728 x 90

محدودیتها در کشورهای اروپایی کاهش پیدا می‌کنند

کرونا در جهان
کرونا در جهان

در اسپانیا از فردا دوشنبه ۱۵اردیبهشت با کاهش مقررات منع تردد، پوشیدن ماسک در وسایل حمل ونقل عمومی در این کشور مانند اتوبوس و مترو اجباری خواهد شد.

نخست‌وزیر اسپانیا توضیح داد که دولت شش میلیون ماسک، عمدتاً در ورودی شبکه حمل و نقل عمومی، توزیع خواهد کرد و ۷میلیون ماسک دیگر برای توزیع در اختیار مقام‌های محلی خواهد گذشت.

آمار کل مرگ در اسپانیا اکنون ۲۴هزار و ۸۲۴مورد است اما شمار روزانه قربانیان در حال کاهش بوده است.

پدرو سانچر نخست‌وزیر، گفت که اسپانیا اکنون پاداش فداکاری در جریان مقررات منع تردد را درو می‌کند. این مقررات یکی از شدیدترین‌ها در جهان بود. وی خبر از تصویب کمک ۱۶میلیارد یورویی دولت به مقام‌های منطقه‌یی برای مقابله با تبعات اقتصادی این اپیدمی را داد.

لازم به یادآوری است که بالاترین آمار مرگ در اروپا به ایتالیا مربوط می‌شود و پس از آن بریتانیا و اسپانیا قرار دارند.

گفتنی است که ایتالیا روز شنبه ۱۴اردیبهشت، از مرگ ۴۷۴نفر دیگر خبر داد که آماری بالاتر از روزهای اخیر بود اما به‌نوشته روزنامه ریپابلیکا این شامل ۲۸۲ نفری است که در ماه آوریل در جایی غیر از بیمارستانها درگذشته‌اند، و قبلاً در آمارها محسوب نشده بودند.

سایر کشورهای اروپایی هم اقداماتی در رابطه با کاهش محدودیت‌های ترددات را در نظر گرفته‌اند، هر چند مقررات فاصله‌گیری اجتماعی به قوت خود باقیست.

فرانسه روز گذشته اعلام کرد که تدابیر اضطراری ملی که هم‌اکنون برقرار است را تا ۲۴ژوئیه تمدید خواهد کرد. این تدابیر اختیارات ویژه‌یی برای اعمال محدودیتها جهت مقابله با اپیدمی به دولت می‌دهد، با این حال طرح کاهش محدودیتها از روز ۱۱مه به بعد هم‌چنان اجرا خواهد شد.

فروشگاه‌های کوچک در اتریش دو هفته پیش باز شدند اما حالا کلیه فروشگاه‌ها مجوز شروع کار را خواهند داشت. آرایشگاهها هم باز خواهند شد.

بعد از چند هفته، مجارستان برای اولین بار اجازه سفرهای تجاری از سایر کشورها را خواهد داد و در آلمان کلیساها، موزه‌ها و زمینهای بازی کودکان از روز دوشنبه باز خواهد شد.

در انگلستان نیز بوریس جانسون، نخست‌وزیر، روز جمعه گفت که هفته آینده طرحی را برای کاهش مقررات منع تردد اعلام خواهد کرد، البته به‌شرطی که معیارهای مورد نظر هیات مشاوران علمی دولت محقق شده باشد.

در نروژ سینماها از روز ۷مه با ظرفیت ۵۰نفر در هر سالن باز خواهد شد و در جمهوری چک از روز ۱۱مه با ظرفیت ۱۰۰نفر در هر سالن باز خواهد شد.

روز گذشته روسیه گفت که آمار مبتلایان ۹۶۲۳نفر افزایش یافته است که جهش بی‌سابقه دیگری از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در این کشور است. به این ترتیب شمار کل مبتلایان در روسیه از ۱۲۴هزار نفر فراتر می‌رود.

در هند هم مقام‌ها در حال بررسی این موضوع هستند که آیا شمار بی‌سابقه ابتلا که جمعه گزارش شد فقط جهشی موقتی بود یا بخشی از یک روند نگران‌کننده تازه است.

هند تاکنون از ابتلای ۳۷هزار و ۳۳۶نفر و مرگ بیش از ۱۱۰۰نفر در طول این اپیدمی خبر داده است که نسبت به جمعیت ۱.۲ میلیارد نفری این کشور کم است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d47e50c8-fd27-4928-9650-baa54f15cf97"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات