728 x 90

موقعیت آلترناتیو؛ گواهی جهانی

سخن روز
سخن روز

گردهمایی بزرگ سالانهٔ مقاومت ایران، که در ادبیات مقاومت به «کهکشان» معروف شده، امسال از ویژگیهای ممتازی برخوردار بود که پرداختن به‌هر یک از آنها مجال جداگانه‌یی می‌طلبد. در این مختصر می‌خواهیم تنها به‌یک وجه آن بپردازیم؛ موقعیت و جایگاه آلترناتیو شورای ملی مقاومت ایران از نگاه برجسته‌ترین شخصیتهایی که در این گردهمایی شرکت داشتند و سخن گفتند.

نخست لازم است اشاره کنیم که در کهکشان امسال، ۲رئیس‌جمهور، ۹نخست‌وزیر، ۳رئیس پارلمان، ۲مشاور امنیت ملی، ۹وزیر خارجه و ۲۹وزیر پیشین از کشورهای مختلف و ۴۲ سناتور و نماینده کنگره آمریکا، ۱۴شخصیت برجستهٔ آمریکایی و ۷۹قانونگذار از کشورهای اروپایی و عربی و کانادا شرکت داشتند.

 

بسیاری از این شخصیتها، به‌موضوع آلترناتیو و جایگزین سیاسی رژیم رو به‌سقوط آخوندی اشاره نمودند و اغلب آنها تأکید کردند که مطرح شدن نظام مدفون سلطنت، ترفند رژیم آخوندی برای مخدوش کردن جایگاه بی‌بدیل مقاومت سازمان‌یافتهٔ ایران است. از جمله:

  • خانم هله تورنینگ اشمیت نخست‌وزیر دانمارک (۲۰۱۵-۲۰۱۱): «تصور این‌که مردم ایران به‌دیکتاتوری شاه بازگردند، تصوری پوچ است. مردم ایران دیکتاتوری شاه را رد می‌کنند. آنها دیکتاتوری مذهبی را هم رد می‌کنند. جامعهٔ بین‌المللی باید در کنار خواست مردم ایران برای یک جمهوری دمکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت بایستد. من مطمئنم که شما آینده ایران هستید. همهٔ ما باید از شما الهام بگیریم».
  • یانس یانشا نخست‌وزیر اسلوونی تا ژوئن۲۰۲۲ رهبر حزب دمکراتیک: ما اعتقاد داریم که یک جایگزین دمکراتیک برای آخوندها وجود دارد و از این‌رو غرب باید از این مقاومت سازمان‌یافته حمایت کند که قدرتمند و متعهد به‌دموکراسی است. (این جایگزین)، در داخل ایران در قالب کانون‌های شورشی مجاهدین و در خارج در چارچوب شورای ملی مقاومت ایران ظاهر می‌شود».
  • خانم لودمیلا نوواک معاون نخست‌وزیر اسلوونی (۲۰۱۲-۲۰۱۳) نماینده پارلمان اروپا: «یک جایگزین قدرتمند در شورای ملی مقاومت ایران وجود دارد که انتقال ایران را از یک حکومت دین‌سالار به‌یک جمهوری دمکراتیک، غیرهسته‌یی بر اساس جدایی دین از دولت و برابری زن و مرد تضمین می‌کند.
  • برنارد کوشنر وزیر خارجهٔ فرانسه (۲۰۱۰): یک جایگزین دمکراتیک وجود دارد. این چیزی است که باید انتخاب کنیم. شما یک برنامه ۱۰ماده‌یی دارید که خانم رجوی ارائه داده است. حکومت مذهبی یک روش قرون‌وسطایی است و شاه یک دیکتاتور بود. ما مجبور نیستیم بین این دو یکی را انتخاب کنیم.
  • جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا: یک آلترناتیو واقعی وجود دارد؛ آلترناتیوی که سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت تلاش می‌کنند در داخل ایران گسترش دهند.
  • ژنرال جیمز جونز فرمانده سابق ناتو و مشاور امنیت ملی اوباما: مردم ایران استبداد و دیکتاتوری را رد می‌کنند؛ جه شاه باشد و چه آخوندها. آنها در انتظار آینده‌یی هستند که در آن یک جمهوری منتخب برقرار شود. حضور کانون‌های شورشی سرنگونی رژیم و طلوع آزادی را در ایران تضمین خواهد کرد.
  • ایوتا رادیکووا نخست‌وزیر اسلوواکی (۲۰۱۰-۲۰۱۲): بسیار خوشحالم که در این اجلاس برای ایران آزاد شرکت می‌کنم که نمایانگر یک جبهه گستردهٔ بین‌المللی از رهبران و سیاستمدارانی است که انتخاب کرده‌اند حول آلترناتیو دمکراتیک، کرامت انسانی، آزادی و ارزش‌های انسانی متحد شوند».

آری، گردهمایی بزرگ مقاومت ایران، امسال بیش از هر سال یک جبهه گستردهٔ بین‌المللی را حول آلترناتیو دمکراتیک شورای ملی مقاومت به‌نمایش گذاشت.

 

این اظهارات یک گواهی ارزشمند جهانی، از زبان نخبگان عالم سیاست از کشورهای مختلف جهان است. شخصیتهایی که نمایندگان طیفی گسترده از گرایشها و تنوعات سیاسی که هر یک سال‌ها مسئولیتهای سیاسی، نظامی و قانونگذاری را در بالاترین سطوح به‌عهده داشته‌اند؛ این گواهی مبین واقعیتهای مهمی است؛ از جمله این که:

۱. وجود آلترناتیو و جایگزین سیاسی که یکی از پایه‌های مسأله سرنگونی هر نظام حاکم است، در ایران کنونی، نه یک ایده‌آل سیاسی، بلکه واقعیتی مسلم است؛ واقعیتی برآمده از مقاومتی سازمان‌یافته که صلاحیت و توانمندی و سرشت دمکراتیک خود را طی بیش از ۴۰سال نبرد بی‌امان با رژیم غدار آخوندی به‌اثبات رسانده است.

۲. رژیم آخوندی در شیطان‌سازی از این آلترناتیو و در مخدوش کردن جایگاه آن با صنعت آلترناتیو سازیهای پوشالی و ترفندهایی مثل احضار روح رضاخان قلدر شکست‌خورده است.

۳. با وجود این آلترناتیو دمکراتیک که از گسترده‌ترین پایگاه اجتماعی، اعتبار بی‌مانند بین‌المللی، تشکیلات پولادین و شبکهٔ رو به‌گسترش کانون‌های شورشی در سراسر ایران برخوردار است؛ آینده میهن ما اکیداً تابناک و درخشان است.

 

دربارهٔ این آینده تابناک، نقش امید آفرین کانون‌های شورشی و جایگاه آلترناتیو دمکراتیک، یک ماه پیش‌تر از کهکشان مقاومت، مایک پنس معاون رئیس‌جمهور قبلی آمریکا در سخنرانی خود در اجتماع مجاهدین در اشرف۳ چنین گفت:

کانون‌های شورشی شما متعهد به حقوق‌بشر و آزادی و دموکراسی هستند برای همه مردم و این یک دیدگاه برای ایران آزاد. و امیدی و الهام‌بخش برای همه جهان.

برنامه ۱۰ماده‌یی خانم رجوی برای آینده ایران متضمن آزادی بیان، آزادی اجتماع، آزادی برای همه مردم ایران که رهبرانشان را انتخاب کنند؛ همان پایه‌ها و بنیادهایی که ایران آینده را خواهد ساخت. رژیم تهران می‌خواهد دنیا را فریب بدهد تا باور کنند که تظاهر کنندگان می‌خواهند به دیکتاتوری شاه برگردند. ولی می‌خواهم به شما تضمین بدهم که ما فریب دروغهای آنها را نمی‌خوریم...

روزی خواهد رسید که آخوندها حکومتشان را از دست خواهند داد و یک روز جدید طلوع خواهد کرد و آینده شروع خواهد شد؛ آینده‌یی از صلح، ثبات و آزادی برای مردمان خوب ایران و جهان.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8029582-6fe1-4d53-aeb5-7884a0dc107d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات