728 x 90

معمر الاریانی: اسناد نشان داد که سپاه پاسداران فرماندهی، طراحی، آموزش، تسلیح و صحنه جنگ در یمن را اداره می‌کند

معمر الاریانی وزیر اطلاع‌رسانی یمن
معمر الاریانی وزیر اطلاع‌رسانی یمن

معمر الاریانی وزیر اطلاع‌رسانی یمن اعلام کرد: اسنادی که سخنگوی ائتلاف عربی در کنفرانس مطبوعاتی ارائه کرد، نشان می‌دهند، آنچه در یمن رخ می‌دهد یک تجاوز از سوی رژیم ایران است و این رژیم حاکم بر تهران و هم‌چنین حزب‌الله لبنان هستند که تصمیم‌گیریهای سیاسی و نظامی را در دست دارند و شبه‌نظامیان حوثی فقط ابزار کثیفی در دست تجاوزکارانی هستند که نه تنها یمن بلکه کل منطقه را هدف قرار داده‌اند.

وزیر تبلیغات یمن افزود: این اسناد نشان دادند که سپاه پاسداران فرماندهی، طراحی، آموزش، تسلیح و صحنه جنگ را اداره می‌کند و آنها هستند که موشکها و پهپادهای انفجاری برای کشتار مردم یمن و هدف قرار دادن شهرهای عربستان را پرتاب می‌کنند. (توئیتر معمر الاریانی وزیر تبلیغات یمن ۵دی)

 

سخنگوی ائتلاف عربی در یک کنفرانس مطبوعاتی با ارائه اسناد و مدارکی از دخالت‌های رژیم ایران و نقش سپاه پاسداران و حزب‌الشیطان لبنان در جنگ یمن و استفاده از فرودگاه صنعا برای پرتاب موشک و پهپاد برای حمله به عربستان سعودی پرده برداشت.

وی گفت: رژیم ایران از گروه‌های نیابتی برای پیشبرد اهداف ویرانگر و خرابکارنه‌اش استفاده می‌کند. این رژیم در امور کشورهای عربی دخالت می‌کند و با ایجاد سلولهای جاسوسی و خرابکارانه در کویت، بحرین و عربستان برای ویرانی این کشورها تلاش می‌کند. مردم عراق و سوریه رنج بسیاری از افکار توسعه‌طلبانه رژیم ایران کشیده‌اند.

حوثیها فقط ابزاری در دست رژیم ایران هستند. رژیم ایران به آنها دیکته کرد تا تمام راه‌حلها برای صلح و یک راه‌حل سیاسی فراگیر را رد کنند.

سخنگوی ائتلاف عربی افزود: حسن ایرلو سفیر رژیم ایران نزد حوثی‌ها عملیات نظامی در مارب را طراحی و فرماندهی می‌کرد. حوثی‌ها به کمک سپاه پاسداران، فرودگاه صنعاء را به سکویی برای پرتاب موشک‌های بالستیک و پهپاد تبدیل کرده‌اند و منظومه‌های پدافند هوایی برای پشتیانی از عناصر تروریست به‌طور خاص سپاه پاسداران و گروه تروریستی حزب‌الله لبنان مستقر کرده‌اند. و حوثی‌ها از فرامین سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان تبعیت می‌کنند. (الشرق- ۵دی۱۴۰۰)

 

به گزارش رویترز ۵دی، سخنگوی ائتلاف عربی اعلام کرد حوثی‌های وابسته به رژیم ایران از زمان آغاز جنگ در سال۲۰۱۵ تاکنون ۴۳۰موشک بالستیک و ۸۵۱پهپاد بمب‌گذاری شده به عربستان شلیک کرده‌اند که منجر به کشته شدن ۵۹غیرنظامی شده است. ترکی المالکی با نشان دادن ویدیوهایی به خبرنگاران گفت حزب‌الله تحت حمایت رژیم ایران به حوثیها آموزش می‌دهند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02b081fb-6476-4444-ab2c-7687d39a9b04"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات