728 x 90

نورمن رول: باید از شرکت رئیسی در سازمان ملل جلوگیری شود

نورمن رول
نورمن رول

نورمن رول، از مدیران سابق اطلاعاتی آمریکا در امور ایران جمعه ۲۸مرداد، از دولت بایدن و سازمان ملل خواست که از حضور رئیسی جلاد در مجمع عمومی سازمان ملل که در ماه آینده برگزار می‌شود جلوگیری به‌عمل آورد.
وی در مصاحبه خود با «عرب‌نیوز» در ۲۸ مرداد، اقدام علیه سلمان رشدی را یک «اقدام تروریستی آشکار» که تحت حمایت رژیم ایران بوده است را، مستلزم پاسخ قاطع از سوی ایالات متحده، متحدان اروپایی و سازمان ملل متحد دانست.

وی تأکید کرد: «ممنوعیت رئیسی از حضور در سازمان ملل هم‌چنین پیامی را به سایر کشورهای سرکش ارسال می‌کند که اقدامات آنها دارای عواقب است و باید انزوای دیپلماتیک را تحمل کنید. در حالی که اگر رئیسی به ایالات متحده بیاید پیام معکوس را ارسال می‌کند. این پیام را می‌فرستد که می‌توانید این نوع اقدامات را انجام دهید و حداکثر بیانیه‌یی از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه دریافت خواهید کرد یا شاید یک توئیت از یک مقام آمریکایی، شاید تحریمی علیه سازمانی که هیچ دارایی مالی در ایالات متحده ندارد. اما در غیر این صورت تقریباً هزینه‌ای ندارد».
نورمن رول افزود: «ما در سال جاری تلاش‌های زیادی از سوی ایران داشته‌ایم که طبق گزارشهای مطبوعاتی ناکام مانده است. اما ما آنها را به‌خاطر این تلاش‌ها مجازات نمی‌کنیم. رفتار ما در واقع آنها را تشویق می‌کند به این اقدامات ادامه دهند».
وی در ادامه گفت: «اما به‌نظر می‌رسد حملات ناموفق نه تنها ایالات متحده، بلکه دوستان و شرکای اروپایی ما را به واکنش وادار نمی‌کند. من فکر می‌کنم این رویکرد ما افراد در ایران را تشویق می‌کند که فکر کنند هیچ مجازاتی برای تلاش‌هایشان برای انجام تروریسم در ایالات متحده و جاهای دیگر وجود ندارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6da4f7d2-704b-4591-879c-d50a322c1315"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات