728 x 90

ماورای وقاحت؛ «در دنیا واکسن نیست»!

صف سالمندان برای تزریق واکسن در شرایط کرونایی
صف سالمندان برای تزریق واکسن در شرایط کرونایی

آخوند حسن روحانی بار دیگر به دروغ دیگری متوسل شد تا سیاست کلان تلفات کرونایی را پنهان کند.

او مدعی شد در دنیا واکسنی نیست که دولت او یا بخش خصوصی بخرد: «در دنیا واکسن نیست در دنیا اگر واکسن باشد ما خودمان خریدار هستیم ما به چه قیمتی باشد واکسن می‌خریم بخش خصوصی هم برود بخرد ما اصلاً مشکلی نداریم آنها هم بروند بخرند بیاورند» (تلویزیون شبکه خبر ۱۹خرداد ۱۴۰۰).

شیخ شیاد برای توجیه عدم پیشرفت واکسیناسیون به بهانه‌هایی نظیر نقض قرارداد کشورها و تحریم متوسل شد: «خوب حالا ما واکسن خریدیم از یک کشوری آن کشور واکسن ما پول بهش دادیم آورده در فرودگاه قوه قضاییه آنجا از خواب غفلت بیدار شده و یک‌مرتبه جلوی آن را گرفته، حالا ما چه کار بکنیم واکسنی قرار بود حمل بشود به ایران نشد، جلوی آن گرفته شد واکس خریدیم پول آن هم آماده است پرداخت هم کردیم آن کشوری که بنا بود به ما واکسن بدهد یکهو واکسنی که ۳ میلیون دوز بنا بود حمل بشود جلوی آن را گرفت آنجا کواکس ما واکسن خریدیم رفتیم پول بدهیم تحریم ما را معطل کرده نوبت ما عقب‌افتاده وقتی می‌گوییم واکسن همه را بگوییم!».

 

در حالی شیخ دروغگو مدعی است که دردنیا واکسن نیست که اخیراً ۷کشور صنعتی جهان معروف به گروه ۷ در لندن اعلام کردند یک میلیارد دوز واکسن برای جهان تعهد می‌دهند (آسوشیتدپرس ۱۱ژوئن ۲۰۲۱).

قبلا نیز کشورهای غربی حاضر به فروش واکسن به ایران بودند، اما خامنه‌ای با فتوای دجالگرانه‌اش خرید واکسن از این کشورها را ممنوع کرد و دولت روحانی هم ضمن تمکین به این فتوای دجالگرانه، بهانه دیگری برای نخریدن واکسن مطرح کرد، بهانه تحریم‌های آمریکا است هم‌چنانکه در حال حاضر نیز شیخ دروغگو در صحبت‌های روز ۱۹خرداد بر آن اصرار کرد.

این دروغ روحانی و دولتش در حالی است که از همان روز اول که تحریم‌ها برقرار شدند، مقامات دولت آمریکا بارها اعلام کردند تحریم شامل غذا، دارو و سایر اقلام انسان‌دوستانه نمی‌شود.

 

هم‌چنین مقامات آمریکایی در جریان بحران کرونا نیز اعلام کردند ممنوعیت و محدودیتی برای خرید واکسن از طرف رژیم ایران وجود ندارد و دولت کنونی آمریکا نیز همین سیاست را اجرا می‌کند.

بنابراین علت کمبود واکسن در ایران به‌دلیل کمبود واکسن در دنیا و یا تحریم آمریکا نیست، بلکه مسأله اصلی این است که حاکمیت آخوندی و دولت ضدمردمی قصد دارند تا آنجا که می‌توانند با سیاست کلان تلفات با خیزش مردم مقابله کنند.

روزنامه آرمان وابسته به باند روحانی با عنوان «شکست برنامه واکسیانسیون؟» نوشت: «تعدادی از شرکت‌های معتبر اروپایی مستقر در کشورهایی مثل آلمان و حتی شرکت‌های ایرانی واردکننده دارو و واکسن طی نامه‌نگاری با دولت و وزارت بهداشت و درمان آمادگی خود را برای واردات واکسنهای معتبر و برند دنیا به ایران اعلام داشته‌اند و بر واردات مرحله اول واکسن به کشور تا ۱۰میلیون دوز و به قیمت ۱۰ تا ۱۳دلار برای هر دوز واکسن در مدت زمان یک هفته تأکید داشته‌اند. به‌رغم اعلام آمادگی شرکت‌های خارجی و داخلی برای واردات واکسن به کشور وزارت بهداشت و درمان هزینه‌های ورود واکسن به کشور را غیرواقعی خوانده و مجوز واردات واکسنهای برند و معتبر خارجی به کشور را صادر نمی‌کند» (آرمان ۱۸خرداد ۱۴۰۰).

 

دلیل این‌که وزرات بهداشت مجوز واردات برند و معتبر واکسن خارجی به کشور را صادر نمی‌کند بسیار روشن است.

اضافه بر دلیل سیاست گرفتن کلان تلفات کرونایی از مردم، دلیل دیگر این است که ستاد اجرایی خمینی ملعون وابسته به بیت خامنه‌ای در نظر دارد با ساختن واکسن غیرمعتبری به نام برکت، کلان منافعی به جیب بزند و وعده سرخرمن داده که طی ماه‌های آینده این واکسن به مرحله بهره‌برداری عمومی می‌رسد.

این وعده سرخرمن در حالی است که در شرایط کنونی رسانه‌ها و کارشناسان حکومتی به‌دلیل کمبود واکسن از شکست برنامه واکسیناسیون خبرمی‌دهند.

محمدرضا محبوب‌فر یکی از کارشناسان حکومتی اعلام کرد: «در روزهای گذشته بسیاری از کسانی که بنا به نوبت‌شان باید دز دوم واکسن را دریافت می‌کردند، به مراکز اعلام شده مراجعه کردند، اما شنیدند که واکسن موجود نیست. واکسیناسیون نوبت دوم در کشور تا اطلاع ثانوی به تأخیر افتاده، خبری که شکست برنامه واکسیناسیون کرونا در ایران را برملا می‌کند» (آرمان ۱۸خرداد ۱۴۰۰).

 

شکست پروژهٔ واکسیناسیون در حالی است که پیک پنجم کرونا جنوب و تا حدودی غرب کشور را فراگرفته، و هم‌چنان آمار مرگ و میر کرونایی بالا است و بر اساس آمار کوچک نمایی شده رژیم، هم‌چنان ۳ رقمی است.

شروین شکوهی، عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «به‌زودی پیک پنجم کرونا هم خواهد آمد. ویروس با سویه‌ای جدید حال یا هندی یا آفریقای جنوبی بیشتر شده است» (سایت شفقنا ۲۱خرداد ۱۴۰۰).

آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت نشان می‌دهد آمار مبتلایان به کرونا دوباره صعودی شده و این می‌تواند زنگ خطر ورود به موج پنجم بیماری باشد» (خبرگزاری مهر ۲۱ خرداد۱۴۰۰).

در حالی که در ایران تحت حاکمیت آخوندها تنها ۳ و هفت دهم درصد از مردم واکسینه شده‌اند، اردن ۲۲درصد، آذربایجان ۲۵درصد، ترکیه ۳۶درصد، عربستان ۴۴درصد، قطر ۹۲درصد و امارات ۱۰۰درصد شهروندانشان را واکسینه کرده‌اند. چگونه برای این کشورها در بازار واکسن یافت می‌شود اما برای رژیم خیر؟!

 

بنابراین آخوند روحانی دروغ می‌گوید که واکسنی برای خرید نیست، کشورهای منطقه با خرید واکسن از همین بازاری که آخوند روحانی از آن صحبت می‌کند، پروژهٔ واکسینه کردن مردم‌شان را پیش برده‌اند.

سیاست ضدمردمی و ضدانسانی رژیم در رابطه با رها کردن مردم در دام کرونا در حالی است که سردمداران و مقامات بالایی حاکمیت از جمله خامنه‌ای، روحانی و رئیسی و... از بهترین واکسن‌هایی که خامنه‌ای ممنوعیت آنها را اعلام کرد تزریق کرد‌ه‌اند.

اما رژیم به این گمان باطل که مردم را در دام کرونا زمینگیر کند و از قیام و خیزش بازدارد از واکسیناسیون عمومی سر باز می‌زند.

تبعات واکسینه نشدن مردم تنها مرگ و میر و مشکلات جسمی ناشی از بیماری کرونا نیست، بلکه سیاست ضدمردمی حاکمیت در زمینه عدم مقابله جدی با بیماری، باعث گسترش مشکلات اقتصادی، اجتماعی و حتی روانی در میان مردم شده است. این مشکلات آن‌چنان حاد است که تا آنجا که رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی نسبت به این وضعیت ابراز نگرانی می‌کنند و هشدار می‌دهند.

 

در این رابطه روزنامه حکومتی همدلی نوشت: «در حالی‌که روزهای اول شیوع این ویروس مردم شهر به‌واسطه ترسی که از بیماری کووید۱۹ داشتند خانه‌نشینی را ترجیح دادند، این کودکان کار بودند که هم‌چنان پشت چراغ‌های قرمز و البته این‌بار خالی از ترافیک منتظر روزیِ خود بر روی جدول‌های خیابان نشستند، خیابان برای کودکانِ رها شده و گاهی تنها، منبعی غنی از آسیب‌های احتمالی است که هر لحظه آنها را تهدید می‌کند» (همدلی ۲۲خرداد ۱۴۰۰).

در زمینه تاثیر کرونا در افزایش بحرانهای اجتماعی روزنامه آرمان نوشت: «کرونا یکی از یکی از عوامل بستر‌ساز به حساب می‌آید که که آستانه تحمل جامعه را کاهش داده است».

این روزنامه وابسته به باند روحانی در زمینه تاثیر بحران کرونا بر رفتار مردم نوشت: «قبل از شیوع کرونا در ایران، کارشناسان از سونامی آسیب‌های روحی و روانی ابراز نگرانی می‌کردند؛ اما کرونا که شیوع پیدا کرد آسیب‌های اجتماعی به اوج خود رسید» (آرمان ۲۲خرداد ۱۴۰۰).

واقعیت این است که بخش عمده مشکلات اجتماعی و روانی ناشی از کرونا به‌دلیل عدم رسیدگی حاکمیت به معیشت مردم است.

این در شرایطی است که بسیاری از کشورهای درگیر بحران کرونا، مشکلات اقتصادی مردم خود را به‌صورت کمک بلاعوض اقتصادی حل کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/087033bd-da66-49f6-a22c-60fee91620c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات