728 x 90

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل: اعلام وصول شکایت مقامات در مورد شهدای قتل‌عام ۶۷

قتل عام ۶۷
قتل عام ۶۷

استفان دوجاریچ، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به این سؤال که تعدادی از مقامات ارشد سابق سازمان ملل متحد نامه‌یی به سازمان ملل نوشته‌اند و خواستار تحقیق بین‌المللی در مورد قتل‌عام ۶۷ و نقض شدید حقوق‌بشر حقوق در ایران هستند در بریفینگ روز ۱۵ اردیبهشت گفت: همکاران حقوق‌بشری ما نامه را دریافت کرده‌اند. آنها با برخی از امضا کنندگان تماس گرفته‌اند. دفتر حقوق‌بشر و گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در ایران مصونیت مداوم از مجازات به‌خاطر نقض شدید حقوق‌بشر در ایران را گزارش کرده‌اند و خواستار حسابرسی شده‌اند. این موضوعی است که دفتر حقوق‌بشر و کمیساریای عالی مکرراً به آن فراخوان داده‌اند.(سایت سازمان ملل ۱۵اردیبهشت)

به ابتکار کمیته بین‌المللی «عدالت برای قربانیان قتل‌عام ۱۳۶۷ در ایران» بیش از ۱۵۰تن از مقامات سابق سازمان ملل، کارشناسان بین‌المللی و سازمانهای معتبر غیردولتی در نامه‌یی به دبیرکل ملل متحد، دادستان دادگاه بین‌المللی جنایی، کمیسر عالی حقوق بشر، رئیس شورای حقوق‌بشر، کشورهای عضو شورای حقوق‌بشر و کمیته سوم مجمع عمومی و گزارشگران ملل متحد خواهان تشکیل کمیسیون بین‌المللی تحقیق درباره قتل‌عام زندانیان سیاسی سال۱۳۶۷ شدند. خمینی در یک فتوای ضدانسانی حکم قتل‌عام کلیه زندانیان مجاهد سر موضع را در هر مرحله‌ای که هستند صادر کرد.

رئیس‌جمهور سابق ایرلند خانم مری رابینسون که کمیسر عالی قبلی حقوق‌بشر ملل متحد بوده است، مارک براون معاون سابق دبیرکل ملل متحد و ۲۸گزارشگر ویژه سازمان ملل در سالهای گذشته در شمار امضا کنندگان هستند.

دادستان ارشد سابق دادگاه‌های کیفری سازمان ملل برای یوگسلاوی و رواندا، دادستان سابق دادگاه ویژه لبنان و اولین رئیس دادگاه ویژه سازمان ملل برای سیرالئون، معاون سابق دادگاه حقوق‌بشر اروپا و سه قاضی سابق دیوان عدالت اتحادیه اروپا از امضا کنندگان نامه هستند.

خانم کیم کمپبل نخست‌وزیر سابق کانادا، روان ویلیامز اسقف اعظم سابق کانتربری و شش برنده جایزه نوبل این نامه را امضا کرده‌اند......

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/29baf9b0-f566-4ddd-bc11-ac596845df4e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات