728 x 90

فعالیت کانونهای شورشی به‌مناسبت ۳۰تیر در شهرهای ایران

شهرهای ایران - فعالیت کانونهای شورشی به مناسبت ۳۰ تیر
شهرهای ایران - فعالیت کانونهای شورشی به مناسبت ۳۰ تیر

کانونهای شورشی در ادامه فعالیتهای خود در شهرهای ایران خاطره پیشوای بزرگ نهضت ملی ایران، دکتر محمد مصدق و شهدای قیام ۳۰تیر۱۳۳۱را گرامی داشتند.

 

شهر ری - ابن‌بابویه

اعضای کانون شورشی ۴۰۰، بر مزار شهدای راه وطن در قیام ۳۰تیر حاضر شده و آن را گل گذاری کردند. اعضای این کانون شورشی، ضمن ادای احترام به دکتر مصدق بزرگ بر این حقیقت که این پیشوای راه آزادی الگوی دموکراسی برای نسل‌های پیاپی است تأکید کردند. بر دسته گلی که اعضای این کانون شورشی بر مزار شهدای ۳۰تیر تقدیم کردند شعار « درود بر مصدق بزرگ و بر شهیدان قیام ۳۰تیر» به چشم می‌خورد.

اعضای کانونهای شورشی، همچنین بر مزار دکتر سید حسین فاطمی، وزیر خارجه دکتر محمد مصدق که بعد از کودتای ننگین ۲۸مرداد دستگیر و توسط مزدوران رژیم سلطنتی به‌شهادت رسید نیز حاضر شده و با گل گذاری بر این مزار پاک ادای احترام کردند.

اهدای دسته گل بر مزار شهدای ۳۰تیر - شهر ری - ابن‌بابویه

 

نصب پوستر و تراکت در تهران

اعضای کانونهای شورشی در نقاط مختلف تهران اقدام به نصب تراکتهای دکتر محمد مصدق کردند. یکی از اعضای کانونهای شورشی در پیام خود گفت: «آلترناتیو ما شورای ملی مقاومت ایران – مرگ بر خامنه‌ای – درود بر ارتش آزادیبخش و تمام کانونهای شورشی در سراسر ایران». شعارهای «۳۰تیر روز تجلی اراده خلق بر ننگ تسلیم – قیام ۳۰تیر مردم ایران گرامی باد – سالروز قیام ملی سی تیر و تأسیس شورای ملی مقاومت گرامی باد – ۳۰تیر ۱۳۳۱روز ایستادگی مصدق بر سر منافع مردم ایران ستودنی است – سرنگونی رژیم آخوندی کانون شورشی و ارتش آزادی می‌خواهد – ۳۰تیر ۱۳۳۱روز تجلی اراده خلق بر ننگ تسلیم » بر تراکتهای پخش شده به چشم می‌خورد.

نصب پوستر و به‌مناسبت ۳۰تیر - تهران

 

نصب پوستر و تراکت در رشت، رامسر و تنکابن

اعضای کانونهای شورشی در رامسر به‌مناسبت ۳۰تیر اقدام به نصب پوستر‌هایی از دکتر محمد مصدق کردند.، در زیر پوسترها جمله‌ای از مسعود رجوی به چشم می‌خورد « مصدق بزرگ همان کسی است که گفت آنجا یی که حق در کار باشد از همه چیز می‌گذرم و هیچ چیز ندارم جز وطنم».

کانونهای شورشی تنکابن نیز با بلند کردن پوستر دکتر محمد مصدق یاد ۳۰تیر را گرامی داشتند. در زیر پوستر شعار مصدق روحت شاد راهت ادامه دارد به چشم می‌خورد.

اعضای یکی از کانونهای شورشی رشت نیز ضمن نصب پوسترهای دکتر محمد مصدق گفت: « گرامی باد سالگرد ۳۰تیر، روز پیروزی نهضت دکتر مصدق بر استبداد، سلام بر شهیدان ۳۰تیر، از دیار میرزا کوچک خان جنگلی». عضو کانون شورشی دیگری از رشت، در خیابان لاهیجان رشت ضمن نصب پوستر‌هایی از دکتر محمد مصدق و مسعود رجوی بر پل عابر پیاده، در پیامش گفت: « پیوند قیام ۳۰تیر و قیام ۹۷برای سرنگونی رژیم غارتگر خمینی و خامنه‌ای – درود بر رجوی، زنده باد آزادی»

فعالیت کانونهای شورشی به‌مناسبت ۳۰تیر در رشت رامسر تنکابن

 

نصب پوستر و تراکت در خرم‌آباد، کهکیلویه و بویر احمد، اندیمشک، شوشتر، گچساران و شوش

اعضای کانون شورشی ۷۳۹خرم‌آباد با نصب پوسترهایی از دکتر محمد مصدق قیام ۳۰تیر را گرامی داشتند و گفتند « مصدق روحت شاد، راهت ادامه دارد».

کانون شورشی دیگری در کهکیلویه و بویر احمد پوستر بزرگی از تصویر دکتر محمد مصدق را در پل عابر پیاده نصب کردند. زیر پوستر نوشته شده بود، ۳۰تیر روز پیروزی نهضت ملی دکتر مصدق بر استبداد.

کانونهای شورشی ۶۷و ۳۹۲نیز با نصب تراکت « ۳۰تیر سالروز تأسیس شورای ملی مقاومت ایران یگانه بدیل دموکراتیک - مریم رجوی: زمامداری مصدق الگوی دموکراسی برای نسل‌های پیاپی است» قیام ۳۰تیر را گرامی داشتند

فعالیت کانونهای شورشی کهکیلویه و بویر احمد- خرم‌آباد اندیمشک شوشتر و گچساران

 

دیوارنویسی و نصب پوستر در مشهد، یزد و شیراز

نصب پوسترهای دکتر محمد مصدق توسط اعضای یکی از کانونهای شورشی در مشهد. اعضای کانون شورشی دیگری در این شهر اقدام به دیوارنویسی شعار« مصدق روحت شاد» و نصب تراکت کردند.

اعضای کانونهای شورشی دیگری در یزد و شیراز نیز با نصب تراکت یا بلند کردن پوسترهای دکتر مصدق فقید، یاد شهدای قیام ۳۰تیر را گرامی داشتند.

دیوارنویسی و نصب پوستر در مشهد و یزد و شیراز

 

دیوارنویسی، نصب پوستر و تراکت در کرج، قم، اصفهان و تبریز

شعار «۳۰تیر روز پیروزی نهضت ملی دکتر مصدق بر استبداد در همه شهرها» در گرامی داشت شهدای این قیام توسط یکی از کانونهای شورشی کرج دیوارنویسی شد. اعضای این کانون شورشی همچنین اقدام به دیوارنویسی سخنان مسعود رجوی با مضمون « ۳۰تیر سالروز پیروزی اراده خلق بر ننگ تسلیم» کردند. دیوارنویسی سخنان مریم رجوی با مضمون «زمامداری مصدق الگوی دموکراسی برای نسلهای پیاپی» و پخش تراکت « ۳۰تیر روز پیروزی اراده خلق بر ننگ تسلیم» نیز از دیگر  فعالیتهای کانونهای شورشی کرج بود که فیلم آن توسط اعضای این کانونها ارسال شده است.

کانونهای شورشی ۴۶۸قم نیز در بلوار پیامبر اعظم قم و همچنین در هنرستان فنی قدس این شهر، و همچنین در نزدیکی کوه خضر، انتهای خیابان جمهوری قم، اقدام به دیوار نویس شعار « مصدق روحت شاد راحت ادامه دارد، تنها آلترناتیو مریم رجوی» کرده فیلم اقدامات خود را ارسال نمودند.

در اصفهان نیز کانونهای شورشی این شهر اقدام به نصب تراکتهایی با مضمون،« ۳۰تیر ۱۳۳۱روز تجلی اراده خلق بر ننگ تسلیم - ۳۰تیر روز پیروزی نهضت ملی دکتر مصدق بر استبداد گرامی باد» کردند.

اعضای یکی از کانونهای شورشی تبریز نیز اقدام به نصب پوسترهایی از دکتر محمد مصدق کردند و در پیامشان گفتند: « پیشوای محصور نهضت ملی دکتر مصدق در سال ۱۳۴۰با اشاره به نهضت آزادیبخش الجزایر نوشت، ملتی هم هست که در راه آزادی و استقلال از همه چیز می‌گذرد، و دیگران نیز اگر علاقه‌یی به وطن دارند باید از همین راه بروند و آن راه را انتخاب کنند، ما کانونهای شورشی به صفت پیشقراولان ارتش آزادیبخش ملی ایران این راه را انتخاب کردیم و این راه را تا سرنگونی آخوندهای ضد مصدق و ضد مردم ادامه می‌دهیم، درود بر ارتش آزادیبخش، درود بر رجوی، مرگ بر خامنه‌ای».

دیوارنویسی و نصب تراکت در کرج و قم و اصفهان و تبریز

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6961c752-1cc4-490c-a91c-b27eec48b2fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات