728 x 90

لایحه ۱۳سناتور جمهوریخواه آمریکا علیه لغو هرگونه تحریم رژیم ایران

سنای آمریکا
سنای آمریکا

سناتور تد کروز قانونی برای ممنوعیت کاهش تحریم‌ها در مورد فعالیت‌های هسته‌یی ایران از سوی دولت ارائه می‌کند.

سایت سناتور تد کروز روز ۲۶ اسفند در مطلبی نوشت: سناتور آمریکایی تد کروز (جمهوریخواه از تگزاس)، عضو کمیته روابط خارجی سنا، امروز قانونی را برای منع دولت بایدن از کاهش تحریم‌های کنگره که همکاری در مورد برنامه هسته‌یی ایران را منع می‌کند، که در اصل بر اساس برنامه جامع مشترک صادر شده بود، ارائه کرد.

این لایحه از سوی سناتورها، تام کاتن، کاسیدی، کرامر، ارنست، بران، روبیو، ریک اسکات، هوون، تیلیس، بلک‌بورن، هگرتی و اینهوف، مشترکاًً حمایت شد.

ماه گذشته، دولت بایدن به کنگره اطلاع داد که به ایران و شرکای بین‌المللی‌اش از جمله روسیه، معافیتی برای هفت فعالیت هسته‌یی غیرنظامی که ایران برای ساخت برنامه هسته‌یی خود استفاده می‌کند، اعطا کرده است. سناتور کروز برای لغو این معافیتها مبارزه کرده بود و دولت ترامپ این کار را در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ انجام داده بود.

این هفته دولت بایدن تأیید کرد که معافیتها به روسیه اجازه می‌دهد تا پروژه‌هایی به ارزش ۱۰میلیارد دلار با ایران به انجام برساند.

سناتور کروز هنگام معرفی این قانون گفت:

«دولت بایدن تحریم‌ها را از هم می‌پاشد و به‌دنبال دستیابی به یک توافق جدید با رژیم ایران است که حتی ضعیف‌تر از توافق هسته‌یی فاجعه‌بار اولیه اوباما و ایران است. دولت بایدن آن‌قدر به توافق خود متعهد است که مایل است ایران را به یک مشتری هسته‌یی برای پوتین تبدیل کند، از جمله کاری که بالغ بر ۱۰میلیارد دلار به ماشین جنگی وی کمک می‌رساند.

به همین دلیل است که من قانونی را ارائه کرده‌ام تا دولت بایدن را از صدور معافیت‌های غیرنظامی هسته‌یی که به روسیه اجازه می‌دهد برنامه هسته‌یی ایران را توسعه دهد، متوقف کند. [خامنه‌ای] از این معافیت‌های هسته‌یی غیرنظامی برای تقویت برنامه هسته‌یی ایران با بیان تمایلی که فرجام آن توسعه سلاحهای هسته‌یی برای تخریب آمریکا و متحدان ما است، سوء استفاده می‌کند. پرزیدنت ترامپ به حق به این معافیتها پایان داد و اکنون دولت بایدن آنها را احیا می‌کند. این غیرمنطقی است و کنگره باید جلوی آن را بگیرد».

 

سایت واشنگتن فری بیکن روز ۲۶ اسفند نوشت: ۱۳تن از اعضای سنای آمریکا از حزب جمهوریخواه با ارائه لایحه‌یی که در واشنگتن فری‌بیکن منتشر شده است دولت بایدن را از لغو هر گونه تحریم رژیم ایران که بتواند به ماشین جنگی روسیه کمک کند منع می‌کند. این لایحه که به ابتکار سناتور تد کروز ارائه شده است به قرارداد ۱۰میلیارد دلاری روسیه و رژیم ایران برای ساخت نیروگاه اتمی بوشهر اشاره می‌کند و خواستار ممانعت از آن است.

سناتور تد کروز گفت: این لایحه مانع می‌شود دولت بایدن کنگره را برای صدور معافیتهای تحریمی که به "روسیه اجازه می‌دهد تا برنامه هسته‌یی رژیم ایران را توسعه دهد" دور بزند. رژیم افراطی حاکم بر ایران از این معافیت‌های هسته‌یی برای تقویت برنامه اتمی با هدف توسعه سلاح هسته‌یی سوء‌استفاده می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/72e4d197-691f-40f8-8cc0-12d60d14c045"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات