728 x 90

تلاش دولت فدرال آلمان برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی

خامنه‌ای و سرکردگان سپاه پاسداران
خامنه‌ای و سرکردگان سپاه پاسداران

زوددویچه تْسایتونگ، یکی از پرتیراژترین روزنامه‌های آلمان، روز پنجشنبه ۱۴تیر، در گزارشی نوشت دولت فدرال آلمان روندی رسمی را با اتحادیه اروپا آغاز کرده است و تلاش بر این دارد تا سپاه پاسداران رژیم ایران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

بنا بر این گزارش حزب دموکرات‌مسیحی آلمان به‌عنوان بزرگترین حزب اپوزیسیون این کشور نیز خواستار بازنگری اساسی در سیاست آلمان در قبال رژیم ایران شده است.

حزب دموکرات‌مسیحی آلمان با اشاره به سابقه دیرینه رژیم ایران در تروریسم و بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه و هم‌چنین تأمین مالی از گروه‌های نیابتی‌اش در منطقه و جهان، خواستار بازنگری در رویکرد دولت این کشور در قبال این موضوع شده است.

پیشنهادهای اصلی این حزب شامل فشار بر اتحادیه اروپا برای شناسایی سپاه پاسداران به‌عنوان یک گروه تروریستی و تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی و کشورهای عربی منطقه خاورمیانه برای مقابله با جاه‌طلبیهای هسته‌یی رژیم ایران شده است.

دویچه وله نیز در گزارش روز ۱۴ تیر خود نوشت، دولت آلمان در اتحادیه اروپا رسماً پرونده‌یی را گشوده که بر مبنای آن قرار است سپاه پاسداران به‌دلیل فعالیت‌های تروریستی در لیست تحریم‌ها قرار گیرد. وزارت‌خارجه آلمان و چند کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا در این موضوع دخیل هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9fda67a1-02ce-46d5-b3d0-eb52252e8aae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات