728 x 90

نامه ۱۱وزیر خارجه سابق به نماینده عالی اتحادیه اروپا، وزیر خارجه آمریکا، دبیرکل ملل متحد و رهبران ۲۷کشور اتحادیه اروپا

نامه ۱۱وزیر خارجه سابق کشورهای اروپایی و کانادا
نامه ۱۱وزیر خارجه سابق کشورهای اروپایی و کانادا

نامه ۱۱وزیر خارجه سابق کشورهای اروپایی و کانادا

  • ما از شما می‌خواهیم که در همبستگی با مردم ایران و آرمانهای آنها برای یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت و غیرهسته‌یی قرار بگیرید به‌عنوان اولین گام مهم ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهد
  • ما به ۱۲۵تن رهبران پیشین جهان می‌پیوندیم که از تلاش‌های ائتلاف دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران حمایت کرده‌اند.
  • طرح ۱۰ماده‌یی ارائه شده توسط خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورا که خواستار برگزاری انتخابات آزاد، آزادی بیان و اجتماعات، لغو مجازات اعدام، برابری زن و مرد، جدایی دین از دولت، خودمختاری قومیتهای ایران در چارچوب تمامیت ارضی ایران، و یک ایران غیرهسته‌یی با ارزشهای دموکراتیک خود ما هم‌سو است.
  • قیام سراسری مردم ایران که از شهریور ۱۴۰۱ آغاز شد دینامیزم کشور را به‌طور اساسی تغییر داده است. مردم ایران به صراحت اعلام کرده‌اند که هر شکلی از دیکتاتوری اعم از سلطنتی و مذهبی را رد می‌کنند و خواستار پایان دادن به حکومت دینی حاکم هستند.
  • ابراز نگرانی از وخامت وضعیت حقوق‌بشر در ایران جنگ‌افروزی، سیاست گروگانگیری و برنامه اتمی حکومت آخوندی.
  • فراخوان به تجدید نظر در سیاست در قبال رژیم و حمایت از خواست دموکراتیک مردم ایران.
  • سیاست‌های گفتگوی سازنده، تعامل و سازش نتوانسته رفتار ایران را تعدیل کند برعکس، رژیم را برای دخالت بیشتر در تروریسم گروگانگیری و سرکوب، جری‌تر کرده است.
  • آینده ایران را مردم ایران باید تعیین کنند با این حال، جامعه جهانی موظف است از مبارزات مردم ایران برای حقوق‌بشر و دموکراسی حمایت کند امری که به صلح و امنیت در جهان نیز کمک خواهد کرد.
  • زمان آن فرا رسیده است که رهبران رژیم از جمله ولی‌فقیه علی خامنه‌ای و رئیس‌جمهور او ابراهیم رئیسی به‌خاطر جنایات علیه بشریت شامل قتل‌عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۱۹۸۸ و کشتار مستمر معترضان، مورد حسابرسی قرار گیرند.

 

نامه سرگشاده به نماینده عالی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه آمریکا

رونوشت به دبیرکل ملل متحد و رهبران ۲۷کشور عضو اتحادیه اروپا

۱۸ ژانویه ۲۰۲۴

نماینده عالی بورل و وزیر بلینکن عزیز،

ما، وزرای خارجه سابق کشورهای متبوع خود، عمیقاً از وخامت وضعیت حقوق‌بشر در ایران و ادامه فعالیت‌های مخرب رژیم، از جمله گروگان‌گیری، برنامه هسته‌یی، حمایت از گروه‌های نیابتی تروریستی در خاورمیانه، و دخالت در جنگ در اوکراین ابراز نگرانی می‌کنیم. به‌خاطر صلح و امنیت جهانی از قدرتهای دنیا می‌خواهیم در سیاست خود در قبال ایران تجدیدنظر نموده و آن را با خواسته‌های دموکراتیک معترضان ایرانی همسان کنند.

در طول یک سال گذشته، مردم ایران در برابر سرکوب وحشیانه مقاومت کرده و شجاعانه برای آزادی خود جنگیده‌اند. آنها شایسته نهایت تحسین و احترام ما هستند. رژیم آخوندی هم در داخل و هم در خارج با سرکوب فزاینده‌یی پاسخ داده است. در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۶۰نفر از جمله مخالفان، اقلیتهای قومی و زنان را اعدام کرده است. رژیم هم‌چنین به فعالیت‌های بدخیم در خارج از مرزهای خود ادامه داده است. مأموران اطلاعاتی آن در توطئه‌های تروریستی علیه مخالفان شرکت داشته‌اند و سپاه پاسداران در جنگ اوکراین به روسیه پهپاد داده است. در خاورمیانه، علی خامنه‌ای، رهبر رژیم، به جنگ دامن می‌زند، در همین حال رژیم او از گروه‌های تروریستی برهم زننده صلح حمایت می‌کند.

واکنش ضعیف غرب به دیپلماسی گروگان‌گیری رژیم، که منجر به آزادی دیپلمات-تروریست محکوم این رژیم و آزاد کردن بیش از ۶میلیارد دلار شد، آخوندها را برای اعمال فشار بیشتر بر دموکراسی‌های غربی جری کرده است. اخیراً گزارشهایی وجود دارد که نشان می‌دهد عوامل رژیم ایران با هدف تأثیرگذاری بر سیاست‌هایی به نفع رژیم و شیطان جلوه دادن اپوزیسیون سازمان‌یافته، به مراکز اصلی سیاست غرب نفوذ کرده‌اند.

علاوه بر این، غنی‌سازی سریع اورانیوم رژیم، همان‌طور که گزارشهای اخیر ناظر هسته‌یی سازمان ملل تأیید می‌کند، نگرانی‌های جدی را در مورد جاه‌طلبیهای هسته‌یی این رژیم ایجاد می‌کند. بدیهی است که سیاست‌های گفتگوی سازنده، تعامل و سازش نتوانسته رفتار رژیم ایران را تعدیل کند. برعکس، آنها رژیم را برای دخالت بیشتر در تروریسم، گروگانگیری و سرکوب جریتر کرده‌اند. پس از گذشت بیش از چهار دهه، زمان آن رسیده است که شکست این سیاست‌ها را بپذیریم و راهبرد جدیدی اتخاذ کنیم.

قیام سراسری مردم ایران که از شهریور ۱۴۰۱ آغاز شد، دینامیزم کشور را به‌طور اساسی تغییر داده است. مردم ایران به صراحت اعلام کرده‌اند که هر شکلی از دیکتاتوری اعم از سلطنتی و مذهبی را رد می‌کنند و خواستار پایان دادن به حکومت دینی حاکم هستند.

آینده ایران باید و خواهد، توسط خود مردم ایران تعیین شود. با این حال، جامعه جهانی موظف است از مبارزات مردم ایران برای حقوق‌بشر و دموکراسی حمایت کند. امری که به صلح و امنیت در جهان نیز کمک خواهد کرد.

ما به ۱۲۵رهبر سابق جهان می‌پیوندیم که از تلاش‌های ائتلاف دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران حمایت کرده‌اند. طرح ۱۰ماده‌یی ارائه شده توسط خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورا، که خواستار برگزاری انتخابات آزاد، آزادی اجتماعات و بیان، لغو مجازات اعدام، برابری زن و مرد، جدایی دین از دولت، خودمختاری قومیت‌های ایران در چارچوب تمامیت ارضی ایران، و یک ایران غیرهسته‌ای، با ارزشهای دموکراتیک خود ما هم‌سو است.

زمان آن فرا رسیده است که رهبران رژیم، از جمله ولی‌فقیه علی خامنه‌ای و رئیس‌جمهور او ابراهیم رئیسی، به‌خاطر جنایات علیه بشریت، شامل قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۱۹۸۸ و کشتار مستمر معترضان، موری حسابرسی قرار گیرند. ما از شما می‌خواهیم که در همبستگی با مردم ایران و آرمانهای آنها برای یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت و غیرهسته‌یی قرار بگیرید.

به‌عنوان اولین گام مهم، ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم که سپاه پاسداران را مطابق قطعنامه ۱۹ ژانویه ۲۰۲۳ مصوب پارلمان اروپا در لیست تروریستی قرار دهد.

امضا شده توسط وزرای خارجه سابق:

  • برنارد کوشنر - فرانسه
  • جان برد - کانادا
  • ایو لترم - بلژیک
  • دیک اسپرینگ - ایرلند
  • آندری اولچوفسک - لهستان
  • پیتر بالاز - مجارستان
  • آئو درونیوس آژوبالیس - لیتوانی
  • تونیو بورگ - مالت
  • فرانسیس زامیت دیمچ - مالت
  • آرتیس پابریکس –لتونی
  • انور هو جای - کوزوو
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7db25b84-ad43-4b8d-8aba-88a04178a595"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات