728 x 90

نماینده کنگره آمریکا: نباید اجازه دهیم رئیسی، جلاد اعدامهای جمعی پا در خاک آمریکا بگذارد

باب لاتا نماینده کنگره آمریکا
باب لاتا نماینده کنگره آمریکا

باب لاتا نماینده کنگره آمریکا روز ۱۸شهریور در توئیتی نوشت: نباید اجازه دهیم رئیسی جلاد اعدامهای جمعی پا در خاک آمریکا بگذارد.

ابراهیم رئیسی قبل از این‌که رئیس‌جمهور ایران شود، بیشتر به‌خاطر کمک به صدور احکام اعدام ۳۰۰۰۰نفر از مردم خودش در سال۱۹۸۸ شناخته می‌شد. ما نباید اجازه دهیم این جلاد اعدام‌های دسته‌جمعی پا در خاک آمریکا بگذارد تا زمانی که پاسخگوی جنایات خود علیه بشریت باشد.

 

واشنگتن تایمز روز جمعه ۱۸شهریور نوشت صدها شخصیت ایرانی آمریکایی از بایدن خواستند رئیسی جلاد را از حضور در سازمان ملل منع کند.

واشنگتن تایمز نوشت: بیش از ۵۰۰دانشمند، محقق و مدیر صنعتی ایرانی-آمریکایی از کاخ‌سفید می‌خواهند تا از ورود ابراهیم رئیسی به ایالات متحده برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در اواخر ماه جاری ممانعت کند.
این گروه روز پنجشنبه در نامه‌یی به رئیس‌جمهور بایدن خواستار «اقدامات قوی و فوری برای نشان دادن این موضوع شد که رئیسی نماینده مردم ایران نیست و بنابراین باید از دادن ویزا ورود به ایالات متحده به ا و خودداری شود».
امضاکنندگان می‌گویند: «بیش از یک قرن است که مردم ایران برای رهایی از ظلم شاه و آخوندهای حاکم بر ایران مبارزه کرده‌اند. ما از شما می‌خواهیم که درخواست مردم ایران برای صلح، آزادی و یک جمهوری غیرهسته‌یی و سکولار ایران در کنار مردم ایران بایستید»... . این نامه به درخواست‌های فزاینده گروه‌های اپوزیسیون ایرانی در ایالات متحده و قانون‌گذاران از هر دو حزب می‌افزاید تا [رئیسی] روحانی افراطی را که به‌دلیل نقض حقوق‌بشر تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد از پا گذاشتن در خاک آمریکا منع شود.
سازمان جوامع ایرانی آمریکایی (OIAC)، گروهی متحد با سازمان مجاهدین خلق، ماه گذشته هزاران عکس از ایرانیانی که در جریان اعدام‌های زندانیان سیاسی در سال۱۹۸۸ کشته شدند را ماه گذشته در منطقه «نشنال مال واشنگتن» به نمایش گذاشت کسانی که در طی اعدامهای زندانیان سیاسی در سال۱۹۸۸ اعدام شده بودند... این احکام اعدام به دستور روح‌الله خمینی، ولی‌فقیه ایران و توسط هیأتی متشکل از سه قاضی که به‌گفته آنها رئیسی در آن خدمت کرده بود، اجرا شد.

نامه ۵۲تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب به رییس جمهور آمریکا

بنا به گزارش فاکس نیوز پنجشنبه ۱۷ شهریور یک گروه دو حزبی از قانونگذاران مجلس نمایندگان از پرزیدنت بایدن می‌خواهند که «ویزای ورود» لازم برای ابراهیم رئیسی  و هیأت همراهش برای شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی آتی سازمان ملل در نیویورک را به دلیل سابقه رئیس‌جمهور خارجی در حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر رد کند.

۵۲ قانونگذار به رهبری یانگ کیم نماینده جمهوریخواه از ایالت کالیفرنیا روز پنجشنبه ۱۷ شهریور در نامه ای به بایدن نوشتند:

«ما با نوشتن این نامه قویاً از شما می خواهیم که برای ابراهیم رئیسی رئیس جمهور رژیم ایران و هیئت همراهش برای شرکت در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در سپتامبر امسال ویزا صادر نکنید».

 

در همین روز نمایندگان کنگره آمریکا یانگ کیم و ماریانت میلر نوشتند: از دادن ویزای ورود به آمریکا برای رئیس‌جمهور رژیم ایران خودداری کنید.

به گزارش سایت کنگره آمریکا روز جمعه ۱۸شهریور یانگ کیم عضو کنگره آمریکا با رهبری ۵۲عضو مجلس نمایندگان از رئیس‌جمهور بایدن خواست تا از دادن ویزای ورود به آمریکا برای رئیس‌جمهور رژیم ایران خودداری کند.

ماریانت میلر، عضو کمیته فرهنگ و کار مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه ۱۸شهریور درباره سفر رئیسی به آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: سابقه ابراهیم رئیسی در نقض حقوق‌بشر و حمایت از حملات تروریستی گویاست که باید او را از ورود به ایالات متحده منع کنیم. پرزیدنت بایدن باید برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه جاری، رئیسی و هیأت او را از صدور روادید محروم کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc959249-3e9e-4a72-b9f9-42c393657694"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات