728 x 90

ند پرایس: هیچ توافقی درباره مبادله زندانیان وجود ندارد

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز شنبه ۲۶ تیرماه از اظهارات عباس عراقچی درباره نقش آمریکا در به تأخیر انداختن «مبادله زندانیان» و مذاکرات هسته‌یی گفت: اظهارات عباس عراقچی تلاشی زننده جهت رفع تقصیر (و نپذیرفتن مسئولیت) بن‌بست کنونی برای بازگشت بالقوه به اجرای تعهدات در چارچوب برجام است.

عراقچی روز شنبه در یک رشته توئیت آمریکا و انگلستان را متهم کرد که با «اهداف سیاسی» هم مانع تبادل زندانیان و هم دسترسی به توافقی برای احیای توافق هسته‌یی موسوم به برجام شده‌اند.

عراقچی اضافه کرده بود: «۱۰زندانی از همه طرف‌ها شاید همین فردا آزاد شوند اگر که ایالات متحده و بریتانیا تعهدات خود را طبق توافق انجام دهند».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرد، عراقچی می‌گوید ما توافق (درباره زندانیان) را به گروگان گرفته‌ایم، در حالی که دولت او چهار آمریکایی بی‌گناه را به ناحق سال‌هاست که زندانی کرده است.

ند پرایس اظهار داشت، در خصوص موضوع زندانیان هیچ توافقی وجود ندارد و اگر واقعاً رژیم ایران به‌دنبال نشان دادن حرکت انسان‌دوستانه است، تنها کافی است که این زندانی‌ها را آزاد کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرده است که ایالات متحده آزادی شهروندان زندانی را یک اولویت اصلی خود می‌داند و هم‌چنان منتظر رخ دادن سریع آن است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cfe9512b-e725-468e-8a2a-a7b7932a81af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات