728 x 90

معاون اول آخوند روحانی: هدف دشمن فروپاشی اقتصاد کشور است

اسحاق جهانگیری معاون اول آخوند روحانی
اسحاق جهانگیری معاون اول آخوند روحانی

اسحاق جهانگیری معاون اول آخوند روحانی طی سخنانی با نگرانی از تحریمها گفت: در شرایطی قرار گرفته‌ایم که به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا بخش‌هایی از اقتصاد کشور هدف گذاری شده‌اند و با مشکل روبه‌رو هستند اما هدف سیاست‌های تحریمی آمریکا فروپاشی اقتصاد کشور بوده است و به اعتقاد خود می‌خواهند مردم را در تنگنا قرار دهند تا علیه کشور دست به اعتراض بزنند.

 

بیشتر بخوانید

آمریکا اعلام کرد تمامی تحریمهای لغو شده در برجام را باز می‌گرداند

دولت ترامپ اعلام کرد تمامی تحریمهای که بر اثر توافق اتمی برداشته شده بود مجدداً اعمال می‌شود.


این خبر را جمعه ۱۱آبان۹۷مایک پمپو وزیر خارجه آمریکا و استفان منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا مشترکاًً اعلام کردند.

آنها گفتند این تحریمها تا زمانی که رژیم ایران به خواسته‌هایی مبنی بر پایان دادن به حمایت از تروریسم و پایان دادن به دخالت نظامی در سوریه و توقف کامل برنامه‌های هسته‌یی و موشکی خود پاسخ ندهد ادامه خواهد یافت.

 

مایک پمپئو گفت: این تحریمها بخشی از کارزاری است که هدفش جلوگیری از دسترسی رژیم ایران به منابعی است که آنها را برای گسترش مرگ و تخریب در سراسر جهان بکار می‌گیرد.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که نام ۷۰۰شخص و نهاد ایرانی در جریان تحریمهای جدید به فهرست تحریم شدگان اضافه خواهد شد.

 

تحریمهای جدید واشنگتن بخشهای کشتیرانی، مالی و انرژی رژیم ایران را شامل می‌شود. این تحریمها دومین رشته تحریم‌هایی خواهد بود که از زمان خروج آمریکا از توافق هسته‌یی با رژیم ایران به اجرا در می‌آیند.

دور اول تحریم‌ها، که ۱۵ مرداد بازگردانده شدند، دسترسی رژیم ایران به دلار، فلزات گرانبها، فولاد و آلومینیوم، و صنعت خودروسازی را شامل می‌شد.

 

استیون منوچین، به رسانه‌ها گفت دولت آمریکا قصد دارد ارتباط رژیم ایران را با نظام بانکی سوئیفت قطع کند. به‌گفته وی سامانه خدمات رسانی مالی سوئیفت در صورتی که به نهادهای مالی تحریم شده از سوی واشنگتن خدماتی ارائه دهد مورد تحریم آمریکا قرار خواهد گرفت.

او اظهار داشت: «سوئیفت تفاوتی با دیگر مجموعه‌ها ندارد.»

 

به گزارش رسانه‌ها بر اساس تحریمهای جدید کشورهایی که واردات نفت از ایران را متوقف نکنند و همچنین شرکتهایی که به داد و ستد به نهادهای تحریم شده ایرانی ادامه بدهند تحریم خواهند شد.

 

توئیتر کاخ سفید ۲ نوامبر ۲۰۱۸:
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا همه تحریمهایی که بواسطه توافقنامه غیرقابل قبول برجام برداشته شده بودند را مجدد اعمال می‌کند. آمریکا سخت‌ترین تحریمهای تاریخ را بر علیه رژیم ایران اعمال می‌کند که بسیاری از بخشهای حیاتی این رژیم فاسد را هدف قرار می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9aa9763a-09a5-4d4d-b15e-ee616ab0ad0c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات