728 x 90

«ما زن و مرد جنگیم، بجنگ تا بجنگیم»

سخن روز
سخن روز

«ما با قطره قطره اشک‌های شما گریستیم، با فریادهای شما فریاد شدیم و با داغ شما سوختیم اما هزاران بار مصمم‌تر شدیم و نخواهیم گذاشت که قطره‌یی از خون جوانان این سرزمین پایمال شود. قیام۱۴۰۲ محصول و نتیجهٔ بهای سنگینی است که در بیش از ۵دهه، پاک‌ترین فرزندان این سرزمین در شکنجه‌گاه‌های شاه و شیخ در زیر رگبارهای گلوله، برای «نه» گفتن به‌ دیکتاتوری و برای «آری» به‌ آزادی پرداخت کردند».

این صدای فرزند یکی از شهیدان سربه‌دار قتل‌عام ۶۷ است که از طرف «هیأت جوامع جوانان ایرانی هوادار مقاومت» روز جمعه ۲۴شهریور در کنفرانس بروکسل سخنرانی کرد. ساعتی بعد ایرانیان شریف و آزاده با شعار «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیرخاک»، «می‌جنگیم، می‌میریم، ایرانو پس‌می‌گیریم» و «ما زن و مرد جنگیم، بجنگ تا بجنگیم» عزم‌شان را برای «جنگ» و «آزادی» به‌نمایش گذاشتند.

هموطنان آزاد در صفوف انبوه تظاهرات سالگرد قیام در بروکسل در شمار همان کسانی هستند که با داغ مادران شهیدان سوختند، در فریادهای قیام‌آفرینان شعله شدند و در ۵قارهٔ جهان، قرار از کف جلادان خون‌آشام ربودند؛ کسانی که ساعت‌ها و روزها و ماه‌ها در دمای ۱۵درجه زیر صفر مقابل دادگاه دژخیم فریاد زدند و سال‌ها در گرما و سرما لباس تحصن پوشیدند، برای تجارت و تحصیل و زندگی بهتر به‌ اروپا نیامدند. اینها همان یاران شورشگری هستند که نوروز امسال، هم‌زمان با اجلاس وزیران خارجهٔ اتحادیه اروپا در بروکسل، از ۵قارهٔ جهان خودشان را به‌ بروکسل رساندند و با شعار «به‌ مماشات پایان دهید»، سفره‌های هفت‌سین‌شان را در کف همین خیابان‌های بروکسل پهن کردند.

در آستانهٔ حلول سال نو خانم مریم رجوی در پیامی به‌ تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل گفت:

«شما که به‌ پیروی از قیام‌آفرینان که خیابان‌ها را میدان رزم خود کرده‌اند، امروز خیابان‌های بروکسل مرکز اروپا را محل جشن و رزم و قیام خود کرده‌اید. چه رسم زیبایی خلق کردید که برای سراسر سال پیش رو، بهترین الگو برای تمام ایرانیان و برای آزادگانی است که دل در گرو آزادی ایران و صلح و امنیت برای جهان دارند».

خانم رجوی در ادامه با اشاره به‌ اجلاس وزیران خارجهٔ اتحادیهٔ اروپا که در همان زمان در بروکسل برگزار می‌شد افزود: «شما سال جدید را با اعتراض و شورش علیه رژیم جنایتکار خامنه‌ای آغاز کرده‌اید و گردآمده‌اید تا اراده مردم ایران برای واداشتن اتحادیه اروپا به‌ نام‌گذاری سپاه پاسداران جرار خامنه‌ای در لیست تروریستی را به‌کرسی بنشانید».

و اینک ۶ماه پس از آن خروش ایرانیان در بروکسل، به‌ گرامیداشت سالگرد قیام ایران رسیدیم و باز هم طنین فریاد «ما زن و مرد جنگیم، بجنگ تا بجنگیم» در خیابان‌های بروکسل!

خروش توفنده‌یی که خواست‌های قیام‌آفرینان در کف خیابان‌های ایران در سال ۱۴۰۱ را طنین‌افکن ساخت و نشان داد که عزم و رزم مردم ایران و کانون‌ها و جوانان شورشگر برای قیام تا پیروزی سر بازایستادن ندارد. نیروهای انقلاب دموکراتیک مردم ایران به خلیفه درمانده ارتجاع و همدستان استعماری آن اجازه سرقت و تخریب و سرکوب قیام‌ها را نمی‌دهند و تا سرنگونی دیکتاتوری دینی و استقرار جمهوری دموکراتیک در ایران آزاد و مستقل فردا از پا نمی‌نشینند.

چنین بود که در سالگرد قیام در بروکسل، پرچم‌ها، پلاکاردها و نمادهای برافراشته شانه‌به‌شانه به‌هم پیوستند و ایرانیان، همدل و همصدا با جوانان و شورشگران در ایران، با تکرار شعارهای «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیرخاک»، و «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر» خواسته‌ها و مطالبات اصلی مردم را به‌گوش جهانیان رساندند.

روزنامهٔ لالیبر بلژیک در گزارشی از تظاهرات روز جمعه ایرانیان آزاده در بروکسل نوشت: «چندین هزار نفر روز جمعه در بروکسل سالگرد اعتراضات سراسری سال گذشته ایران را گرامی داشتند. شرکت‌کنندگان در تظاهرات و گردهمایی بروکسل بر خواسته‌های جنبش اعتراضی برای پایان دادن به‌ رژیم مذهبی حاکم بر ایران و استقرار یک جمهوری بر مبنای برنامه مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت، تأکید کردند».

خبرگزاری ئی.یو ریپورتر بلژیک نیز در گزارشی از تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل نوشت: «مریم رجوی، روز جمعه خطاب به‌هزاران نماینده ایرانی در اروپا، گفت که همه نشانه‌ها حاکی از پایان حکومت دینی حاکم است. به‌گفته رجوی، این قیام پتانسیل سقوط رژیم را برجسته کرد و مردم ایران را با پشتوانه ۴دهه مقاومت سازماندهی شده در آستانه عصر جدیدی در تاریخ خود قرار داد...».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93683a33-4c8b-4110-bf08-af828a68c1ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات