728 x 90

مایک پمپئو: هدف ما اخراج رژیم ایران از سوریه است

مایک پمپئو- هدف ما اخراج رژیم ایران از سوریه است
مایک پمپئو- هدف ما اخراج رژیم ایران از سوریه است

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ائتلاف جهانی علیه داعش گفت:

هدف ما در سوریه تغییر نکرده است. یک چاره سیاسی هماهنگ با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، برچیدن تمامی نیروهای تحت رهبری رژیم ایران از سوریه، مأموریت ما تزلزل ناپذیر است.

همزمان در سایت وزارت‌خارجه ملاقات وزیر پمپئو با وزیر خارجه فرانسه لودریان این‌گونه منتشر شده است:

 

امروز چهارشنبه ‍۱۷ بهمن ۹۷، وزیر خارجه آمریکا مایکل پمپئو و وزیر خارجه فرانسه ژان ایو لودریان ملاقات کردند برای این‌که تلاشهای جهانی برای جنگ به‌منظور شکست دادن داعش را مورد بحث و گفتگو قرار دهند.

وزیر پمپئو از فرانسه به‌خاطر تلاشهایش برای حسابرسی کردن از رژیم ایران به‌خاطر فعالیت‌های تروریستی آن در اروپا تشکر کرد. آنها ونزوئلا، لیبی و مقابله با رفتار بی‌ثبات کننده روسیه و ارتقاء امنیت انرژی منطقه را نیز مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

پمپئو همچنین روز ۴ بهمن ماه گفت که آمریکا تلاشهای خود را برای فشار بر ایران تشدید کرده و در پی متقاعد کردن متحدان این منطقه می‌باشد که (آمریکا) متعهد به جنگ با داعش با وجود تصمیم اخیر ترامپ در بیرون کشیدن نیروها از سوریه می‌باشد.

 

پمپئو اضافه کرد که این اجلاس در حالی‌که دولت ترامپ به‌دنبال فشار بر تهران می‌باشد شامل نمایندگانی از کشورهای سراسر جهان برای مقابله با نفوذ منطقه‌یی ایران خواهد بود...

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا قبل از ورود به عراق، در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با وزیر خارجه اردن درباره ائتلاف منطقه‌یی علیه رژیم آخوندی گفت: این ائتلاف امروز مؤثر است و فردا مؤثرتر خواهد بود، چرا که یک موضوع تاکتیکی نیست، بلکه مسأله مشترکی بر اساس این آگاهی است که قابل‌ توجه‌ترین تهدید منطقه داعش و رژیم ایران هستند.

 

وی افزود: ما پیگیر کار ادامه‌دار برای مقابله با دخالتهای شرورانه رژیم ایران در منطقه هستیم. اردن با فراخواندن سفیر خود از تهران در سال گذشته در اعتراض به تجاوزات آشکار رژیم ایران به امنیت و حق حاکمیت خود یک موضعگیری قوی کرد. من همچنین مایلم از دولت اردن به‌خاطر کمک به مقابله با تلاش رژیم ایران برای دور زدن تحریمها تقدیر کنم.

 

خبرگزاری بلومبرگ ۲۰ دی ۹۷ نوشت: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا خواهان محدودیتهای جدید علیه رژیم ایران شد. به گزارش خبرگزاری بلومبرگ وی بر موضع دولت آمریکا علیه رژیم ایران تأکید کرد و این رژیم را منبع اصلی بی‌ثباتی در خاورمیانه دانست. بنا‌ به این گزارش مایک پمپئو تأکید کرد که تمرکز ترامپ در خاورمیانه؛ مقابله با رژیم ایران است...وزیر خارجه آمریکا یک طرح ۱۲ماده‌یی را تعیین کرده است که رژیم ایران بایستی قبل از این‌که تحریمها لغو شوند آنها را برآورده کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/72a5701f-6f2e-448a-92da-7da7112617ac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات