، این رژیم افراطی به فعالیت‌های هسته‌یی که هیچ هدف غیرنظامی ندارد سرعت بخشیده است. امری که توافق اتمی را به خطر می‌اندازد.

تاجیک، سفیر سابق رژیم در اردن درباره بن‌بست مذاکرات برجام گفت: گذشت زمان به نفع نظام نیست... و امکان دارد حتی هم‌پیمانان اروپایی ما خسته شوند و مسأله برجام از اولویت آنها خارج شود و یا علیه ما با آمریکایی‌ها وارد زد و بند شوند. استراتژی کار با اروپا منهای آمریکا جواب نمی‌دهد. (روزنامه حکومتی ستاره صبح ۹آبان)

اصغرزاده از مهره‌های باند مغلوب نیز گفت: بازگشت به وین و میز مذاکره برای ما بسیار حیاتی است... امکان دارد بایدن بتواند همدلی اروپایی‌ها را به‌دست بیاورد و یک اجماع جهانی علیه ما به‌وجود بیاورد. به همین خاطر دولت رئیسی در یک موقعیت بسیار خطرناک قرار دارد که باید متوجه باشد فرصت فعلی برای مذاکره نباید از دست برود. (روزنامه حکومتی مستقل ۹آبان)

از سوی دیگر آخوند ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس مجلس ارتجاع در راستای وقت‌کشی و سیاست طفره رفتن رئیسی و خامنه‌ای گفت: نظام شروط جدیدی برای مذاکرات دارد و تضمینهای جدی و جدیدی می‌خواهد تا دوباره غربی‌ها نقض برجام نکنند و در پی پیمان‌شکنی نباشند. ما همهٔ هزینه‌ها را در برجام دادیم و الآن وقت آن است که غربی‌ها کوتاه بیایند و تحریم‌ها علیه نظام را رفع کنند! (خبرگزاری مهر رژیم ۸آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ed5ff7a1-0b05-4fa2-94db-c4d9ed1015e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات