728 x 90

شرکت ریلاینس هند واردات نفت از ایران را متوقف می‌کند

شرکت ریلاینس هند - خودداری از خرید نفت از رژیم ایران
شرکت ریلاینس هند - خودداری از خرید نفت از رژیم ایران

شرکت صنایع ریلاینس هند، مالک بزرگ‌ترین مجتمع پالایش جهان، در نظر دارد تا واردات نفت خود را از ایران متوقف کند، شرکت ریلاینس، یک شرکت مختلط هندی است که توسط یک میلیادر به‌نام موکش امبانی کنترل می‌شود. در حالی‌که برخی از شرکتهای تابعه آن که با شرکتهای نفتی و مخابراتی و سایر ارگانها ارتباط دارند، به‌شدت در معرض مراودات سیستم مالی ایالات‌متحده قرار دارد.

خبرگزاری رویتر با مخابره این خبر افزود:‌ دو منبع آشنا با این موضوع، گفتند تحریم‌های جدید آمریکا، خریداران را وادار به خودداری از خرید نفت از تهران می‌کند.

انتظار می‌رود که تحریم‌ها در ماه اکتبر یا نوامبر به‌مورد اجرا درآید، در پی تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج آمریکا از توافقنامه هسته‌یی ۲۰۱۵، او دستور داد تا تحریم‌های ایالات‌متحده بر تهران اعمال شود. در تاریخ ششم ماه اوت، پس از پایان دوره ۹۰روزه " کاهش فعالیت‌های مرتبط با ایران" در روز ۴ماه نوامبر، برخی از تحریم‌ها به مورد اجرا در خواهند آمد.

یکی از منابع گفته‌ است:

ریلاینس به مقامها شرکت ملی نفت ایران گفته‌ است که این شرکت واردات نفت از تهران را در ماه اکتبر یا نوامبر متوقف خواهد کرد. احتمال دارد این شرکت واردات نفت از ایران را زودتر از زمانی که کشورهای اروپایی و تهران در تلاش برای نجات توافق هسته‌یی ناکام بمانند، متوقف کند.

پیش از این رئیس شرکت ایندین اویل هند گفت:

« ما در حال کار بر روی طرح‌های جایگزین برای زمانی‌ هستیم که واردات از ایران کاهش یابد تا بدانیم چگونه این وضعیت را مدیرت کنیم.»

خبرگزاری سپاه پاسداران نیز نسبت به تحریم نفت رژیم از طرف هند ابراز نگرانی کرد و نوشت:‌ هند هم به فکر جایگزینی نفت ایران افتاده است.

 

تحریم رژیم ایران توسط بانکهای هند

بر اساس گزارش سازمان اصلی صادرکنندگان کشور هند و نامه‌های بانکی که از سوی رویترز رویت شده‌است، دو بانک هندی در واکنش به تهدید تحریم‌های جدید آمریکا از صادرکنندگان خواستند تا تراکنش‌های مالی خود با رژیم ایران را تا ماه اوت به اتمام برسانند.

جای ساهای (Ajay Sahai)، مدیر سازمان فدراسیون صادرکنندگان هند (FIEO) گفت که بانکهای ایندوس ایند IndusInd و یو سی او UCO، که در زمینه صادرات به ایران تسهیلاتی را فراهم می‌کنند، روز ۶اوت (۱۵مرداد۹۷) را به‌عنوان آخرین مهلت برای تسویه معاملات با رژیم ایران تعیین نمودند تا صادرکنندگان معاملاتشان را با رژیم ایران به اتمام برسانند.

 

مطالب مرتبط

تشدید تحریم ایران – بانکهای هند خواستار اتمام معاملات

تأثیر مجازاتهای جدید آمریکا علیه رژیم ایران بر معاملات با هندوستان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68d8ed77-e60b-489c-a8ac-fae51f5c50a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات