728 x 90

لاف زدن رئیسی در غربت و عقب‌نشینی‌های ذلت‌بار در پذیرش نفت در برابر غذا

رئیسی جلاد
رئیسی جلاد

لاف زدن رئیسی در غربت و جنگ گرگها در روزنامه جمهوری

(شرط نفت در برابر غذا) پذیرفته می‌شود

اما رئیسی هم‌زمان در هزاران کیلومتر آن‌طرفتر از نظم نوین جهانی

سخن می‌گوید

 

رئیسی جلاد در نیکاراگوئه ۲۴خرداد ۱۴۰۲:

جمهوری اسلامی ایران در مقابل تروریسم ایستادگی کرده و هزینه‌های بسیاری را برای مبارزه با تروریسم و برای صیانت از نه فقط ایران بلکه منطقه هزینه‌های بسیاری را پرداخت کرده قهرمان مبارزه با تروریسم شهید حاج قاسم سلیمانی به دست آمریکایی‌ها ترور می‌شه آیا مردم دنیا باور می‌کنند که شما در کسوت مبارزه با تروریسم قرار دارید؟

دشمن دید که ما در حال پیشرفتیم در همه حوزه‌ها دست به یک فتنه جدید زد اغتشاشات سال گذشته در ایران محصول و اون چیز که دشمنان جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی کردند برای توقف پیشرفت‌های در کشور بسیار گسترده برنامه‌ریزی کرده بودند تصور کردند که می‌توانند جمهوری اسلامی را تکان بدهند غافل از این‌که جمهوری اسلامی نهال نوپا دیگه نیست بلکه یک درخت تناوری است که ثمرات آن بسیار است نه فقط در ایران بلکه در منطقه و جهان و جمهوری اسلامی با این تکانه‌ها تکان نمی‌خورد. امروز بسیاری از ملتها به جمهوری اسلامی عشق می‌ورزند.

 

از سوی دیگر در جنگ گرگها، روزنامه جمهوری اسلامی از باند رقیب، ادعاهای رئیسی در نیکاراگوئه را به عقب‌نشینیهای ذلت‌بار در پذیرش نفت در برابر غذا به‌خاطر آزادسازی پولهای مسدودشده رژیم در عراق برای بالانس و ماستمالی کردن این موضوع ربط داد و با عنوان «این عزت نیست، صدقه التماسی است» نوشت: این‌گونه گرفتن اموال پس از اموال آن هم پس از چند سال، از ذلت پذیرش همین مبلغ کمک بلاعوض دولت زورگوی آمریکا برای هزینه زائران ایرانی و مواد غذایی صادراتی بیشتر است و اگر عرق سرد مرگ را بر عاملان چنین خواریها نمی‌نشاند دست‌کم باید عرق شرم را بر پیشانی آنها بنشاند... چگونه می‌توان از موضع عزت دریافت پولی را پذیرفت که باید آن‌را صدقه التماسی نامید آن هم از کسانی که مدعی هستند و حل مشکلات را به دم تحریم نبسته‌اند.

این روزنامه حکومتی افزود: (شرط نفت در برابر غذا) پذیرفته می‌شود اما رئیسی هم‌زمان در هزاران کیلومتر آن‌طرفتر در حضور رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه از نظم نوین جهانی سخن می‌گوید که: نظم نوین جهانی به نفع مقاومت و ایستادگی به ضرر مستکبرین رقم خواهد خورد. این‌که این نظم چه زمانی به‌همین کشور دوست و برادر عراق می‌رسد پرسشی است که لابد آقایان پاسخی برای آن دارند!

روزنامه جمهوری اسلامی می‌افزاید: درباره آزادسازی کمتر از سه میلیارد دلار از عراق، وزارت‌خارجه عراق تأکید کرد که این پول فقط باید برای هزینه زائران ایرانی و مواد غذایی صادراتی به ایران استفاده شود... انتظار به جایی است که آقایان بیش از این آسیب به نظام نزنند تا به مخمصه پذیرش غیرمستقیم سیاست غیرشرافتمندانه نفت در برابر غذا (دچار نشوند) و از برخی توهمات در سیاست‌های خارجی فاصله بگیرند.

(روزنامه جمهوری اسلامی ۲۵خرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ea0203c-6eb8-47b5-8aa3-0f94b6157551"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات