728 x 90

ند پرایس: تأکید بایدن بر عدم دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای

ند پرایس  سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا

ند پرایس؛ سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در بریفینگ مطبوعاتی خود در روز سه‌شنبه ۲۵مرداد در پاسخ به سؤالات خبرنگاران پیرامون مذاکرات جاری برجام و برنامه هسته‌یی رژیم ایران گفت: «پرزیدنت بایدن تعهد اکید داد که ایران هرگز یک سلاح اتمی به‌دست نخواهد آورد. این هم در راستای امنیت ملی ما می‌باشد و هم ایران را از حس مصونیت محروم می‌سازد».
وی هم‌چنین در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت مذاکرات و نتایج آن اضافه کرد: «این مذاکرات فقط راجع به یک چیز است و آن درباره چارچوب توافق برجام است که فقط متمرکز برنامه اتمی ایران است. راجع به آنچه ایران اجازه دارد انجام دهد و آنچه که باید رو به سازمانهای بین‌المللی شامل بازرسان تسلیحات بین‌المللی انجام بدهد که او محدودیتهای معتبر دائم برای برنامه اتمی‌اش دارد».
ند پرایس در ادامه با اشاره به تأکید به این‌که «ما همیشه در مورد عملکر بدخواهانه ایران شکی نداشته‌ایم. عملکرد بدخواهانه آن در منطقه و ورای آن» در مورد خروج نام سپاه از لیست تروریستی گفت: «تا آنجا که به سازمانهای تروریستی خارجی FTO برمی‌گردد، رئیس‌جمهور به‌طور مشابه راجع به نامگذاری آنها و سایر تحریم‌ها روشن بوده است.
سپاه پاسداران خارج از محدوده توافق برجام هست. ما واضح گفته‌ایم که این یک موضوع خارج از کادر است».
وی در ادامه این بریفینگ در پاسخ به سؤالی پیرامون اقدام رژیم ایران به دستگیری و زندانی کردن اتباع آمریکایی با انزجار‌آور خواندن این عمل گفت: «ارزیابی ما این است که این افراد به ناحق و به‌طور ناعادلانه‌ای زندانی شده‌اند. آنها را به‌عنوان اهرم های فشار سیاسی نگه میدارند. که فرض بر این است که از طرف رژیم ایران برای به‌دست آوردن اهرم فشار یا گرفتن امتیازات دیگری نگهداری می‌شوند. این یک عمل انزجار‌آور است.
اقدامی که در هر جا اتفاق بیفتد محکوم می‌کنیم. اقدامی است که ما به همراه متحدان و شرکایمان در سراسر جهان به‌دنبال برقرار کردن هنجاری علیه این اقدام هستیم.
معیاری که جامعه جهانی را ملزم می‌کند یکصدا علیه این موضوع صحبت کند و به‌نحوی متحد علیه این اقدام عمل کند و آن کشورهایی که این معیار را نقض می‌کنند، مورد حسابرسی قرار دهد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dfd76751-626f-4992-b314-178ec44436f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات