728 x 90

شکست پروژه‌ٔ «تینا»

جان برکو رئیس و سخنگوی پیشین پارلمان انگلستان
جان برکو رئیس و سخنگوی پیشین پارلمان انگلستان

ارتجاع و استعمار اصلاً خوش ندارند که آلترناتیو رژیم مطرح باشد. ارتجاع ولایت فقیه که اصلی‌ترین وجهه‌ٔ همت خود را بر سیاه‌نمایی از مجاهدین قرار داده تا بگوید اگر هم مجاهدین مطرح هستند، بدتر از من هستند؛ استعمار و بلندگوهایش هم با مماشات و توطئه سانسور فعالیت‌های مقاومت، درصدد حذف نرم این مقاومت هستند. آنها یک حادثه کوچک یا یک موضع‌گیری بی‌هزینه و بی‌اهمیت را در بوق و کرنا می‌کنند ولی چشم دیدن چهار روز درخشش مقاومت ایران با حضور صدها شخصیت سرشناس سیاسی و ده‌هزار صحنه از کانون‌های شورشی را ندارند.

 

اما این آلترناتیو چون از بطن جامعه ایران و عطش آن برای تغییر جوشیده است، راه خود را باز می‌کند و به پیش می‌رود. کما این‌که در صحبت‌های مهمانان کهکشان نیز یکی از وجوه برجسته، صحبت از تثبیت شدن آلترناتیو بود. آنجا که آقای مایک پنس، دروغ رژیم را برملا کرد: «یکی از دروغهایی که رژیم گفته این است که آلترناتیوی وجود ندارد» و آقای استفن هارپر نخست‌وزیر سابق کانادا با افشای شیطان‌سازی رژیم افزود: «نباید دروغهای این رژیم را باور کرد که آلترناتیوی بدتر از این رژیم وجود دارد. آیا بدتر از این رژیم هم امکان دارد»؟ و آقای گی فرهوشتاد نخست‌وزیر پیشین بلژیک به «کشورهای غربی» تاخت که: «چنان رفتار می‌کنند که گویا آلترناتیوی برای رژیم وجود ندارد در حالی که یک آلترناتیو آماده و دموکراتیک وجود دارد» و البته دیگرانی هم‌چون آقای ژان پیر برار نماینده سابق مجلس ملی فرانسه و آقای اوبر ودرین وزیر خارجه فرانسه تا سال۲۰۰۲ و سناتور جولیو ترتزی رئیس کمیسیون سیاست‌های اروپا در سنای ایتالیا و بقیه نیز در این باره گفتند.

 

پروژه‌ٔ تینا چه بود؟!

شکست پروژه‌ٔ تینا و توضیح درباره نام و کم و کیف آن را آقای جان برکو رئیس و سخنگوی پارلمان انگلستان از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ در صحبت‌های خودش در پارلمان ایتالیا به‌خوبی توضیح داد. البته او چند هفته قبل در کهکشان مقاومت به آلترناتیو اشاره کرده و گفته بود که «رژیم شریر ایران... می‌گوید آلترناتیوی وجود ندارد و اگر آنها سرنگون شوند، هرج و مرج حاکم خواهد شد» ولی این بار بیشتر و دقیق‌تر توضیح داد و گفت: «تنها چیزی که دیکتاتورها به‌آن احترام می‌گذارند قدرت است. پس نباید به‌آنها اجازه بدهیم یک فضای مماشات ایجاد کنند و با کدی که من آن‌را «تینا» می‌نامم آن‌را همراهی کنند. «تینا» چیست؟ البته تینا اسم یک زن است، اما تینا در انگلیسی مخفف عبارت «جایگزینی وجود ندارد» [there is no alternative] است. هیچ جایگزینی جز مجموعه‌یی از زد و بندها که به هرج و مرج منجر شود وجود ندارد و ما می‌دانیم که این نیز اشتباه است... شورای ملی مقاومت ایران تکذیب زنده این تز است که جایگزینی وجود ندارد. یک آلترناتیو وجود دارد، یک آلترناتیو دموکراتیک، یک آلترناتیو به‌خوبی سازمان‌دهی‌شده، آلترناتیوی که در محتوا منسجم است و آلترناتیوی که بر اصولی پایه‌گذاری شده و متعهد به‌یک برنامه مشخص است».

 

بنابراین، اگر عملیات استعماری، استبدادی «آژاکس» در سال۱۳۳۲ موفق شد و توانست دولت ملی دکتر محمد مصدق را سرنگون کرده و ۱۵سال دیگر برای دیکتاتوری پهلوی زمان بخرد، اما این‌بار پروژه استعماری، ارتجاعی «تینا» با کهکشان بزرگ مقاومت ایران شکست خورد و همه دنیا با آلترناتیو رژیم آخوندی و رهبری بی‌نظیرش آشنا شد. با این آلترناتیو، دیگری هیچ پروژه و عملیاتی قادر نخواهد بود که برای ولایت فقیه عمر اضافی بخرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/989b5e52-9ac1-4a4c-af2e-16aca1e79a44"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات