728 x 90

سناتور بیل هاگرتی خواستار نظارت کنگره بر اعمال خودسرانه بایدن شد

سناتور  بیل هاگرتی
سناتور بیل هاگرتی

به گزارش سایت هیل نشریه کنگره آمریکا روز ۹ اسفند، سناتور بیل هاگرتی در مقاله‌یی نوشت، کنگره باید اعمال خودسرانه بایدن برای برقراری روابط مجدد با ایران را کنترل کند.

ستاتور بیل هاگرتی نوشته است: درست چند روز پس از آن‌که نیروهای آمریکا در عراق از حمله راکتی متحمل خساراتی شدند که محتمل است توسط شبه‌نظامیان ایران انجام شده باشد به‌نظر رسید دولت بایدن هفته گذشته با گشودن گفتگوها با ایران برای بازگشت به توافق ناقص اتمی که پرزیدنت دونالد ترامپ به درستی در سال۲۰۱۸ از آن خارج شد، طرف دیگر صورت خود را به سمت رژیم ایران گرفت.

وی افزود: روشن است که با سیاستی که دولت بایدن در پیش گرفته مردم آمریکا باید انتظار یک استراتژی مماشات در خاورمیانه و سیاست ضعیف و ضربه خورده باراک اوباما را داشته باشند. بازگشت به توافق شکست‌خورده با ایران، وجهه و جایگاه آمریکا را به عقب برمی‌گرداند و عصاره شتابی که توافق آبراهام ایجاد کرده است را می‌گیرد.

سناتور هاگرتی در ادامه اضافه کرد: کنگره باید فعالانه به‌عنوان نقطه کنترلی در برابر اعمال خودسرانه پرزیدنت بایدن برای برقراری مجدد روابط با رژیم تروریستی ایران باشد.

وی در پایان گفت: اگر پرزیدنت بایدن مطمئن نیست که می‌تواند یک رأی کنگره‌ای دوحزبی قوی برای دادن دهها میلیارد دلار کمک برای لغو تحریم‌ها علیه رژیم حامی تروریسم ایران به‌دست آورد پس بهتر است از تلاش برای پیوستن مجدد به توافق اتمی ناقص دست بردارد و در عوض یک استراتژی منطقه‌یی بر اساس اصول عقل سلیم آمریکا اتخاذ کند... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b4f163f-afa1-4c30-9089-02aa6f233319"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات