728 x 90

مورگان اورتگاس: رژیم ایران فقط زبان قدرت را می‌فهمد

مورگان اورتگاس
مورگان اورتگاس

مورگان اورتگاس سخنگوی سابق وزارت‌خارجه آمریکا طی مقاله‌یی با بیان این‌که رژیم ایران فقط زبان قدرت را می‌فهمد به دولت بایدن توصیه کرد باید به خامنه‌ای چشمه کوچکی از وضعیتی را نشان دهد که بفهمد ۴سال دیگر فشار چه مزه‌ای دارد.

در مقاله اورتگاس که روز ۱۲فروردین در سایت فدرالیست منتشر شده است آمده است: هیچ مسأله سیاست خارجی به اندازه اقدامات رئیس‌جمهور بایدن برای ورود مجدد به برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، سیاسی و جنجالی نخواهد بود.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در زمان ترامپ، در ادامه خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور بایدن میراث‌بر ایرانی است که نیاز مبرم به کمک برای نجات دیپلماتیک و اقتصادی دارد. خزانه این کشور به‌دلیل تحریم‌های ایالات متحده ۲۰۰میلیارد دلار از دست داده است و نیروهای نیابتی آن مانند حماس و حزب‌الله در آستانه ورشکستگی قرار دارند (که هدف کارزار ما بود) .

شاید آنچه بعد از آن اتفاق افتاد، برای رژیم حتی ترسناک‌تر بود، هنگامی که در نوامبر ۲۰۱۹، (آبان ۹۸) شهروندان ایرانی در خیابانهای ۲۰۰شهر مانند سیل جاری شدند، دهها ساختمان دولتی را به آتش کشیدند، بنرهای حکومتی را پاره کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/80937231-0f9f-4cb0-8231-1640f6ee53cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات