728 x 90

شرکت چینی ZTE:‌ دیگر نقض تحریم آمریکا علیه رژیم ایران را تکرار نمی‌کنیم

شرکت چینی ZTE
شرکت چینی ZTE

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: مدیر شرکت عظیم چینی ZTE (زد.تی.ئی) قول داد دیگر تحریمها را نقض نکند. وی طی نامه‌یی که روز جمعه ارسال شد، از مشتریانش به‌خاطر اختلالهایی که این نقض تحریمها به وجود آورد عذرخواهی کرد.

 

ZTE - توافق واشنگتن با شرکت ZTE

آسوشیتدپرس ۱۸خرداد۹۷ افزود: توافق روز پنجشنبه واشنگتن با شرکت ZTE (زد. تی ئی) برای احیای دسترسی ZTE (زد.تی.ئی) به نظام آمریکا یک عامل آزار دهنده اصلی در روابط واشینگتن با پکن را از میان بر می‌دارد. اما این دو کشور کماکان درگیر یک منازعه وسیعتر در ارتباط با تجارت و تعرفه‌ها و سیاست‌ها در رابطه با تکنولوژی هستند.

در توافق با واشینگتن شرکت چینی ZTE (زد.تی.ئی) به آمریکا ۱میلیارد دلار جریمه داد.

 

ZTE - جریمه یک میلیارد دلاری شرکت چینی ZTE (زد.تی.ئی)

آمریکا شرکت چینی زد تی یی ZTE را به‌دلیل دور زدن تحریم‌های رژیم ایران و کره شمالی وادار به پرداخت یک میلیارد دلار جریمه کرد. آمریکا هم‌چنین از این شرکت چینی خواست ظرف ۳۰روز همه کادر مدیریتی خود را تعویض کند.

ویلبر رأس وزیر بازرگانی آمریکا هم‌چنین دو مجازات دیگر نیز برای این شرکت پیش‌بینی کرده است، دادن ضمانت ۴۰۰میلیون دلاری و هم‌چنین اجازه نظارت ده‌ ساله به یک تیم آمریکایی بر کل فعالیت‌های این شرکت.

 

 

ZTE - مجازات شرکت چینی ZTE ربطی به مناقشه چین و آمریکا ندارد

ویلبر رأس هم‌چنین گفته است که کسب توافق بر سر تعیین میزان مجازات برای شرکت چینی ZTE ربطی به مناقشه با چین بر سر تعرفه‌های گمرکی ندارد.

این در حالی است که چین امید داشت یافتن راه‌حلی برای شرکت چینی ZTE بتواند، راه را برای پایان دادن به جنگ تجاری با آمریکا هموار کند.

 

 

ZTE - منع ارسال قطعات دو شرکت آمریکایی به مدت ۷سال به ZTE 

در چارچوب مجازات‌ها، شرکتهای آمریکایی "کوآل‌کوم" و هم‌چنین "اینتل" از تحویل قطعات و نرم‌افزارهای مورد نیاز به این شرکت چینی برای مدت ۷سال منع شدند.

قطع تحویل این نرم‌افزارها و قطعات در عمل به‌معنی پایان کار شرکت چینی ZTE بود. در آن هنگام مسئولان این شرکت چینی مجازات‌های تعیین شده را غیرقابل پذیرش دانسته بودند.

 

 

شرکت چینی ZTE از ترس تحریم آمریکا فعالیتهای اصلی خود را متوقف کرد

پس از تحریم‌های آمریکا علیه همکاری با رژیم ایران، شرکت بزرگ چینی ZTE فعالیت‌های اصلی خود را متوقف کرد.

مقامهای شرکت ZTE نیمه‌شب پنجشنبه ۲۰اردیبهشت در بیانیه‌یی توقف کلیه فعالیتهای اصلی و عملیاتی این شرکت را اعلام کردند.

 

ZTE - افشای ارسال محصولات آمریکایی به ایران و کره 

این حکم پس از فاش شدن ارسال محصولات آمریکایی از سوی این شرکت به ایران و کره شمالی در سال ۲۰۱۷و دور زدن تحریمهای آمریکا، صادر شده است. شرکت چینی ZTE یکی از غولهای جهان در حوزه تولید گوشیهای هوشمند و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی است.

 

ZTE - شرکت پیشگام چین در جهت توسعه زیرساختهای پنجمین نسل تلفنهای هوشمند

خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد که شرکت بزرگ چینی ZTE (زد تی ای) که بیش از ۸۰هزار نفر را در استخدام خود دارد، به‌عنوان شرکت پیشگام چین در جهت توسعه زیرساختهای پنجمین نسل تلفنهای هوشمند شناخته شده است. با این وجود، ZTE از نظر تکنولوژیهای مخابراتی مانند تولید چیپ های رایانه‌ای و سیستم عامل آندروئید، به آمریکا وابسته بوده و تحریمهای آمریکا در این زمینه و هم‌چنین منع فروش محصولات این شرکت غول پیکر چینی در آمریکا، موجودیت و ادامه حیاتش را با تهدیدهای جدی روبه‌رو کرده است.

در بیانیه ZTE (زد تی ای) تأکید شده که این تصمیم به‌معنی پایان کار این شرکت چینی ZTE نیست و آنها با اتکا به ذخایر مالی خود در دوره توقف فعالیتهای اصلی، اقداماتی را انجام خواهند داد تا بدنه شرکت را از خطر فروپاشی حفظ نمایند.

در بیانیه ZTE هم‌چنین آمده است که آنها در این فرصت با مقامات دولتی آمریکا، برای حل و فصل موضوعات و منصرف ساختن آنها از تصمیم پیشین خود برای ممنوعیت فعالیت بَرَند چینی در خاک این کشور، مذاکره خواهند کرد.

 

ZTE - اعتراض دولت چین نسبت به اقدام آمریکا

در واکنش به این اقدام آمریکا و برای نجات احتمالی این شرکت بزرگ چینی، دولت چین هفته گذشته به آمریکا اعتراض کرده است.

یادآور می‌شویم که اعتراض رسمی چین، در گفتگوهای تجاری نمایندگان این کشور با هیأت آمریکایی به سرپرستی استیون منو چین وزیر خزانه‌داری آمریکا، ابراز شده است.

 

ZTE - متهم به همکاری غیرقانونی با دو کشور ایران و کره شمالی

ماجرای تحریم ZTE (زد تی ای) از حدود یک سال پیش و زمانی آغاز شد که وزارت خزانه‌داری آمریکا چینیها را متهم به همکاری غیرقانونی با دو کشور ایران و کره شمالی کرد.

تحریمهای دولت آمریکا علیه این شرکت، پس از گذشت حدود یک سال به‌علت عدم پایبندی زد تی ای به شروط آمریکا از جمله اخراج بیش از ۳۵نفر از مدیران ارشد این شرکت که در تعاملات غیرقانونی با کشورهای ایران و کره شمالی دست داشته‌اند، به مرحله اجرا درآمدند.

 

ZTE - تحریمها شامل همکاری همه شرکتهای آمریکایی با ZTE میباشد

این تحریمها فقط به‌معنی ممنوعیت ورود محصولات ZTE (زد تی ای) به بازار آمریکا نیست، بلکه همکاری همه شرکتهای آمریکایی با زد تی ای را دربر می‌گیرد.

در عمل، این شرکت علاوه بر این‌که امکان استفاده از چیپ های تولیدی برندهایی چون کوالکام و دالبی را در محصولات خود از دست داده، بلکه از این پس دیگر نمی‌تواند از سیستم عامل آندروئید نیز روی محصولات خود استفاده نماید.

در این میان البته همه خبرها برای ZTE (زد تی ای) ناگوار نیست. در طی هفته جاری اعلام شد که در عوض کوالکام، چیپ ساز تایوانی یعنی مدیاتک اجازه یافته تا وظیفه تأمین چیپ های مورد نیاز موبایل‌های زد تی ای را برعهده گیرد.

 

ZTE - شرکت چندملیتی چینی و در شهر شنژن چین بنیانگذاری شد

ZTE یک شرکت چندملیتی چینی است که در زمینه ارائه تجهیزات مخابراتی فعالیت می‌کند و مقر اصلی آن در شنژن است. ZTE از نظر نقطه فروش، چهارمین شرکت بزرگ سازنده تلفن همراه است، و از نظر درآمد پنجمین شرکت بزرگ در زمینه ساخت تجهیزات مخابراتی است.

این شرکت در سال ۱۹۸۵با عنوان Zhongxing Semiconductor Co در شهر شنژن چین بنیانگذاری و در همان سال با گروهی از سرمایه‌گذاران وزارت هوا و فضای چین ادغام گردید.

در ماه مارس سال ۱۹۹۳، Zhongxing Semiconductor Co نام خود را به Zhongxing Telecommunications Equipment Co تغییر و سرمایه‌اش را به سه میلیون یوان افزایش داد. رویه فعالیت این کمپانی مالکیت دولتی و مدیریت خصوصی بود که در آن هنگام مدل کاری جدیدی محسوب می‌گردید.

اگر چه  ZTE (زد تی ای) یک شرکت دولتی به‌شمار می‌آمد، اما در سال ۱۹۹۷ در بورس شنژن و در سال ۲۰۰۴در بورس هنگ کنگ بازار سهام خود را راه‌اندازی نمود.

همزمان با سودآوری از محل فروش داخلی، این کمپانی تصمیم گرفت تا از وجوه به دست آمده از بازار سهام هنگ کنگ به‌منظور گسترش واحد تحقیق و توسعه، فروش تجهیزات به ملتهای پیشرفته و تولیدات برون مرزی استفاده نماید. در سال ۲۰۰۶با پیشرفت در بازار ارتباطات بین‌المللی، این کمپانی موفق به کسب ۴۰درصد سفارشات جدید شبکه‌های CDMA در سطح جهانی گردید.

در این سال ZTE برترین بازار تجهیزات CDMA را از لحاظ تعداد محموله‌ها به دست آورد.

این شرکت در سال ۲۰۰۷موفق به فروش تجهیزات خود به ودافون انگلستان، تلفنیکا اسپانیا و تلسترا استرالیا شد و در سال ۲۰۰۸با فروش در ۱۴۰کشور، ZTE مدعی شد که مشتریانی جهانی دارد.

در سال ۲۰۰۹، این شرکت سومین توزیع کننده اصلی تجهیزات ارتباطی GSM در سرتاسر جهان گردید و تقریباً ۲۰درصد تمامی تجهیزات GSM فروش رفته در جهان با نام ZTE به فروش می‌رسیدند.

این شرکت چینی دارای چندین شرکت تابعه بین‌المللی است که در کشورهایی نظیر استرالیا، آلمان، آمریکا، هنگ کنگ، برزیل، هند و پاکستان فعالیت می‌کردند.علاوه بر این در سال ۲۰۱۲، زد تی ای به‌عنوان چهارمین توزیع کننده بزرگ گوشیهای موبایل انتخاب شد.

شرکت ZTE (زد تی ای) بعد از موفقیت در زمینه تجهیزات ارتباطی و مخابراتی، سریهای متنوعی از گوشیهای هوشمند Nubia، Grand، Blade و را نیز تولید کرد و در ایران نیز نمایندگی رسمی فروش دارد. نمایندگی رسمی فروش این شرکت در ایران پارس سامتل است.

 

چین از دادن تضمین برای خرید نفت ایران خودداری کرد

دولت چین و پالایشگاههای این کشور از دادن تضمین برای خرید نفت از رژیم ایران خودداری کردند.

خبرگزاری رویتر روز چهارشنبه ۲۶اردیبهشت ۹۷در گزارشی به‌نقل از منابع مطلع نوشت:‌«به‌دنبال سفر ظریف به چین برای گرفتن تضمین از این کشور و پالایشگاههای آن برای خرید نفت از این کشور،دولت چین و پالایشگاههای آن از دادن تضمین برای خرید نفت از رژیم ایران خودداری کردند.

رویتر افزود:‌ مدیران این پالایشگاهها به رژیم ایران گفته‌اند که از خواسته دولت چین پیروی خواهند کرد و در حال ارزیابی تحریمهای جدید هستند.

این در حالی است که سعید خوشرو، مدیر روابط بین‌الملل شرکت نفت رژیم که همراه ظریف در سفر به چین بود در ملاقات با شرکتهای نفتی «سنوپک» و «ژوهای ژنرونگ» که از خریداران عمده نفت رژیم هستند خواست که چین واردات نفت از رژیم ایران را در سطح کنونی نگه دارد.

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d1eea51-00fc-4307-a3ff-e5a39baa186c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات