728 x 90

مجمع عمومی ملل متحد طی قطعنامه‌ای دیکتاتوری آخوندی را به خاطر نقض فاحش حقوق بشر محکوم کرد + خانم مریم رجوی

مجمع عمومی ملل متحد
مجمع عمومی ملل متحد

شصت‌وهشتمین قطعنامه ملل‌متحد در محکومیت نقض حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندی در اجلاس مجمع عمومی عالی‌ترین مرجع بین‌المللی به تصویب رسید.

این قطعنامه بر اهمیت تحقیقات درباره موارد نقض جدی حقوق‌بشر از جمله ناپدید شدن اجباری و اعدام‌های فراقانونی و از بین بردن شواهد مربوط به این تخلفات تأکید کرده و خواهان پایان دادن به معافیت از مجازات برای چنین تخلفاتی شده است.

 

خانم مریم رجوی

پرونده چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی این رژیم باید به شورای امنیت ملل‌متحد ارجاع شود.

و خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای در دادگاه بین‌المللی محاکمه شوند.

 

اجلاس مجمع عمومی ملل متحد که عالی‌ترین مرجع بین‌المللی است، شست‌وهشتمین قطعنامه ملل‌متحد در محکومیت دیکتاتوری آخوندی به‌خاطر نقض فاحش حقوق‌بشر را، که قبلاً در کمیته سوم تصویب شده بود، روز پنجشنبه ۲۵آذرماه به تصویب رساند.

قطعنامه مجمع عمومی ملل‌متحد نسبت به تعداد زیاد اعدامها، استفاده گسترده و سیستماتیک از دستگیریها و بازداشتهای خودسرانه هشدار داد.

مجمع عمومی ملل‌متحد نگرانی خود را از محروم کردن عمدی دسترسی زندانیان به درمان و تجهیزات پزشکی کافی، اعمال وحشتناکی که توسط زندانبانان زندان اوین انجام شده، آزار و اذیت، ارعاب و آدم‌ربایی، دستگیری و اعدام مخالفان سیاسی و مدافعان حقوق‌بشر ابراز می‌کند.

قطعنامهٔ مجمع عمومی ملل‌متحد هم‌چنین به دستگیری و بازداشت خودسرانه و شکنجه و سایر رفتارها یا مجازاتهای ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز علیه تظاهر کنندگان و استفاده از شکنجه برای گرفتن اعتراف و موارد مرگ مشکوک در زندان» اشاره کرده است.

قطعنامه با «با تأکید بر اهمیت تحقیقات معتبر، مستقل و بی‌طرفانه در پاسخ به همه موارد نقض جدی حقوق‌بشر، از جمله ناپدید شدن اجباری، اعدام‌های فراقانونی و از بین بردن شواهد مربوط به این تخلفات» خواهان پایان دادن به «معافیت از مجازات برای چنین تخلفاتی» می‌گردد.

 

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ضمن استقبال از تصویب شصت و هشتمین قطعنامهٔ ملل‌متحد درباره نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران گفت: پرونده چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی این رژیم باید به شورای امنیت ملل‌متحد ارجاع، و خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای در دادگاه بین‌المللی محاکمه شوند.

خانم مریم رجوی گفت: این قطعنامه هر چند بخش کوچکی از جنایات فاشیسم دینی حاکم بر ایران را بازتاب می‌کند، اما تردیدی باقی نمی‌گذارد که این رژیم همواره در صدر ناقضان حقوق‌بشر در جهان امروز است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e4428587-67eb-4cf5-a4e6-2d5ed4949f8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات