728 x 90

سفر رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به ایتالیا

سفر رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به ایتالیا
سفر رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به ایتالیا

هنوز چند روزی از کهکشان خیره‌کننده مقاومت ایران با شرکت بیش از ۵۰۰شخصیت سیاسی از ۵قاره‌ٔ جهان نگذشته بود که اجلاس شورای ملی مقاومت با هوشیاری و تلاش اعضای شورا، قیام و اوضاع سیاسی سال گذشته در کشورمان را طی ۲روز جمع‌بندی و تدوین کرد. و باز هنوز جزییات و حواشی این ۲برگ مهم سیاسی به‌طور کامل در اخبار منتشر نشده بود که خبر سفر خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران به ایتالیا به‌عنوان «مهمان ویژه» در جلسه استماع کمیته خارجی پارلمان این کشور منتشر گردید.

شاید کمتر کسی انتظار داشت بلافاصله پس از کهکشان بزرگ مقاومت و اجلاس جهانی ایران آزاد، مقاومت ایران وارد عرصهٔ دیگری از فعالیت سیاسی و روشنگرانه در پارلمان ایتالیا شود. البته این مبارزه روزانه و سهمگین از چشم ناظران بیرونی و حامیان مقاومت نیز مغفول نمانده و از قضا سناتور ایتالیایی مارکو اسکوریا، دبیر کمیسیون سیاست‌های اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا که در کهکشان مقاومت شرکت کرده بود، آن را بر زبان آورده و این‌چنین گفته بود: «از شما متشکرم بابت شجاعت مبارزه هر روزتان. زیرا در کشورهای دموکراتیک، در کشورهای اروپایی، اپوزیسیون بودن بسیار آسان است زیرا نبرد پارلمانی است، در خیابان‌ها و در میادین صورت می‌گیرد [اما] وقتی با رژیمی مانند رژیم آخوندی مخالف هستید این می‌تواند درهای زندان را باز کند، می‌تواند از نردبانی به چوبه‌دار برسد».

 

جلسه استماع کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا

روز چهارشنبه ۲۱تیرماه خانم رجوی به ایتالیا سفر کرد و در آنجا ابتدا به جلسه کمیسیون خارجی پارلمان این کشور رفت که به موضوع ایران اختصاص داشت. وی در آن جلسه استماع طی سخنانی وضعیت کنونی میهن ما را در ۳مولفه‌ٔ «قیام‌ها و اعتراضات مردم برای سرنگونی رژیم آخوندها، اعتلای فعالیت‌های مقاومت سازمان‌یافته و ناتوانی رژیم از ارائه راه‌حل برای معضلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی» برشمرد و پیرامون هر محور توضیحاتی داد. سپس از تلاش مقاومت ایران «برای یک جمهوری دموکراتیک بر اساس جدایی دین و دولت، برابری زن و مرد، لغو حکم اعدام، خودمختاری ملیت‌ها و ایران غیراتمی» گفت و در پایان به دولت ایتالیا و اتحادیه اروپا برای در لیست تروریستی بردن سپاه پاسداران و به‌رسمیت شناختن حق سرنگونی برای مردم ایران و ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر در ایران به شورای امنیت و قطع مراودات اقتصادی با رژیم و اعمال تحریم‌های همه‌جانبه فراخوان داد.

 

جلسه مشترک نمایندگان پارلمان و سنای ایتالیا

خانم رجوی سپس به جلسه مشترک نمایندگان پارلمان و سنای ایتالیا رفت و در آنجا نیز سخنانی ایراد کرد. جالب این‌که علاوه بر حضور و صحبت‌های اعضایی از هر دو مجلس، آقای جان برکو، سخنگوی مجلس عوام بریتانیا در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ نیز در این جلسه حاضر بود و صحبت کرد. در این جلسه مشترک، نمایندگان مردم ایتالیا بیانیه‌های اکثریت پارلمان و سنای این کشور را به خانم رجوی هدیه کردند. آنها در این بیانیه‌ها بر مشروعیت قیام مردم ایران و نفی دیکتاتوری‌های شاه و شیخ تأکید کرده و از برنامه ۱۰ماده‌ای خانم رجوی حمایت کرده‌اند.

 

متقابلا خانم رجوی نیز از این پشتیبانی قدردانی کرد و اقدام آنان را فراتر از صدور بیانیه دانست و گفت: «این بیانیه‌ها صرفاً یک بیانیه نیست بلکه ارائه یک خط مشی و سیاست درست از سوی اکثریت قانونگذاران ایتالیا برای مقابله با فاجعه و بحران‌هایی است که دیکتاتوری دینی در این ۴دهه بر مردم ایران و منطقه و جهان تحمیل کرده است».

 

این‌چنین یک بار دیگر مردم ایتالیا و نمایندگان آنها به حمایت از مردم و مقاومت ایران برخاستند. مردم ایران هرگز فراموش نکرده‌اند که در کوران قیام سال ۱۳۸۸ این سفارت ایتالیا در تهران بود که درهای خود را به روی مردم تظاهرکننده باز کرد تا از یورش جنایتکاران و مزدوران رژیم به آنجا پناه ببرند. اکنون نیز حمایت‌های بی‌دریغ مردم و نمایندگان ایتالیایی با تاریخچه غرورانگیزشان در برابر فاشیسم موسولینی از دید مردم ایران پنهان نخواهد ماند و در روز سرنگونی آخوندها، آنها نیز در شادی و پیروزی مردم ایران بر فاشیسم دینی شریک خواهند بود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/705fc4a0-72cb-4170-ba96-9c4170c71595"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات