728 x 90

علی مطهری: چرا پاسخ لازم را درباره به آب انداختن مهاجران افغانی نمی‌دهید

علی مطهری عضو مجلس رژیم از تهران
علی مطهری عضو مجلس رژیم از تهران

به‌دنبال تظاهرات روز گذشته مردم افغانستان مقابل سفارت رژیم در کابل و کنسولگری رژیم در هرات در اعتراض به اقدام جنایتکارانه رژیم در غرق کردن دهها تن از مهاجران افغان که با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر روحانی همراه بود، امروز سه‌شنبه ۲۳اردیبهشت علی مطهری عضو مجلس ارتجاع از تهران در یک تذکر کتبی به رحمانی فضلی وزیر کشور رژیم نوشت: «چرا پاسخ لازم را درباره به آب انداختن مهاجران افغانی توسط مرزداران ایرانی را نمی‌دهید؟».

خبرگزاری طلوع افغانستان روز دوشنبه ۲۲اردیبهشت درباره تظاهرات مردم افغانستان گزارش داد: این معترضان این اقدام مرزبانان رژیم ایران را جنایت حقوق‌بشری می‌دانند و از حکومت افغانستان و نهادها حقوق‌بشری خواستار پیگیری جدی این پرونده هستند‪.

خاطرنشان می‌شود روز دوشنبه موسوی سخنگوی وزارت خارجه رژیم موضوع غرق کردن و کشتار مهاجرین افغان را منکر شد و گفت: «در ماه‌های اخیر ده‌ها هزار نفر از اتباع افغان به شکل غیرقانونی برای ورود به ایران اقدام کرده‌اند.

این احتمال هست که در شب مورد نظر نیز مانند گذشته، اتباعی از افغانستان قصد ورود غیرقانونی به خاک ایران را داشته‌اند و برای احتراز از مواجه شدن با پاسگاه‌های ایرانی، تلاش کرده‌اند از بخش‌هایی از رودخانه که نزدیک پاسگاه‌های ما نیست عبور کنند." او ادامه داده است: "بر اساس گزارش‌هایی که دریافت کرده‌ایم در این ایام رودخانه هریرود از جریان آب قابل توجهی برخوردار است و احتمال می‌رود این افراد چون به منطقه ناآشنا بوده و از شدت آب و عمق رودخانه بی‌خبر بوده‌اند، وارد رودخانه شده و دچار حادثه شده باشند».

سخنگوی وزارت خارجه رژیم افزود: «احتمال دیگری که مطرح است اینکه این افراد در شاخه‌های فرعی هریرود در داخل خاک افغانستان گرفتار آب شده و در بخش مرزی هریرود از آب گرفته شده باشند. بخصوص که هیچگونه جسدی از اتباع افغان در ساحل ایران مشاهده نشده که با توجه به وضعیت توپوگرافی رودخانه که شیب آن به سمت ایران است احتمال وقوع رویداد در هریرود را کم می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7af5b75-3298-4d39-8748-f34a2bf8771b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات