728 x 90

لهستان تمام جت‌های جنگنده میگ-۲۹ خود را در اختیار آمریکا قرار می‌دهد

وزارت امور خارجه لهستان
وزارت امور خارجه لهستان

لهستان اعلام کرد که تمام جت‌های جنگنده میگ-۲۹ خود را فوراً و بدون هیچ هزینه‌ای به آمریکا اعزام می‌کند و ظاهراً موافقت شده است که این هواپیماها توسط ارتش اوکراین استفاده شوند.

وزارت‌خارجه لهستان روز سه‌شنبه ۱۷اسفند در بیانیه‌یی اعلام کرد که لهستان آماده تحویل این جتها به پایگاه هوایی رامشتاین آمریکا در آلمان است.

دولت لهستان گفته است در مقابل اینکار از آمریکا می‌خواهد که هواپیماهای خود را با توانایی‌های عملیاتی مشابه در اختیار دولت این کشور قرار دهد. لهستان از سایر کشورهای عضو ناتو خواسته اقدامی مشابه انجام دهند.

بنا بر گزارشها، واشنگتن در حال بررسی تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ به لهستان در ازای جت‌های میگ-۲۹ یاد شده است. خلبانان اوکراینی برای پرواز با هواپیماهای جنگنده دوران شوروی آموزش دیده‌اند.

بر اساس برخی گزارشها این کار باعث می‌شود لهستان بتواند بدون درگیر شدن در انتقال مستقیم این میگ‌ها از مرز خود به اوکراین، از طریق آمریکا آنها را به اوکراین برساند و به مقاومت نیروهای کی‌یف کمک کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8ac75ab-41ce-429a-a154-126909dd7f65"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات