728 x 90

شورای امنیت سازمان ملل امروز پس از حمله اسراییل به رفح جلسه اضطراری برگزار خواهد کرد

شورای امنیت ملل متحد
شورای امنیت ملل متحد

شورای امنیت سازمان ملل امروز پس از حمله اسراییل به رفح جلسه اضطراری برگزار خواهد کرد.
رویترز روز سه‌شنبه ۸خرداد نوشت: به‌گفته یک دیپلمات سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل امروز یک جلسه اضطراری برای بررسی حمله هوایی مرگبار اسراییل به اردوگاه چادری آوارگان در شهر رفح در جنوب غزه در روز یکشنبه برگزار خواهد کرد. این دیپلمات گفت که این جلسه از سوی الجزایر درخواست شده است. این دیپلمات گفت: شورای امنیت بعدازظهر سه‌شنبه ساعت ۱۵:۳۰ بعدازظهر گفتگوهای خصوصی خواهد داشت.


آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه محکومیت شدیدی صادر کرد. گوترز در شبکه ایکس گفت: «من اقدامات اسراییل را که منجر به کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی بی‌گناهی شد که فقط به‌دنبال پناه گرفتن از این درگیری مرگبار بودند، محکوم می‌کنم. وی افزود: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد. این وحشت باید متوقف شود.

خبرگزاری فلسطینی وفا می‌گوید بمباران شبانه اسراییل در غزه شش کشته بر جای گذاشت.

خبرگزاری فلسطینی وفا بامداد سه‌شنبه به‌نقل از منابع پزشکی در غزه گزارش داد بمبارانهای اسراییل در مناطق مختلف غزه دست‌کم شش کشته و چندین زخمی بر جای گذاشت.

وفا گفت: حمله اسراییل به خانه‌یی در محله دراج شهر غزه دست‌کم دو کشته و زخمی بر جای گذاشت.

 

خبرگزاری رویترز در گزارش دیگری نوشت: سه هفته پس از عملیات زمینی در شهر جنوبی نوار غزه که مورد بررسی دقیق مصر و ایالات متحده قرار گرفته است، شاهدان به رویترز گفتند که چندین تانک اسراییلی روز سه‌شنبه به مرکز رفح رسیدند.
شاهدان گفتند که تانکها در نزدیکی مسجد العوده، یکی از مکانهای دیدنی مرکز رفح، مشاهده شدند.

ارتش اسراییل بلافاصله در مورد آن اظهارنظر نکرد و گفت که بعداً بیانیه‌یی در مورد عملیات رفح صادر خواهد کرد.

 

رویترز نوشت: کامرون وزیر امور خارجه انگلستان گفت: تحقیقات ارتش اسراییل پس از حملات هوایی به رفح باید سریع، جامع و شفاف باشد.
شاهدان به رویترز گفتند تانکهای اسراییلی به مرکز شهر رفح رسیدند.
کامرون می‌گوید ارتش اسراییل باید تحقیقات سریعی را در مورد حملات هوایی رفح آغاز کند.
دیوید کامرون وزیر امور خارجه بریتانیا روز سه‌شنبه گفت تحقیقات نیروهای دفاعی اسراییل در مورد حملات هوایی رفح باید سریع، جامع و شفاف باشد و دوباره خواستار توقف درگیری شد.

کامرون در شبکه X گفت: صحنه‌های بسیار ناراحت‌کننده پس از حملات هوایی آخر هفته در رفح. تحقیقات ارتش اسراییل باید سریع، جامع و شفاف باشد. ما به یک توافق فوری برای خارج کردن گروگانها و کمک به داخل، با وقفه در نبرد نیاز داریم تا بتوانیم برای یک آتش‌بس پایدار بلندمدت کار کنیم».

 

رویتر در گزارشی از آن‌روا افزود: آن‌روا UNRWA می‌گوید حدود یک میلیون نفر در ۳هفته گذشته از رفح گریخته‌اند.

آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آن‌روا) روز سه‌شنبه اعلام کرد که در سه هفته گذشته حدود یک میلیون نفر از شهر رفح غزه گریخته‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4894912-d256-43d4-abec-b3cccb8c53f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات