728 x 90

شمار قربانیان سیل به ۱۴تن رسید ،آوارگی هزاران هموطن و صدها میلیارد تومان خسارت

نا کار آمدی رژیم آخوندی در کنترل  سیل  و خسارت های آن
نا کار آمدی رژیم آخوندی در کنترل سیل و خسارت های آن

سیلابها در استانهای مختلف کشور خسارات گسترده یی به بار آورده و شمار  دیگری از هموطنان جان باخته‌اند.

۶ تن در شهرستان مهر در استان فارس، ۳ تن در قم، ۲ تن در بندرعباس، ۳ تن در لارستان، بندر کنگان و  قصرقند جان خود را از دست دادند. شماری از هموطنان نیز مفقود شدنده‌اند.

در حال حاضر استانهای کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، قم، گیلان و سیستان و بلوچستان با بیشترین خسارات و تلفات روبرو شده اند.

خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، بوشهر، کرمانشاه و کردستان نیز روز پنجشنبه با بارش شدید و جاری شدن سیل روبرو بودند. حجم بارش در این استانها بین ۳۰ تا ۴۰ میلی متر بود.

 

در اثر فقدان هرگونه اقدام موثر و تخریب موانع طبیعی وزیرساختها درحاکمیت پلید آخوندها، بسیاری مناطق جاده ها  وراههای ارتباطی به زیر آب رفته و مزارع و باغها و محصولات کشاورزان را سیل فراگرفته است.

۵روستای بوشهر تماما زیرآب رفته و صدهاتن بی خانمان شده اند.

در سیستان و بلوچستان ۱۲۰راه روستایی مسدود شده است.

به سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان  بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

کشاورزان میناب متحمل ۲۲۰میلیارد تومان خسارت شده اند.

۲۲۰میلیارد تومان نیز به  شهرستان کهنوج خسارت وارد شده  است

همچنین به گزارش رسانه‌های حکومتی: بر اثر بارش شدید باران و سیل ناشی از آن در استانهای هرمزگان، فارس، بوشهر، قم، گیلان، کرمان و سیستان و بلوچستان تاکنون ۲۷نفر مصدوم، یک نفر مفقود و ۱۴نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.(ایسنا ۶فروردین۹۹)

خاطرنشان می‌شود خانم مریم رجوی درباره قربانیان سیل با تسلیت به خانواده‌های داغدار و هموطنانمان در مناطق سیل‌زده، خواستار همیاری و کمک‌رسانی مستقل مردمی گردید.

خانم رجوی افزود: همانند فاجعه کرونا، در حاکمیت تبهکار آخوندی از امدادرسانی به سیل‌زدگان نیز خبری نیست و مردم قربانی حوادثی هستند که قابل پیشگیری است. 

  • درخواست کمک سیل زدگان سیستان و بلوچستان 

  • در منطقه‌ی زهکلوت کرمان:  نه شهردار، نه فرماندار، این‌جا هیچ‌کس نیست.   

 

  • سیل مجدد، زخم روی زخم! و نفرت مردم-سیل کرمان زهکلوت ! 

 

امروز علاوه بر بی‌خانمانی، صدها هزار نفر از مردم شهرها و روستاهای میهنمان شاهد خسارات چند برابری ناشی از این سیل هستیم . سه روز از سیل گذشته هر چه زندگی داشتن رو آب برده مسئولین هم که...

 

این فیلم از کنگان به خوبی میزان فاجعه را بر اثر سیل و به علت بارش‌های شدید اخیر در استان بوشهر و زیر آب رفتن شهر نشان می‌دهد.

 

  •  گزارش تصویری  از خسارت‌های سیل در رودان 

سیل

 خسارت‌های سیل در استان کرمان


به گفته رئیس شورای قلابی  تامین رودبار جنوب کرمان، سیل در این شهرستان ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت برجا گذاشته است. وی در مصاحبه با رسانه حکومتی ایرنا گفت که بخش‌های جاده‌ای و کشاورزی جنوب کرمان بیشترین آسیب را از سیل متحمل شده‌اند. 

همچنین وی  افزود ۱۲۳ روستای این شهرستان درگیر سیل هستند و از این تعداد ۷۰ روستا به شدت آسیب دیده‌اند. 

به گفته این مقام، سیلاب همچنین ۵۴۰میلیارد ریال خسارت به جاده‌های جنوب کرمان وارد کرده و بیش از پنج هزار میلیارد ریال به کشاورزان خسارت زده است.

سیل

رئیس سازمان به اصطلاح جهاد کشاورزی بوشهردر رسانه حکومتی مهر۶فروردین گفت: جاری شدن سیل و بارش تگرگ در روزهای  گذشته در استان بوشهر خسارت ۳۶۳ میلیارد ریالی به اراضی و محصولات کشاورزی وارد کرد.گفت: محصولات، اراضی و دام‌های که در اثر سیل و تگرگ خسارت به آن‌ها واردشده تحت پوشش بیمه نبودند.

وی از وارد شدن خسارت به ۳۰۰ هکتار نخیلات شهرستان جم خبر داد و تصریح کرد: در جریان وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی به گرده‌افشانی نخیلات جم به حجم ۳۰۰ هکتار خسارت وارد شد که تولید محصول نخیلات را مختل کرد.

همچنین بابیان اینکه به ۸۱۰ هکتار اراضی کشاورزی، باغات مرکبات و زیتون شهرستان جم خسارت وارد شد خاطرنشان کرد: بارش تگرگ به باغات مرکبات و زیتون جم به میزان ۳۵ درصد خسارت وارد کرد.

در ادامه گفت :  میزان خسارت واردشده به باغات مرکبات و زیتون جم را ۳۵۱ میلیارد ریال دانست و بیان کرد: در بارش ۲ روز گذشته به ۸۱۳ هکتار اراضی گندم، جم دیم و محصولات گوجه‌فرنگی خسارت وارد شد.

منوچهری با اشاره به خسارت به ۸۰۰ هکتار اراضی جو و گندم دیم و ۱۳ هکتار اراضی گوجه‌فرنگی خاطرنشان کرد: میزان خسارت واردشده به اراضی گندم، جو دیم و گوجه‌فرنگی شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر ۷ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی، از تلف شدن ۱۶۰ دام کوچک خبر داد و افزود: در سیل ۲ روز گذشته در جنوب استان بوشهر به ۱۶۰ رأس دام کوچک، ۲۵۰ قطعه مرغ بومی و ۱۰ تن علوفه دامی خسارت وارد شد که میزان خسارت ۳.۵ میلیارد ریال است.

طبق برآورد اولیه خسارت سیل و تگرگ به اراضی و محصولات کشاورزی شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر افزون بر ۳۶۳ میلیارد ریال به کشاورزی است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa5e2e76-0a2e-4589-85d4-adc39a774c65"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات