728 x 90

معمر الاریانی: رژیم ایران با ارسال اسلحه به حوثی‌ها تلاش‌های صلح را تضعیف می‌کند

معمر الاریانی وزیر اطلاع‌رسانی یمن
معمر الاریانی وزیر اطلاع‌رسانی یمن

وزیر اطلاع‌رسانی یمن، در واکنش به توقیف یک محموله سلاح در دریای عمان که از رژیم ایران به‌صورت قاچاق برای حوثی‌ها ارسال شده بود گفت، توقیف این محموله سلاح و نتایج تحقیقات بزرگترین دلیل بر ادامه حمایت رژیم ایران از شبه‌نظامیان حوثی است که مغایر با تلاش‌های صلح در یمن است.

معمر الاریانی وزیر اطلاع‌رسانی یمن، روز دوشنبه ۲۰اردیبهشت با انتشار توئیتی نوشت: رژیم ایران با ارسال اسلحه به حوثی‌ها عملاً تلاش‌های صلح را تضعیف می‌کند و محموله توقیف شده اسلحه که این رژیم برای شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی فرستاده تأکیدی است بر ادامه قاچاق سلاحهای رژیم ایران به شبه‌نظامیان و استفاده ابزاری از آنان برای اجرای طرح توسعه‌طلبانه، گسترش هرج و مرج و تروریسم در منطقه و تهدید منافع بین‌المللی است.

وی در ادامه افزود: رژیم ایران با هدف تشدید جنگ و درگیری در یمن و تضعیف تلاش‌های آتش‌بس در این کشور، تأمین شبه‌نظامیان سلاح به موشکها و پهپادها با استفاده از شبکه‌های قاچاق را متوقف نکرده است.
وزیر اطلاع‌رسانی یمن از جامعه بین‌الملل، سازمان ملل متحد و اعضای دائمی شورای امنیت خواست موضع صریح و روشنی در قبال تداوم دخالت‌های رژیم ایران در یمن اتخاذ کنند.

روز گذشته وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد رژیم ایران مبدأ محموله سلاح غیرقانونی کشف و ضبط شده در دریای عرب است.

شایان ذکر است که محموله اسلحه که روز گذشته در دریای عرب توقیف شد، اولین محموله قاچاق اسلحه از رژیم ایران برای حوثی‌ها نیست بلکه در سال‌های اخیر پس از کودتای حوثی‌ها علیه دولت قانونی یمن، بارها محموله‌‎های تسلیحاتی رژیم ایران که به‌صورت قاچاق و برخلاف قطعنامه‌های سازمان ملل برای حوثی‌های وابسته به خودش ارسال و اغلب در دریای عمان یا دریای عرب توقیف و مصادره شده است. دولت یمن بارها نسبت به قاچاق اسلحه از سوی این رژیم به حوثی‌ها هشدار داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dca7704c-5b1c-4b82-b954-976ff0e37a86"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات