728 x 90

مفهوم ترفند «حجاب اجباری» پیش و پس از قیام

خروش زنان علیه نظام زن ستیز...
خروش زنان علیه نظام زن ستیز...

کارگزاران نظام ملایان با مدیریت شخص خامنه‌ای تمام تلاش و تقلایشان را می‌کنند تا شرایط سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تعادل‌قوای بین حاکمیت و مردم را به قبل از ۲۵شهریور ۱۴۰۱ برگردانند. تلاش می‌کنند برای روحیه دادن به خودی‌های نظام، چنین جابیاندازند که در چهار ماه گذشته خبر مهمی نبوده و همه‌ٔ امورات بر وفق مراد نظام است!

 

کارگزاران حکومت آخوندی به‌زعم خودشان می‌خواهند چنین القا کنند که انگار نه انگار ایران‌زمین با هدف گرفتن رأس نظام ولایت فقیه، چرخه‌ٔ شوم سلطه‌ٔ جمهوری اسلامی را گرفتار ضربه‌های کاری در درون و بیرون نظام کرده است. در همین رابطه خامنه‌ای روز پنجشنبه ۲۲دی خطاب به گروهی مداح ـ لمپن ـ سرکوبگر گفت: «احساسات حامیان نظام را تحریک کنید»!

حساب کنید ولی‌فقیهی که مشتی مداح لمپن بی‌سواد را استراتژیست نظام می‌کند که روحیات وارفته را سامان دهند، گرفتار چه ضربه‌های هولناکی شده است و چقدر دستش برای عبور دادن رژیم از آثار استراتژیک قیام ۱۴۰۱ خالی‌ست.

 

اتاق فکر نظام ولایی برای جبران مافات چهار ماه گذشته که پیشتازی زنان در قیام برای سرنگونی نظام، بزرگ‌ترین چالش را هم در درون نظام و هم در سطح اجتماعی ایجاد نموده است، اقدام به تهدید زنان تحت عنوان «قاطعیت برخورد با کشف حجاب» کرده است. روز سه‌شنبه ۲۰دی عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل در امور نظارت بر دادسراها و ضابطین سراسر کشور اعلام کرد:

«دستور دادستانی کل ایران به پلیس و دادگاهها برای برخورد با کشف حجاب صادر شده است که با قاطعیت با کشف حجاب برخورد کند. به رؤسای کل دادگستری سراسر کشور اعلام شده است به قید فوریت برنامه‌ریزی لازم را برای برخورد جدی و بازدارنده با جرم کشف حجاب به‌عمل آورند».

 

این کارگزار نظام طوری صدور دستور برای مسأله‌ٔ «حجاب» را «با قید فوریت» به‌عنوان تهدید علیه زنان ایران مطرح می‌کند که انگار اولین بار است حکومت آخوندی می‌خواهد با «کشف حجاب» مقابله کند. معنی‌اش این است که تمام سیاست‌های سرکوب‌گرانه و جنایت‌بار ۴۴سال گذشته تحت عنوان آخوندساخته‌ٔ مبارزه با بدحجابی، شکست‌خورده است و زنان ایران برای این سیاست تحمیلیِ زن‌ستیزی، پشیزی هم ارزش قائل نبوده و نیستند.

 

این اولدروم بلدروم‌ها پس از چهار ماه قیام با پیشتازی زنان، به‌روشن‌ترین وجه آشکار می‌کند که ۴۴سال اوباشی‌گری، گشت، نماز جمعه و رادیو ـ تلویزیون علیه زن ایرانی و سرکوب به بهانه خمینی ساخته حجاب اجباری، هیچ عایدی نصیب نظام و حوزه‌های جهل و جنایتش نکرده است. وقتی اتاق فکر نظام پس از چهار ماه قیام، «قید فوریت» برای حجاب اجباری تعیین می‌کند، یعنی که قیام ۱۴۰۱ تمام سرمایه‌های حاصل از سرکوب و به محاق بردن زنان را فرو ریخته و نظام را در باتلاق چالش در چالش گرفتار نموده است.

 

با گذشت نزدیک به چهار ماه از قیام و آثار عظیم سیاسی و اجتماعی و فرهنگی‌اش علیه حکومت ملایان، پیداست که این شاخ و شانه کشیدن علیه زنان، بیش از آن‌که موضوع حجاب، هدف غایی باشد، پس‌راندن زنان از میدان‌داری قیام و پیشتازی آنها و خنثی نمودن توان و انرژی آزاد شده‌شان است. هدف اتاق فکر نظام، باز گرداندن آب رفته به جوی به‌معنی برگرداندن تعادل‌قوا به قبل از ۲۵شهریور است.

 

خامنه‌ای هر چقدر هم تاکتیک و ترفند، تهدید و ارعاب جور کند، هرگز نمی‌تواند جامعهٔ ایران را به قبل از ۲۵شهریور بازگرداند؛ چرا که عبور از تمامیت نظام ولایت فقیه و سرنگونی‌خواهی آن، اصلی تثبیت‌شده به‌معنی امضای ملی ایرانیان شده است. قیام ۱۴۰۱ بسا عمق یافته و بسا دامنه گسترده است. اکنون سرنگونی‌خواهی از جانب اکثریت قاطع مردم و حفظ نظام، دو جبهه‌ٔ جنگ شده‌اند. این صورت مسأله‌ٔ ایران با عبور از چهار ماه قیام است. برخورد اتاق فکر حکومت آخوندی با مسأله‌ٔ حجاب را فقط در این صورت مسأله باید شناخت و نه انتزاعی و در شرایط پیش از قیام.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb9956fc-a2d9-48e0-aebf-5db6a9f0a3b3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات