728 x 90

معاهده با رژیم ایران: به زانو درآمدن و یا شر ضروری؟

پارلمان بلژیک
پارلمان بلژیک

معاهده با رژیم ایران: به زانو در آمدن و یا شر ضروری؟

دریا صفایی نماینده پارلمان بلژیک: دولت بلژیک با این قرارداد به اسدی تروریست امکان بازگشت را می‌دهد تا بتواند در ایران آزاد شود

 

تلویزیون وی آر تی -۱۶تیر ۱۴۰۱

تلویزیون وی آر تی در یک برنامه گزارش و مناظره درباره معاهده ننگین دولت بلژیک با رژیم آخوندی برای آزادی دیپلمات تروریست رژیم گفت امروز در پارلمان موضوع معاهده بحث برانگیز روی میز قرار داشت. این توافق این امکان را می‌دهد که بلژیکی‌هایی که در ایران زندانی هستند باز پس گرفته شوند اما می‌بایست که به رژیم ایران یک تروریست را تحویل بدهیم. این یک مبادله ویژه و حساس است.

تلویزیون وی آر تی سپس به گفتگو با خانم دریا صفایی نماینده پارلمان بلژیک درباره این معاهده پرداخت خانم صفایی درباره علت مخالفتش با این لایحه گفت:

دریا صفایی می‌گوید: در اینجا موضوع یک تروریست است که توسط سیستم قضایی ما محکوم شده. فردی به نام اسدالله اسدی که در ضمن یک دیپلمات رژیم ایران بوده که در نزد ما اینجا در سال۲۰۱۸ یک حمله با بمب را طراحی کرده بودخوشبختانه حمله خنثی شد. قضاییه ما او را به ۲۰سال زندان محکوم کرد. حال دولت ما با این قرارداد؟ به اسدی تروریست امکان تهیه یک بلیط بازگشت را می‌دهد توجه شود که موضوع یک تروریست است تا بتواند در ایران آزاد شود. چرا که در ایران بی‌شک حتی یک روز هم در زندان نخواهد بود.

طبعا که من برایم وضعیت پروفسور جلالی و آقای ون ده کاستیه اهمیت دارد ولی اصلاً اینها در این توافق در برگرفته نمی‌شوند. پروفسور جلالی تابعیت بلژیکی ندارد و این معاهده مربوط به بلژیکی‌ها است. از طرف دیگر آقای ون ده کاستیه حتی هنوز دارای محکومیت مشخصی نیست و وقتی که محکومیت مشخصی ندارد واجد شرایط در رابطه با این معاهده نیست پس موضوع فقط این است که رژیم ایران دستور داده است که اسدی تروریست می‌بایست بازگردانده شود و ما گوییم بایست برای این موضوع به زانو در بیاییم. (تلویزیون وی آر تی - گفتگو با دریا صفایی: ۱۶تیر)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30980d13-f8fc-4ba6-8902-3ccbdee32357"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات