728 x 90

فیگارو - رژیم ایران از بیم تشدید نارضایتی مردم از قرنطینه کردن خودداری می‌کند

کرونا در ایران
کرونا در ایران

روزنامه فیگارو روز شنبه ۹فروردین ۹۹ نوشت، در حالی که ایران یکی از آسیب‌دیده‌ترین کشورهای جهان در اثر کرونا است، [رژیم] نمی‌داند چگونه این اپیدمی را مهار کند.

فیگارو نوشت: «در ایران نیز پرسنل درمانی قهرمانان عصر نوین به‌شمار می‌روند. مردم با ابیات شعر که یک سنت نوروزی است، آنان را گرامی می‌دارند. اما امسال یکی از این ابیات طنین خاصی پیدا کرده است: "سرخی تو از من، زردی من از تو" به این معنی که "بیماری را از تن من بگیر و سلامتم را باز گردان".

دولت که متهم به سرپوش گذاردن بر ابعاد این فاجعه بهداشتی است که به‌گفته سازمان جهانی بهداشت پنج برابر ارقام رسمی قربانی دارد، به طرز عجیبی هنوز از صدور فرمان حصر کامل خانگی یا قرنطینه برخی مناطق خبری نیست و تنها از ایرانیان "خواسته شده" ترددهایشان را محدود کنند.

 

یک مهندس جوان که از طریق واتس-اپ با او تماس گرفته‌ایم می‌گوید: "دلیل این خودداری دولت خیلی ساده این است که توان و امکانش را ندارد". "چنان‌چه حسن روحانی توقف کامل فعالیت اقتصادی را تحمیل کند، عده بی‌شماری فاقد هر گونه درآمد خواهند شد، لذا بر شدت نارضایتی افزوده شده و ممکن است تظاهراتی روی دهد. این دقیقاً همان چیزی است که مقامات از آن واهمه دارند".

 

رژیم ایران پیش از اپیدمی جاری نیز با انواع تظاهرات اعتراضی مواجه بوده است. در پائیز گذشته بیش از یکصد شهر کشور علیه افزایش ۵۰درصدی بهای بنزین قیام کردند، اما تظاهراتشان در خون سرکوب شد سپس در ماه ژانویه، شمار زیادی از ایرانیان در اعتراض به دروغ‌پردازیهای دولتی برای لاپوشانی نحوه مدیریت ماجرای سقوط بوئینگ اوکرائینی - که کمی پس از پرواز از تهران روی داده و به مرگ ۱۷۶نفر، از جمله تعداد زیادی اشخاص دو تابعیتی، منتهی شده بود، دست به تظاهرات خیابانی زدند.

مهندس یاد شده فوق، هشدار می‌دهد که "دیگ هنوز از غلیان نیافتاده است". به گزارش وزارت بهداری ایران، طی ۲۴ساعت گذشته شمار اشخاص جدید مبتلا به اوج تازه‌یی رسیده و به رقم ۳۰۰۰نفر تنها در یک شبانه روز نزدیک شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa443591-e682-4d63-84a2-d79ec8d5cd97"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات