728 x 90

محکومیت اعدام سه جوان کرد و حمله موشکی رژیم ایران توسط ائتلاف ملی سوریه

ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه
ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه

رژیم جنایتکار حاکم بر ایران حوالی ساعت ۱۰صبح روز ۱۷شهریور۹۷ با موشک مقرهای احزاب کردی را در اقلیم کردستان عراق مورد تهاجم قرار داد و تعدادی را شهید و مجروح کرد.

همزمان با این جنایت ضدانسانی، رژیم اعلام کرد زندانیان سیاسی کرد، زانیار و لقمان مرادی و رامین حسین پناهی را اعدام کرده است.

ائتلاف ملی نیروهای انقلابی و مخالف سوریه با صدور یک بیانیه مطبوعاتی این جنایت را محکوم کرد.

 

در قسمتهایی از این بیانیه آمده است:

ائتلاف ملی نیروهای انقلابی و مخالف سوریه جنایات و اعدام های رژیم ایران علیه مخالفان ایرانی را که خواهان حقوقشان بوده و برای آزادی مبارزه می‌کنند محکوم می‌کند.

به‌ویژه‌ این‌که این رژیم با توپ‌باران مقرات حزب دموکرات کردستان در کردستان عراق دهها شهروند را به‌قتل رسانده و مردم را آواره کرده و فعالان صلح‌جو را نیز اعدام کرده است.

این جنایات بخشی از سیاست‌های رژیم ایران است که هدفش گسترش تروریسم مبتنی بر خصومت با مردم این منطقه از جمله مردم ایران است.

رژیم ایران به‌دنبال ایجاد بحران و استفاده از تروریسم برای سرکوب آزادیها و کشتار مخالفان تنها با هدف حفظ انحصار قدرت و ثروت در این کشور است....

 

فراخوان به اقدامات شجاعانه علیه رژیم ایران

ائتلاف ملی نیروهای انقلابی و مخالف سوریه در پایان بیانیه خود نسبت به سیاست‌های رژیم ایران در منطقه که فاجعه آفرین است هشدار داده و بر ضرورت مهار و توقف این سیاست‌ها تأکید می‌کند. این ائتلاف خواهان آن شده که با اقدامات شجاعانه و طرحهای سازمان‌یافته برای نجات منطقه و مردم ایران شامل کرد و بلوچ و آذری و سایر ایرانیان و برای تضمین حقوق فرهنگی و قانونی و انسانی آنها می‌بایست اقدامات شجاعانه و سازمان‌یافته‌ای را انجام داد.

 

موضعگیری مریم رجوی

خانم مریم رجوی اعدام جنایتکارانه سه مبارز کرد و حملات موشکی به مقرهای حزب دموکرات کردستان ایران و حزب دموکرات کردستان توسط حکومت پلید آخوندی را قویاً محکوم کرد و آنها را جنایت علیه بشریت خواند و خواستار رسیدگی شورای امنیت ملل ‌متحد گردید

خانم رجوی با درود به شهیدان و تسلیت به حزب دموکرات کردستان ایران و حزب دموکرات کردستان و همرزمان و بستگان جان‌باختگان و مبارزان اعدام شده، بهبود مجروحان حملات جنایتکارانه را مسئلت کرد.

 

خانم رجوی با فراخواندن مردم کردستان و سراسر ایران به اعتراض و قیام افزود: رژیم ضدبشری آخوندی می‌خواهد با سرکوب و اعدام و حملات موشکی، فضای رعب و اختناق ایجاد کند و قیام مردم ایران را خاموش سازد اما این آرزو را به گور خواهد برد.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83355b37-24ca-4328-bb44-ce9a32f8f288"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات