728 x 90

مدیر دیدبان سازمان ملل: نشست اضطراری در مورد ایران برای اولین بار در تاریخ توسط شورای حقوق‌بشر

هیلل نوئر مدیر دیدبان سازمان ملل
هیلل نوئر مدیر دیدبان سازمان ملل

هیلل نوئر مدیر دیدبان سازمان ملل، روز یکشنبه ۲۲آبان درباره نشست اضطراری شورای حقوق‌بشر درباره نقض حقوق‌بشر در ایران نوشت:
«فوری- شورای حقوق‌بشر سازمان ملل برای اولین بار در تاریخ، نشستی اضطراری در مورد ایران برگزار می‌کند. ما خواستار ایجاد یک کمیسیون بین‌المللی تحقیق و درخواست رسمی برای اخراج جمهوری اسلامی از نهاد عالی حقوق زنان سازمان ملل هستیم».

 

 

روز جمعه ۲۰آبان ۱۴۰۱ کارشناسان و گزارشگران ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل متحد، بیانیه مشترکی در مورد سرکوب تظاهرات در ایران صادر کردند و به شورای حقوق‌بشر فراخوان دادند که برای رسیدگی به سرکوب خشونت‌بار تظاهر کنندگان و تهدید به مجازات اعدام جلسه ویژه‌یی برگزار کند. کارشناسان هم‌چنین گفتند در پانزدهم آبان، ۲۲۷نماینده مجلس این رژیم، در حرکتی که نقض آشکار تفکیک قوای سه‌گانه است، از قوه قضاییه خواستند با افرادی که در جریان اعتراضات دستگیر شده‌اند قاطعانه برخورد کند و مجازاتهای اعدام را اجرا کند. در بیانیه مشترک گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد آمده است: ما خواستار توقف استفاده از مجازات اعدام به‌عنوان ابزاری برای سرکوب اعتراضات هستیم. همه معترضانی که تنها به‌دلیل استفاده از حقوق مشروع خود برای آزادی عقیده و بیان، تجمع کرده و خودسرانه دستگیر شده‌اند، فوراً باید آزاد شوند... ما مجدداً از شورای حقوق‌بشر ملل متحد درخواست می‌کنیم اقدامات لازم را برای برگزاری یک نشست ویژه درباره وضعیت ایران و ایجاد یک مکانیسم تحقیقاتی بین‌المللی برای تضمین حسابرسی از رژیم ایران و پایان دادن به مصونیت مداوم از نقض شدید حقوق‌بشر انجام دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39dba8d1-973a-4ca6-a46e-353c40b34dd3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات