728 x 90

منندز: نمی‌توان به ایران اجازه داد سلاح هسته‌یی داشته باشد

سناتور باب منندز
سناتور باب منندز

سناتور باب منندز، دمکرات، که با توافق هسته‌یی با رژیم ایران در دولت اوباما مخالف بود و آنرا به اندازه کافی سخت‌گیرانه نمی‌دانست در گفتگو با فاکس نیوز روز یکشنبه ۱۱اردیبهشت گفت: "همه ما موافقیم که نمی‌توان به ایران اجازه داد سلاح هسته‌یی داشته باشد. ایران دارای سلاح اتمی ماهیت منطقه را تغییر خواهد داد، ما یک مسابقه تسلیحات هسته‌یی در منطقه خواهیم داشت و متحد ما، دولت اسرائیل، با یک تهدید برای موجودیت خود مواجه خواهد شد، ما نمی‌توانیم چنین چیزی را تحمل کنیم».

رئیس کمیته روابط خارجی سنا افزود: بر همین اساس از سوی دولت به ما گفته شد که اگر مذاکرات تا پایان فوریه به نتیجه نرسد، در واقع زمان از دست رفته و آنچه به دست می‌آوریم برای ما از اهمیت بسیار کمی خواهد داشت. خوب، اکنون پایان آوریل است. بنابراین، اگر پایان فوریه آنچه را که ما نیاز داریم برای ما محقق نکرد، مطمئناً پایان آوریل نمی‌کند.

منندز گفت که بازگشت به توافق قبلی که باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا برای آن مذاکره کرده بود، کارساز نخواهد بود، زیرا آن توافق به موشک‌های بالستیک ایران نمی‌پردازد و بندهای غروب دارد که به پایان می‌رسد.

باب منندز گفت: برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، آمریکا باید به سه موضوع بپردازد. یکی توان موشکی آنهاست، که دارند. دیگری سطح ضروری غنی‌سازی اورانیوم است که ایران «در آستانه رسیدن به آن است» و سوم توانایی انفجار است که هنوز فاقد آن هستند.

وی تأکید کرد: می‌خواهم دولت بفهمد که فقدان توافق بهتر از یک توافق بد است.

باب منندز گفت: «همان‌طور که می‌دانید من از توافق اولیه حمایت نکردم - با وجود تمام کاستی‌های توافق اولیه، برخی از بندهای غروب آن باز هم نزدیک‌تر است و مسیری که ایران در نهایت می‌تواند به هدفش برسد، را پایان نمی‌دهد. منندز ادامه داد. بنابراین، از نظر من، مگر این‌که عناصر دیگری در توافق وجود داشته باشد، این توافقنامه خوبی نخواهد بود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/225ec0da-0730-4134-b3bc-bb138c6ae27c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات